Koos Spee wil verplichte nascholing bestuurders

Gestart door DeWitte, 25 maart, 2010, 17:58:04

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

DeWitte

Landelijk Verkeersofficier Koos Spee is voorstander van een verplichte vijfjaarlijkse nascholingscursus voor automobilisten en motorrijders. Dat zei hij dinsdag tijdens een dagje 'nascholen' op een vrachtauto op het Centrum voor Duurzame mobiliteit. Spee komt met zijn idee doordat de eerste resultaten van de jaarlijkse nascholing voor vrachtwagenchauffeurs een verbetering laten zien op het gebied van veilig en zuinig rijden."

hier Koos met zijn GROTE vriend brulsmurf


"Mijn stokpaardje is nog altijd dat iedereen met een rijbewijs geregeld op herhaling gaat", zegt Spee. "De kosten die hiermee gemoeid zijn worden ruimschoots gecompenseerd door minder ongevallen en de besparingen op brandstof. Bovendien is het een goede manier om je verkeerskennis up to date te houden."

Bron: Motorrijders Actie Groep

Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Gassie

das de reinste bullshit
kijk voor de kennis zeg ik ja maar de opmerking het verdient zich terug met minder ongelukken is niet waar ik heb  og nooit een ongeluk gehad hoe wil ik het dan terug verdienen
is puur voor de directeuren te betalen bij de cbr
KTM SMT 2011

Timeeh


d'r Blieje

Citaat van: Gassie op 25 maart, 2010, 18:20:31
das de reinste bullshit
kijk voor de kennis zeg ik ja maar de opmerking het verdient zich terug met minder ongelukken is niet waar ik heb  og nooit een ongeluk gehad hoe wil ik het dan terug verdienen
is puur voor de directeuren te betalen bij de cbr

Koos zal wel vinden dat de verzekeraars 't moeten betalen: minder ongevallen = minder uitkeren. Toch?
Of 't Rijk gaat dit betalen: minder ongevallen = minder inzet van de hulpdiensten.  Toch?

Maar ik zal wel weer hersen(en)(kronkels) hebben die Koosje niet heeft...
Blieve lache...8)

QuattroFrits

Citaat van: Gassie op 25 maart, 2010, 18:20:31
is puur voor de directeuren te betalen bij de cbr

En volgens Camille krijgen die al veel te veel en wil hij daar wat aan gaan doen.

Krijgen wij dan nu ook korting ergens op ?
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

Joker

Als Spee nu eens gewoon zijn werk zou doen en niet zijn tijd zou stoppen in het meewerken
aan een programma van een nota bene Commercieele zender. >:(
Dan zou hij heeeeeeel misschien nog eens met een goed idee op de proppen kunnen komen
Never ever go west when you know you should be heading south.  Never ever whisper when you know it's time to shout.

Busaberke

Citaat van: Joker op 26 maart, 2010, 07:33:39
Als Spee nu eens gewoon zijn werk zou doen en niet zijn tijd zou stoppen in het meewerken
aan een programma van een nota bene Commercieele zender. >:(
Dan zou hij heeeeeeel misschien nog eens met een goed idee op de proppen kunnen komen

Ach, onze media-geile verkeersofficier heeft zeker weer een nieuwe stropdas die hij vol trots op TV wilt tonen, dus heeft 'ie weer een nieuw plannetje bedacht om de aandacht mee naar zich toe te trekken.
Waarschijnlijk gaat 'ie binnenkort in de rol van strenge quizmaster "de grote landelijke verkeersquiz" presenteren bij omroep MAX o.i.d.
Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

karz

minder brandstof.. dat zal wat compenseren.
Bij 2500 toeren schakelen boh eih, moet je daar een cursus voor krijgen ?
En die 1 liter per 10 jaar wat ik dan bespaar moet dat compenseren ?
Ohja, en de minder ongelukken natuurlijk. Want iedereen die langer dan 5 jaar onnageschoold rondrijdt is een hoger risico op de weg  :banghead4rv:
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

SuzukiLimburg

Nou ja, op zich zit er natuurlijk wel een goede gedachte achter dit verhaal. Veel verkeersregels veranderen toch door de jaren heen en vooral 'oudere' bestuurders kennen die regels vaak niet of weten niet wat ze er mee moeten. Hoeveel mensen weten niet hoe ze met een rotonde moeten omgaan omdat ze die ten tijde van hun rij-opleiding nog niet/nauwelijks hadden. En hoeveel mensen leren zich niet verkeerde dingen aan door de loop van de jaren waar ze nooit op aangesproken worden?
Een herhalingscursus lijkt me voor veel mensen een zeer goed idee. Alleen de frequentie van 1 keer per 5 jaar is wat veel.

Als dit minder ongelukken en zuiniger rijden tot gevolg heeft dan kan de regering en de verzekeringsmaatschappijen dit best bekostigen, maar dat zal wel niet gaan gebeuren. Als het geen kosten voor de bestuurders met zich mee brengt vind ik dit een goed idee. Dan leren misschien sommige mensen toch nog rijden  :yes6rs:

En zuiniger rijden is niet alleen schakelen bij 2500 toeren...das net even te kort door de bocht.
Is that a thunderstorm? No, it's SuzukiLimburg!

Gassie

Citaat van: SuzukiLimburg op 26 maart, 2010, 15:41:55
Nou ja, op zich zit er natuurlijk wel een goede gedachte achter dit verhaal. Veel verkeersregels veranderen toch door de jaren heen en vooral 'oudere' bestuurders kennen die regels vaak niet of weten niet wat ze er mee moeten. Hoeveel mensen weten niet hoe ze met een rotonde moeten omgaan omdat ze die ten tijde van hun rij-opleiding nog niet/nauwelijks hadden. En hoeveel mensen leren zich niet verkeerde dingen aan door de loop van de jaren waar ze nooit op aangesproken worden?
Een herhalingscursus lijkt me voor veel mensen een zeer goed idee. Alleen de frequentie van 1 keer per 5 jaar is wat veel.

Als dit minder ongelukken en zuiniger rijden tot gevolg heeft dan kan de regering en de verzekeringsmaatschappijen dit best bekostigen, maar dat zal wel niet gaan gebeuren. Als het geen kosten voor de bestuurders met zich mee brengt vind ik dit een goed idee. Dan leren misschien sommige mensen toch nog rijden  :yes6rs:

En zuiniger rijden is niet alleen schakelen bij 2500 toeren...das net even te kort door de bocht.
ik heb het nieuwe rijden ook al gehad bij mijn motorlessen geloof me als je zo motor moet gaan rijden durf je je niet te vertonen in de eifel
KTM SMT 2011

SuzukiLimburg

Ik ben zelf ook geen aanhanger van het nieuwe rijden en hou me er zelf ook niet aan. Zeker niet met de motor.
Ik rijd gemiddeld 1 op 10 met de motor, trek je conclusies.

Maar ik ben er niet tegen om regelmatig een herhalingscursus voor verkeersregels te geven. Dat nieuwe rijden laat me verder koud.
Is that a thunderstorm? No, it's SuzukiLimburg!

B-Witch

Die Koos is een zak zeiver...
Hier in dit land wordt alles gepresenteerd als zijnde: beter voor het millieu, beter voor de veiligheid.
Zolang dat predikaat er maar op zit, is het gerechtvaardigd om mensen nog meer centen uit de tas te kloppen.
Net of Spee het ene rotmoer kan interreseren als ik me te pletter rij, dan ben ik niet meer of minder dan een nummertje in zijn statistieken, en kan hij de medemens weer met de neus op de feiten duwen... om vervolgens weer een idiote regel te verzinnen waar niemand beter van wordt behalve de staatskas
You may own the bike, but the bike possesses you.