Massaal protest motorrijders Frankrijk

Gestart door DeWitte, 15 maart, 2010, 18:33:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

DeWitte

Franse motorrijders zijn massaal de weg opgegaan om te demonstreren. Het protest richt zich in de eerste plaats tegen een voorgenomen besluit van de Franse regering om motorrijders in de toekomst te verbieden tussen het overige verkeer door te rijden en van rijbaan te wisselen. Naast de demonstratie vroegen de motorrijders om een betere en veiliger infrastructuur voor motoren en een belastingverlaging op veiligheidsverhogende accessoires zoals helmen en beschermende kleding. De motorrijders verzamelden zich in steden rondom Parijs en reden van daaruit gezamenlijk in optocht naar de Franse hoofdstad. Ondanks het slechte weer stapten toch nog 10.000 motorrijders op de motor voor de trip naar de beroemde en beruchte Peripherique.



Het overige verkeer werd in verband met de demonstratie door de politie tegengehouden. Door allemaal op de eigen weghelft te blijven en de wettelijk voorgeschreven afstand tot elkaar te bewaren, wilden de motorrijders de regering laten zien dat dit een negatieve invloed op het overige verkeer zou hebben en nog meer opstoppingen zou veroorzaken. Na de optocht bezetten een groot aantal motorrijders een metrostation om aan te geven dat het openbaar vervoer in de stad tegenwoordig geen afdoende oplossing meer is voor het vervoersprobleem in en rondom de Franse hoofdstad.
Bron: motorbiker.org
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

QuattroFrits

Als dat op de foto de voorgeschreven afstand tot elkaar is mag je in frankrijk dus wel bumperkleven.
Ze hadden een echte afstand moeten houden dan zag je pas de werkelijkheid.

Maar ik geef die mannen groot gelijk, eens kijken als je met de motor in de file een warmloper krijgt, of die achterop komende ezel die je niet heeft gezien en je eventjes platwalst, wat zegt de regering dan ?
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

Joker

Mooie opkomst
is solidair een Frans woord  :dunno:
Never ever go west when you know you should be heading south.  Never ever whisper when you know it's time to shout.

SuzukiLimburg

Ik weet wel dat 'solid air' Engels is... :mrgreen:

Het zou echt dom zijn als de Fransen dit gaan doorvoeren. Als ze de fransen van hun scooters en motors gaan afjagen dan loopt het verkeer helemaal vast. En het is nu al vaak geen pretje daar.
Maar ja, het blijven Fransen hé, die doen wel vaker gekke dingen  :yes6rs:
Is that a thunderstorm? No, it's SuzukiLimburg!

Timeeh

Citaat van: SuzukiLimburg op 15 maart, 2010, 21:15:55
Ik weet wel dat 'solid air' Engels is... :mrgreen:


:schater:

Ik zie dat Racy ook daar was  :lol: