België: kinderen onder de 8 niet meer op motor

Gestart door DeWitte, 06 maart, 2010, 19:59:23

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

DeWitte

In België mogen kinderen jonger dan 8 jaar binnenkort niet meer meerijden op een motor. De Belgische Staatssecretaris voor Mobiliteit Etienne Schouppe, wil de huidige wetgeving zo snel mogelijk aanpassen. Een werkgroep met motorrijders heeft de leeftijdsgrens voorgesteld. Vooralsnog zal de leeftijdsgrens niet opgaan voor brom- of snorfietsen die maximaal 25 of 45 per uur rijden. De brom- of snorfietsen moeten wel uitgerust zijn met een aangepast zitje of voetsteunen.

Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Steefke™

Smells like rubber

@Nippon

Citaat van: Steefke™ op 06 maart, 2010, 22:33:57
Geen slecht beslissing.

verstandig  :yes6rs:

niet meer normaal wat soms achter op de bommer wordt vastgebonden  :roll:
nederland zal wel volgen en dan optrekken tot 12 jaar  :-X

DeWitte

die van mij wordt 11 en rijdt al dik 1 jaar mee achterop, gaat prima zolang de chauffeur zich maar bewust is wat ie achterop heeft (in mijn geval maakt mijn madam me daar wel bewust van) dus zijn rijstijl aanpast, genoeg pauzes inlast (ook niet te lange stints rijden) en zorgt dat die "lange" goed is ingepakt (fatsoenlijke botsmuts) en gekleed.
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Mounty

Citaat van: Dwars® op 07 maart, 2010, 08:39:21
die van mij wordt 11 en rijdt al dik 1 jaar mee achterop, gaat prima zolang de chauffeur zich maar bewust is wat ie achterop heeft (in mijn geval maakt mijn madam me daar wel bewust van) dus zijn rijstijl aanpast, genoeg pauzes inlast (ook niet te lange stints rijden) en zorgt dat die "lange" goed is ingepakt (fatsoenlijke botsmuts) en gekleed.

zo is dat, je brengt je kiddo niet onnodig in gevaar en past je daarop aan. Ik heb gewacht totdat ze zich goed konden vasthouden en de armen rondom mijn middel kregen. Pech voor de jongste want die is wat kleiner en "fijner" dan de oudste en heeft dus ff langer moeten wachten. Mja, nog een paar jaartjes en ze gaan zelf de weg onveilig maken. De oudste is nu aan het sparen voor een scootah...word deze zomer 16.. :shock:
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

B-Witch

Het gaat er nog niet eens om of jij er rekening mee houdt.
Een te klein kind kan je niet toevertrouwen dat het het besef heeft om zich ten alle tijde goed vast te houden.
Die zien het gevaar niet, worden makkelijk door externe faktoren afgeleid en reageren vaak impulsief.

Maar positief idee om de leeftijd iig vast te zetten
You may own the bike, but the bike possesses you.

@Nippon

Citaat van: Suzuki-Girl© op 07 maart, 2010, 11:01:09
Het gaat er nog niet eens om of jij er rekening mee houdt.
Een te klein kind kan je niet toevertrouwen dat het het besef heeft om zich ten alle tijde goed vast te houden.
Die zien het gevaar niet, worden makkelijk door externe faktoren afgeleid en reageren vaak impulsief.

Maar positief idee om de leeftijd iig vast te zetten

kijk..... luister naar deze vrouw  :mrgreen:


Mounty

Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

QuattroFrits

Citaat van: BoxerQ op 07 maart, 2010, 11:52:09
kijk..... luister naar deze vrouw  :mrgreen:
Citaat van: YZF_Ron op 07 maart, 2010, 12:51:24
jep, klopt ook helemaal  :yes6rs:

Dus Suzuki-Girl wordt motormoeder met een manende stem.  :twisted:
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

@Nippon

Citaat van: QuattroFrits op 07 maart, 2010, 13:03:18
Citaat van: BoxerQ op 07 maart, 2010, 11:52:09
kijk..... luister naar deze vrouw  :mrgreen:
Citaat van: YZF_Ron op 07 maart, 2010, 12:51:24
jep, klopt ook helemaal  :yes6rs:

Dus Suzuki-Girl wordt motormoeder met een manende stem.  :twisted:

beter dan een mannende  :lol:

B-Witch

Citaat van: BoxerQ op 07 maart, 2010, 13:19:10
Citaat van: QuattroFrits op 07 maart, 2010, 13:03:18
Citaat van: BoxerQ op 07 maart, 2010, 11:52:09
kijk..... luister naar deze vrouw  :mrgreen:
Citaat van: YZF_Ron op 07 maart, 2010, 12:51:24
jep, klopt ook helemaal  :yes6rs:

Dus Suzuki-Girl wordt motormoeder met een manende stem.  :twisted:

beter dan een mannende  :lol:

och ja je hoeft het maar te zeggen: manend of mannend... mij om het even :mrgreen:
You may own the bike, but the bike possesses you.

DeWitte

Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away