Hoofdmenu

filerijden

Gestart door The Dominator, 24 oktober, 2005, 08:37:42

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Karin

Citaat van: "Rookie""als een mak schaapje achter de file aanhobbelen"

Sta alleen maar met het koekblik in de file zo'n 10 uur per week dus weinig keus :evil: . Alleen bij sluiproutes ben ik pleite.

Jeetje zeg, als ik 10 uur in de file stond per weerk zou ik toch overwegen om met de motor naar mijn werk te gaan  :roll:

B-Witch

Citaat van: "Karin"
Citaat van: "Rookie""als een mak schaapje achter de file aanhobbelen"

Sta alleen maar met het koekblik in de file zo'n 10 uur per week dus weinig keus :evil: . Alleen bij sluiproutes ben ik pleite.

Jeetje zeg, als ik 10 uur in de file stond per weerk zou ik toch overwegen om met de motor naar mijn werk te gaan  :roll:

tsja soms heb je geen keuze en moet je dus voor je werk met het koekblik, ik beland dan ook wel es in de file, maar maak altijd plaats voor motorrijders. 8)

En als ik zelf met de motor ben, doe ik het ook rustig aan.
Wat me wel opvalt is dat als ik met de RF rijdt de koekblikkers eerder aan de kant gaan dan wanneer ik met de bandit ben, zou dat dan toch aan het geluid liggen?
You may own the bike, but the bike possesses you.

The Dominator

Citaat van: "karz"

:stupid: inderdaad.

Ik probeer het op gemak te doen en mijn lijn te houden zeg maar. Maar bij de Geusselt heb je van die eikels die er niet mee zitten om iedereen op te houden omdat ze er zogenaamd te laat 'achterkomen' dat ze de veeldrukkere middenbaan moeten hebben en vervolgens zo druk bezig zijn met een gaatje te vinden tussen de auto's die hun er eigenlijk niet tussen willen laten omdat zij wel braaf hebben gewacht. Die eikels ga ik dus rechts voorbij waardoor het een beetje een kriskros slingerpartijtje wordt.

moet zeggen dat ze hier rondt brussel goed plaats maken tussen het tweede en derde baanvak, zo kun je tenminste lekker doorrijden tussen een rijdende file..... betrap me erop dat wanneer het droog is de snelheid toch aardig hoog ligt, wat wel meehelpt is mn xenonlicht, op de een of andere manier wordt dat goed gezien en als ik een auto nader dan zetten ze t knipperlicht al aan om aan te geven dat ik erlangs mag (makkelijk volkje die belgen he)
color=red]Scuderia Pomodoro Rosso![/color]

//www.pomodoro-rosso.nl

Gieskes

Citaat van: "hayasjeelski"
Citaat van: "karz"

:stupid: inderdaad.

Ik probeer het op gemak te doen en mijn lijn te houden zeg maar. Maar bij de Geusselt heb je van die eikels die er niet mee zitten om iedereen op te houden omdat ze er zogenaamd te laat 'achterkomen' dat ze de veeldrukkere middenbaan moeten hebben en vervolgens zo druk bezig zijn met een gaatje te vinden tussen de auto's die hun er eigenlijk niet tussen willen laten omdat zij wel braaf hebben gewacht. Die eikels ga ik dus rechts voorbij waardoor het een beetje een kriskros slingerpartijtje wordt.

moet zeggen dat ze hier rondt brussel goed plaats maken tussen het tweede en derde baanvak, zo kun je tenminste lekker doorrijden tussen een rijdende file..... betrap me erop dat wanneer het droog is de snelheid toch aardig hoog ligt, wat wel meehelpt is mn xenonlicht, op de een of andere manier wordt dat goed gezien en als ik een auto nader dan zetten ze t knipperlicht al aan om aan te geven dat ik erlangs mag (makkelijk volkje die belgen he)

Rond Brussel zal het niet anders zijn dan hier rond Antwerpen.

Bijna elke dag moet ik dit ritje vanuit Geleen doen en file is idd dagelijks een paar uur snot vreten....
Als ik dan al eens op de motor kom dan is het grote verschil hier in België tov nederland dat de meesten wel plaats maken voor motorrijders en kan je er met een redelijk tempo tussendoor, groot licht op, open uitlaten op de Twin, komt goed. Natuurlijk zijn er ook eikels die je ff iets minder plaats geven als je er aan komt en je marge moet dan wel groot genoeg zijn om hierop te reageren, dat wil soms nog wel es nipt zijn.... Ach er hoeft niet eens file te zijn, ze schuiven hier altijd wel, ze maken zelfs nog plaats over de middellijn als ze 150km/h rijden!! Kom mèr d'r tusjedoor jong!!

In nederland is het heel anders filerijden, daar is iederéén jaloers op de motorrijders en geven je zo min mogelijk plaats.

Reden?? Geen idee, is 't dan echt jaloezie?? In nederland snelweg rijden is zowiezo  :evil:
oFast! Racing @ Honda CBR600FSi
Aprilia RSV 1000 R

DeWitte

Citaat van: "Gieskes"Reden?? Geen idee, is 't dan echt jaloezie?? In nederland snelweg rijden is zowiezo  :evil:

:stupid: zelfde verhaal als op vakantie :? wie rijdt er in de weg of komt zonder te kijken naar de li-baan; jawel Hollanders met sleurhutten er achter :guns:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

AngelInMe

Sta zelf dagelijks met koekblik bij de Geusselt (tegenwoordig niet meer, vertrek een uur eerder :roll:). Maar het valt inderdaad op dat er genoeg koekblikrijders veel te dicht op die lijn rijden, zodat het voor motorrijders lastig wordt, vooral als er ook nog een aantal vrachtwagens staan.

Mijn ervaring tot nu toe op de motor: ze maken bijna altijd plaats als ik ertussendoor rij. En ik heb geen alarmlichten of grote bouwlamp op mn motor(tje) :roll:

En die met die boterhammentrommels (leuk scabblewoord) op de motor komen wat lastiger langs, net als van die sjopperts met brede sturen. Is toch niet zo moeilijk om dan even aan de kant te gaan zodat andere motorrijders door kunnen? Tot nu toe gingen ze netjes aan de kant.

The Dominator

Citaat van: "Gieskes"Ach er hoeft niet eens file te zijn, ze schuiven hier altijd wel, ze maken zelfs nog plaats over de middellijn als ze 150km/h rijden!! Kom mèr d'r tusjedoor jong!!

In nederland is het heel anders filerijden, daar is iederéén jaloers op de motorrijders en geven je zo min mogelijk plaats.

Reden?? Geen idee, is 't dan echt jaloezie?? In nederland snelweg rijden is zowiezo  :evil:

ik dacht eerst dat t duitsers waren die je nooit langslieten, maar idd ben me nu vaker onbewust aant schrapzetten als ik een nederlander moet inhalen...... belgen rijden voor de rest als een dweil maar schuiven dat kunnen ze :thumbsup:
color=red]Scuderia Pomodoro Rosso![/color]

//www.pomodoro-rosso.nl

DeWitte

hollanders in hun auto; ben ik blij dat ik buiten de Gs voornamelijk 2cv rij :mrgreen:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Gieskes

Citaat van: "Dwars"hollanders in hun auto; ben ik blij dat ik buiten de Gs voornamelijk 2cv rij :mrgreen:


Euhm....is dat niet de nieuwe reclame van BMW  :?:  :?:  :?:  :?:  :?:  :?:

Dacht ut wel :!:

8)
oFast! Racing @ Honda CBR600FSi
Aprilia RSV 1000 R

DeWitte

die klote koekblikkers snappen er echt niks van:

File? oew-jee, en noe da? oei er wil een motorrijder tussendoor? met dit weer? in ut donker? och-gut ik zat te suffen (in me neus te peuteren: zelf gezien toenstraks) en had die motorrijder helemaal niet gezien. En ow-wie wat is ook alweer ritsen over 600mtr: dan moet ik dus toch 600 meter vooraf aan dat punt nu al een hele rij achter me stilzetten omdat ik er dan me koekblik tussen kan wringen.  :banghead4rv: :guns:

echt waar, ritje Eys-Maasbree en vv vandaag scheelt wel 10-15 min (enkeltje) als je met de moto gaat en beetje de regels aan je laars lapt :mrgreen:
maar die koekblikkers snappen niks van file's en ritsen of dat je mss een stukkie rapper met ne moto bent. Zeg jochie je mag nie rechts inhalen :rofl:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Mounty

Je vergeet nog een belangrijke....rotonde/verkeersplein rijden..
Je hebt zo van die "bestuurders" die menen alles voor te moeten laten gaan op een rotonde..ook als je makkelijk ertussen kunt..pfff zo sta je wel erg lang stil voor de rotonde en hoopt het verkeer zich op, dan ben ik geneigd om als ik 3kwart moet toch maar de rechterbaan te kiezen om die twijfelende bestuurder achter me te laten....dan effe opletten en alsnog de rotonde rijden zoals ie bedoeld is..naar de linkse (binnenste) baan en pas bij de voorlaatste afslag knippers aan en naar rechts gaan...(als je 3kw moet..)

zo moeilijk kan het niet zijn, ware het niet zo dat toen de meeste ouderen het rijbewijs haalde toen waren er hier bijna geen rotondes..en als ze er waren stond het duidelijk aangegeven hoe je m moest nemen..

Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

karz

gisteravond terugkretsen (maastricht-stein) was idd een ramp, je ziet zelf al geen meuk met al die kutterige druppeltjes en tegenlicht in combinatie met een hele lichte waas op je vizier.  Maar ok, ik ben degene die niets ziet dus ook niet de sporen in de weg, die extra moet uitkijken voor gladheid , die nat word etc. En die gezapige koekblikkers die nergens last van hebben rijden alsof ze spontaan blind zijn geworden als het een beetje regent.
Oei oei , 3 baans autoweg bergop ... ik ga er eens goed voor zitten..  :banghead4rv:
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

QuattroFrits

Citaat van: FZ_Ron op 29 november, 2007, 23:29:42
ware het niet zo dat toen de meeste ouderen het rijbewijs haalde toen waren er hier bijna geen rotondes..en als ze er waren stond het duidelijk aangegeven hoe je m moest nemen..



Toen ik mijn rijbewijs haalde, waren er genoeg rotondes, zelfs bij de Geuselt was er een en op de autobaan richting Utrecht was er een.
Die werden toen allemaal langzaam opgeruimd en nu komen ze weer massaal met die troep.
Op sommige plaatsen vind ik ze wel handig, maar op veel plaatsen zijn het weer opstakels en zeker voor die k.. chauffeurs die je zelf al omschreef.
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

Joepie1958

Rotondes zijn cool :D
Als je erop rijdt heb je lekker voorrang :lol:
Het enige nadeel is dat je er op een bepaald moment weer vanaf moet (na 3 of 4 rondjes) :yes6rs: :yes6rs:
Motorrijden? Je moet maar gek zijn
Lid van de B.T.A.

QuattroFrits

Citaat van: Joepie1958 op 30 november, 2007, 18:27:03
Het enige nadeel is dat je er op een bepaald moment weer vanaf moet (na 3 of 4 rondjes) :yes6rs: :yes6rs:

Dat staat volgens mij nergens, dus blijf jij maar lekker rondjes draaien.  ;)
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.