kilometerheffing? ANWB stem nu (tegen?)

Gestart door DeWitte, 23 januari, 2010, 15:17:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Gassie

Citaat van: karz op 25 januari, 2010, 11:00:59
toch nog over die privacy juggle.
Stel ze zouden precies bijhouden waar je geweest bent, met zeg maar een peiling om de km.

In 2010 wordt door het CBS het aantal rondrijdende auto's op 8.000.000 stuks geschat.
Er wordt gemiddeld 15-16 K per jaar gereden met een auto.

Binnen een jaar heb je dan 8.000.000 * 15.000  =  120.000.000.000  records  :shock:

Daar zal een flink IT apparaat aan moeten zitten. Nog niet te beschrijven wat voor een rekenkracht (en dus energie) er nodig is om een factuurtje uit te draaien als er in die bak met records gespit moet gaan worden naar jouw km'tjes.

Mij lijkt het dan dat ze óf heel summier de informatie gaan opslaan (dus geen adressen of wat dan ook) , of dat de informatie heel snel verworpen of comprimeerd wordt.
ff inhaken op jou uitspraak
rondrijden met een kastje is een middeleeuwsconcept
wat heb jij dan voor idee hoe je het zo fair mogelijk kunt oplossen
kijk ze beginnen nu met een basistarief en daarna gaan ze ook splitsen op vervuiling van de auto
dus hoe groter hoe duurder dan kun je nog steeds niet zeggen ik rij weinig km koop me lekker eens een Hummer
KTM SMT 2011

DeWitte

ja idd hoe meer vervuilender (is dat een goed nl woord?) hoe duurder je auto bij de kmheffing en dan kan een nieuwe A8 wel eens goedkoper uitvallen dan een Astra van 15 jaar oud.
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

karz

#32
Citaat van: Gassie op 25 januari, 2010, 15:50:21
ff inhaken op jou uitspraak
rondrijden met een kastje is een middeleeuwsconcept
wat heb jij dan voor idee hoe je het zo fair mogelijk kunt oplossen
kijk ze beginnen nu met een basistarief en daarna gaan ze ook splitsen op vervuiling van de auto
dus hoe groter hoe duurder dan kun je nog steeds niet zeggen ik rij weinig km koop me lekker eens een Hummer

Ehm, ik weet niet precies uit bovenstaande woordverzameling te filteren wat je precies bedoelt, maar wat ik bedoelde is dat ik een oplossing zou prefereren waarmee ik zo min mogelijk afhankelijk ben van geklooi met apparatuur inbouwen in auto´s met allerlei administratieve rompslomp van dien.

Het ligt er natuurlijk aan hoe het een en ander aangepakt gaat worden, maar ik ben bang voor Belgische toestanden.
[bijvoorbeeldmodus] Dus dat je naar een bepaald punt moet om dat ding in te bouwen. Alles is uitbesteed aan onderfirma´s  dus als je van Limburg naar Drente verhuist moet je bij een andere club je kastje moet omruilen, afmelden , aanmelden etc.  
Wat doe je als je auto om een boom gevouwen is, en je kastje naar zijn moer ?  Is vast aangedacht, maar gaat je wel persoonlijk tijd kosten. Wat moet je regelen voor dat kastje als je auto van eigenaar wisselt ?
Hoe leg je de politie in het buitenland uit, dat je in jouw kleine rare strontlandje dat kastje moet hebben en dat het geen radardetector is ?  Waarom krijg je zoveel motor electronica storingen sinds dat kastje erin zit ?   Dat mag je dan lekker gaan aantonen, dat het daar aan ligt [/bijvoorbeeldmodus]

Je moet zo'n systeem niet willen. En fair oplossen is ook niet het uitgangspunt van de overheid.
Ik vind het Franse systeem het meest toepasbaar. Geen geklooi met kastjes/ vignetten etc. Als je een goed stuk weg wil gebruiken dan betaal je, inwoner van NL of niet. Wil je over baggermeuk rijden dan betaal je niks maar het is jouw keuze. Wat tolpoortjes met electronisch betalen via kentekenplaatscan, klarie.
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

HD4ever

Kastjes hebben behalve een voeding ook een aansluiting nodig om de zooi uit te lezen en een ingang om data weg te schrijven, dus daar past waarschijnlijk wel een laptop op, en zie daar !! De auto is 6 maanden niet uit de garage geweest.  :mrgreen:
"Some people are alive only because it's illegal to kill them"

karz

Citaat van: HD4ever op 25 januari, 2010, 17:58:27
Kastjes hebben behalve een voeding ook een aansluiting nodig om de zooi uit te lezen en een ingang om data weg te schrijven, dus daar past waarschijnlijk wel een laptop op, en zie daar !! De auto is 6 maanden niet uit de garage geweest.  :mrgreen:
:stupid:
Dat ook nog es
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

d'r Blieje

Citaat van: karz op 25 januari, 2010, 12:58:26
Ik vraag me af in hoeverre ze die data gaan vergaren.
In principe is alleen de km-tellerstand wat ze nodig hebben , net zoals bij je gas-water en electra meter.
De enige reden waarom ze tijd en lokatie nodig hebben is om spits -en regiogebonden tarieven te kunnen hanteren.
Dan doet het er niet toe of je in Eys of in Simpelveld aan het crossen bent.

Maar als ik aan de Duitse kant rij wil ik toch echt geen factuurtje zien!
Dus Meneer Blieje u hep 100 km gereden neem ik geen genoegen mee!
Blieve lache...8)

karz

regiogebonden tarieven , buitenland = 0 ct / km
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

DeWitte

denk wat de Blieje bedoelt is dat of dat kastje zo pcies kan bepalen waar je zit? bijv aan de grens?
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Joepie1958

gps, ook voor uw precisiebombardementen, als je in de keuken zit blijft je huiskamer gewoon intact :cry:
Motorrijden? Je moet maar gek zijn
Lid van de B.T.A.

d'r Blieje

Jep,

Maar ik bedoel te bedoelen: ik wil ook die gespecificeerde rekening! Fout(je) in kaartmateriaal is fout(je) op factuur!
Blieve lache...8)

karz

Citaat van: Dwars® op 26 januari, 2010, 19:29:53
denk wat de Blieje bedoelt is dat of dat kastje zo pcies kan bepalen waar je zit? bijv aan de grens?

Hoe minder precies, hoe meer privacy.

Ik weet niet hoe het werkt .. gps of met beacons/cellen. :dunno:

sometimes the same is different, but mostly it's the same.

DeWitte

heb je die draaikont van een Camiel gisteren gehoord? nu is het weer andersom  :?. Bah bah, mja elk volk krijgt de leiders die het verdient? Dus die enquete had je net zo goed niet hoeven invullen. Wat een typische cda lulhannes, heeft ie van zijn vader (tegenwoordig burgerM van Valkenburg) goed afgekeken. :yes6rs:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Busaberke

Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

Motzippaldy

Citaat van: Dwars® op 27 januari, 2010, 11:21:01
Wat een typische cda lulhannes

:roll:

Plan Rekeningrijden (1999 t/m 2001)
Rekeningrijden was de naam van een elektronisch tolsysteem van de toenmalige Nederlandse minister Tineke Netelenbos van Verkeer en waterstaat. Het plan werd uiteindelijk in 2001 ter zijde gelegd.

Het plan, een gecombineerde spitsheffing en kilometerheffing, heeft de staat 200 miljoen gulden gekost aan de voorbereidingen voor het innen van de tolgelden, en het ontwikkelen van de techniek voor de tolheffing, het aanbesteden van het project en de proeven met het systeem.


In het Kabinet-Kok II (1998-2002) werd ze minister van Verkeer en Waterstaat. Naast enkele (quasi-)successen, zoals de invoering van het verbod op niet-handsfree telefoneren vanuit de auto, de start van de aanleg van de Polderbaan op luchthaven Schiphol en de invoering van het puntenrijbewijs voor jongeren, werd het ministerschap vooral gekenmerkt door de mislukte invoering van tolheffing op de Nederlandse snelwegen ("Tineke Tolpoort") en problemen bij de Nederlandse Spoorwegen. De al door haar voorgangster Jorritsma geïnitieerde Taxiwet van 2000, bedoeld om door liberalisering van het taxivervoer meer concurrentie teweeg te brengen en daardoor de consument van lagere tarieven en betere service te verzekeren, leidde tot chaos, verloedering en onderlinge strijd tussen taxi-ondernemers.
Proud on the South