Ook Wouter Bos stapt op

Gestart door DeWitte, 12 maart, 2010, 14:49:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

DeWitte

PvdA-leider Wouter Bos stapt uit de politiek. Dat maakte hij vrijdagochtend bekend op een persconferentie. De voormalig vice-premier stelt zich niet verkiesbaar voor de parlementsverkiezingen op 9 juni. Bos noemde Job Cohen als mogelijke opvolger.
Bos stelt zich niet kandidaat voor het lijsttrekkerschap van de PvdA en is ook niet beschikbaar voor andere functies na de politiek, zei hij vrijdag. Bos zei in een verklaring dat hij "ook andere verantwoordelijkheden heeft, met name als vader van een gezin van drie heel jonge kinderen. Ik wil meer tijd aan mijn gezin besteden", aldus Bos.

Hij zei vrijdag dat hij al sinds 2007 overwoog zich terug te trekken en sindsdien met de Amsterdamse burgemeester Job Cohen gesprekken voerde over zijn opvolging. Cohen zal zich kandideren en geeft daarover vrijdagmiddag een persconferentie.

,,Cohen is de best mogelijke opvolger die wij in huis hebben. Bij hem is de partij in goede handen." Bos zei dat hij de fakkel overdraagt aan iemand in wie hij ,,veel vertrouwen" heeft. Bos zei ook dat het partijbestuur nog wel moet nog beslissen of Cohen inderdaad de lijsttrekker wordt. ,,Maar als je mij vraagt wie richting 9 juni de partij moet leiden, dan zeg ik: Job Cohen." Cohen is volgens Bos bij uitstek een leider. ,,Een premier die dit land nodig heeft in de komende jaren."

Bos gaf aan dat hij de partij twaalf jaar heeft gediend en dat zijn politiek leven een ,,zware tol" legt op zijn privéleven met hele jonge kinderen. ,,Als ik door zou gaan en premier zou worden, zie ik mijn eigen kinderen gewoon niet opgroeien. Dat is het mij niet waard. Bos zei dat hij zijn besluit al voor de gemeenteraadsverkiezingen van 3 maart had genomen. Maar hij kon het zich niet veroorloven om ,,publiekelijk" twijfel te laten bestaan over zijn leiderschap. Bos blijft partijleider tot het PvdA-congres op 25 april en hoopt ,,tussendoor" alvast wat bij te slapen

dwars zegt welterusten :yes6rs:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Gassie

hoe gaat dat spreekwoord ook alweer over het zinkend schip verlaten
volgens mij zijn ze allemaal een beetje bang om gezichtverlies te lijden tegen een geblondeerde limbo
KTM SMT 2011

B-Witch

Lafaard, die voelt al aankomen dat meneer Wilders dalijk de grootste gaat worden, en dan is er geen plaats meer voor draaikontjes  :roll:
You may own the bike, but the bike possesses you.

Joepie1958

Ik ga maar eens voor een huisje in het buitenland kijken :oops:
Als Adolf Wilders aan de macht komt..............................................................
Motorrijden? Je moet maar gek zijn
Lid van de B.T.A.

DeWitte

gaat niet gebeuren, Job Cohen krijgt nu al 51% vd stemmen (prognose) JP 17% en die blonde dorpsgek maar 15% hoor ik net op het nieuws :yes6rs:

ik ben geen pvda man maar Job is een hele sterke kandidaat  :cool:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Steefke™

Citaat van: Dwars® op 12 maart, 2010, 19:11:40
gaat niet gebeuren, Job Cohen krijgt nu al 51% vd stemmen (prognose) JP 17% en die blonde dorpsgek maar 15% hoor ik net op het nieuws :yes6rs:

ik ben geen pvda man maar Job is een hele sterke kandidaat  :cool:

:stupid:
Smells like rubber

Gassie

Citaat van: Dwars® op 12 maart, 2010, 19:11:40
gaat niet gebeuren, Job Cohen krijgt nu al 51% vd stemmen (prognose) JP 17% en die blonde dorpsgek maar 15% hoor ik net op het nieuws :yes6rs:

ik ben geen pvda man maar Job is een hele sterke kandidaat  :cool:
hoe kom je aan die cijfers dan ??
maar dat zegt niks als een nieuwe man aan de macht komt gaan de cijfers altijd omhoog,maar je weet niet hoe hij zich houd in de debatten
KTM SMT 2011

Joker

Joop is geen sterke debatteur.
Never ever go west when you know you should be heading south.  Never ever whisper when you know it's time to shout.

DeWitte

#8
  http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Politiek/260464/Peilingen-Job-Cohen-grote-favoriet-voor-premierschap.htm

geen sterk debatteur?Job is een zwaargewicht a la een Den Uil/ van Agt /Lubbers en noem ze maar op. En daar gaat Wilders zijn tanden op stukbijten. Kijk alleen maar dingen roepen zoals die mafkees doet en bevolkingsgroepen in een hoek duwen schiet niet op, dat doet ie alleen maar om twijfelaars als stemmers te trekken. Hij wil niks oplossen, discussies gaat ie uit de weg. De laffe hond durft niet eens bij bijv. Pauw en Witteman, bang dat ie tegenspraak krijgt. Moslims allemaal wegjagen (ondanks dat ik erken dat er grote groepen voor flinke overlast zorgen) dat gaat je nooit lukken. De geschiedenis heeft geleerd dat dit soort populisten een gevaar vormen voor alle bevolkingsgroepen. Als ze klaar zijn met de moslims, wie is dan aan de buurt? Wij Limburgers mss? Of bijv de Polen die we nu allemaal binnenhalen om onze klussen op te knappen? Heb je die Dionne Graus van Heerlen (die naast Wilders staat) al eens gesproken? Ik kan je vertellen dat mijn kat intelligenter en eerlijker is. :yes6rs: Nou dus...

Je zult dus respectvolle oplossingen samen met alle soorten mensen moeten zoeken, bruggenbouwen en daar is strateeg Cohen een kei in. Wouter was een halfzacht eitje, en JP heeft de uitstraling van een pakje blueband. Trouwens een andere sterke lijkt me die Pechthold van D66, maar ook die kan Job het water niet reiken. Althans dat is mijn mening, je hoeft het niet met me eens te zijn uiteraard. Ik hoop dat Job echt de man is die nederland nodig heeft, we hebben genoeg schreeuwers gehad, tijd voor bruggenbouwers. We zijn toch een beschaafd volk? Nou laten we het dan beschaafd aanpakken samen. Op Wouter had ik nooit gestemd, op Cohen zeker en vast.
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Joker

Maar stem je nu op een partijprogramma of op een lijsttrekker ?
Never ever go west when you know you should be heading south.  Never ever whisper when you know it's time to shout.

DeWitte

in dit geval ga ik voor de man Cohen. de partij op zich maakt niet zo veel uit? Er is geen 1 partij die alleen kan regeren, dus hun beloftes komen ze toch nooit allemaal na??

Toch??
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Steefke™

Alleen de naam Job Cohen staat al garant voor de nodige stemmen meer. Niet mijn partij dus ik weet het nog niet. Ik kijk de laatste jaren toch steed meer naar waar ze voor staan. Niet dat erg veel uitgemaakt heeft de afgelopen jaren.
Smells like rubber