Beschermende kleding beperkt gevolg ongeluk

Gestart door DeWitte, 02 april, 2010, 05:48:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

DeWitte

Het dragen van beschermende kleding door berijders van motorfietsen, motorscooters, bromfietsen en scooters kan significant bijdragen aan een verlaging van de gevolgen bij ongelukken in deze categorie voertuigen. Dat is de belangrijkste boodschap die ACEM, de associatie van motorfietsfabrikanten in Europa, heeft neergelegd in een brochure over beschermende kleding die vandaag in 7 talen verschijnt. RAI Vereniging afdeling Gemotoriseerde Tweewielers is als medeondertekenaar van het European Road Safety Charter zeer nauw betrokken geweest bij dit initiatief en heeft vanaf het begin haar steun aan deze brochure gegeven.

De verschijning van de brochure is binnen het eSUM project tot stand gekomen. eSUM is het samenwerkingsverband tussen ACEM en vier Europese 'motorfietshoofdsteden' (Londen, Parijs, Barcelona en Rome). Het doel van eSUM is het ontwikkelen van beleid gericht op het verhogen van de veiligheid voor berijders van gemotoriseerde tweewielers in stedelijke gebieden.
Bron: rai
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

DeWitte

Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Motzippaldy

Proud on the South  

De Sjeng

Zo zie je, nooit te oud om wat te leren. :twisted:
God Forgives, I Don't

Steefke™

Nylon beschermende kleding kan precies het tegenovergestelde veroorzaken. Een kennis van mijn broertje ging een jaar of 2 geleden met een gangetje van 50 km onderuit en heeft daar dankzij de nylon die in de kleding verwerkt zat daar nog een jaartje plezier van gehad. Het spulletje was namelijk door het schuiven warm geworden en in een schaafwond op de knie vastgesmolten/gebrand. Zij is daardoor nog een keer of 5 naar het ziekenhuis kunnen gaan om de zooi uit de wond te laten verwijderen.
Smells like rubber

Mixfighter

Citaat van: Dwars® op 02 april, 2010, 05:48:53
gut, da's nieuw wa? :?
Sommige mensen weten het bestaan ervan helemaal niet  :-X
Als ik zie hoeveel mensen er zonder goede kleding rijden,,  :?
Ver kaomen misjien get laater, Mer ver kaomen altied


SuzukiLimburg

Die mensen weten wel dat beschermende kleding beter is, maar dat wil niet zeggen dat je deze altijd draagt.
Als het buiten loeiwarm is is het niet echt lekker om een dik pak aan te trekken.
Ik weet in ieder geval dat ik al kletsnat gezweet ben voordat ik het pak aan heb.

Ik zal echter nooit zonder enige bescherming gaan rijden, dus niet in korte broek of zo.
Altijd wel een lange broek, motorjas en handschoenen.
Is that a thunderstorm? No, it's SuzukiLimburg!

Mixfighter

#7
Citaat van: SuzukiLimburg op 02 april, 2010, 20:11:46

Als het buiten loeiwarm is is het niet echt lekker om een dik pak aan te trekken.

Tis het een, of een groter risico lopen op het ander,, er is geen compromis...
Dus als jij af en toe lekker in je spijkerbroek gaat toeren? Lekker doen als jij dat wilt  :yes6rs:
Deze jongen kruipt toch altijd  in de koe,, owneej,, das gemaakt van kangaroo tegenwoordig  :mrgreen:

Vorige week is nog een collega van de motor gemaaid omdat ie geen voorrang kreeg... resultaat.. 2 gebroken armen,, gebroken been,,, en zonder beschermde kleding was het niet te overzien  :-X
Ver kaomen misjien get laater, Mer ver kaomen altied


Motzippaldy

Proud on the South  

Mixfighter

Ver kaomen misjien get laater, Mer ver kaomen altied


SuzukiLimburg

Als ik ga toeren heb ik ook altijd het pak aan ongeacht de temperatuur, maar niet als ik even met de motor naar familie of zo rij.
Mar goed, als je van de motor gemaaid wordt en alles in de kreukels ligt, dan heb je aan da pak ook weinig. Dat heb je alleen voor de eerste klap op de gewrichten op te vangen en voor als je schuift. Tegen een aanrijding beschermt het vrij weinig.
Is that a thunderstorm? No, it's SuzukiLimburg!

Mixfighter

Citaat van: SuzukiLimburg op 02 april, 2010, 21:24:20
Als ik ga toeren heb ik ook altijd het pak aan ongeacht de temperatuur, maar niet als ik even met de motor naar familie of zo rij.
Mar goed, als je van de motor gemaaid wordt en alles in de kreukels ligt, dan heb je aan da pak ook weinig. Dat heb je alleen voor de eerste klap op de gewrichten op te vangen en voor als je schuift. Tegen een aanrijding beschermt het vrij weinig.
Niet tegen botbreuken neej,, maar als van de goede man nu ook nog shoarma gemaakt was dan wassie nog verder van huis geweest,,,,

Als ik de straat uitrij naar me ma ofzo doe ik ook me koe niet aan,,  je neemt een aanvaardbaar risico zullen we maar zeggen ;)
Ver kaomen misjien get laater, Mer ver kaomen altied


B-Witch

Ik rij ook niet zonder beschermende kleding.
Soms niet handig, soms veel te warm, maar voor mij eigen veiligheid heb ik het er graag voor over.
tegen botbreuken zal het niet heel veel helpen, maar ik denk wel dat het de protectie die in de pakken zit er wel kan toe bijdragen dat je minder schade ook voor wat je botten betreft, zult ondervinden dan wanneer je in je jeans en dunne zomerjackje rijdt.
Zo draag ik altijd ook een rugprotector, omdat ik er van overtuigd ben dat iedere vorm van bescherming een verschil kan maken, hoe klein dat dan ook is.
You may own the bike, but the bike possesses you.

Motzippaldy

Citaat van: Suzuki-Girl© op 02 april, 2010, 22:03:13
Ik rij ook niet zonder beschermende kleding.
Soms niet handig, soms veel te warm, maar voor mij eigen veiligheid heb ik het er graag voor over.
tegen botbreuken zal het niet heel veel helpen, maar ik denk wel dat het de protectie die in de pakken zit er wel kan toe bijdragen dat je minder schade ook voor wat je botten betreft, zult ondervinden dan wanneer je in je jeans en dunne zomerjackje rijdt.
Zo draag ik altijd ook een rugprotector, omdat ik er van overtuigd ben dat iedere vorm van bescherming een verschil kan maken, hoe klein dat dan ook is.


Slimme meid  :stupid:
Proud on the South  

DeWitte

Ik ben niet zo slim en dus rij ook wel eens zonder, bijv naar/van mijn werk als het erg warm is gewoon in een spijkerbroek. Verstandig? niet echt? aanvaardbaar risico? ook niet echt. Hou ut maar op stjommigheid/plank voor de kop/recalcitrant

wel lekker koel :mrgreen: 
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away