Privateers Privileges in 2012

Gestart door DeWitte, 09 maart, 2010, 16:58:11

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

DeWitte

Privéteams ofwel niet-fabrieksteams of privateer teams, krijgen in 2012 als de nieuwe 1000cc regel in gaat, te maken met flexibelere regels. Zo mogen de privéteams meer brandstof meenemen en krijgen ze de beschikking over meer motorblokken dan de fabrieksteams. Afgelopen december bevestigden FIM en Dorna de veranderingen ten aanzien van de motoren met ingang van 2012. Een maximale cilinderinhoud van 1000cc, maximaal 4 cilinders en een maximale boring van 81mm.

Extra regels voor de fabrieksteams werden afgelopen februari bekend gemaakt. Het minimum gewicht van een motorfiets met een cilinderinhoud van is 150kg en motorfietsen met een cilinderinhoud tussen de 800cc en 1000cc moeten minimaal 153kg wegen. Er mogen niet meer dan zes technici aan één motorfiets werken. De tankinhoud mag niet meer zijn dan 21 liter en er mogen maximaal zes motorblokken per seizoen per coureur gebruikt worden. Coureurs in de privéteams echter krijgen de beschikking over 12 motorblokken en een tankinhoud van 24 liter.

Bron: ultimatemotorcycling
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away