Veel Belgen rijden zonder rijbewijs

Gestart door DeWitte, 03 april, 2010, 18:07:57

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

DeWitte

In België rijden 100.000 automobilisten die nooit een rijbewijs hebben gehaald. Het Belgisch Instituut voor de Verkeersveiligheid (BIVV) maakte die schatting vrijdag bekend. Het gaat onder anderen om kinderen die de auto van hun ouders gebruiken, maar ook om mensen van wie het rijbewijs werd ingetrokken. Het cijfer van 100.000 is gebaseerd op de vele bekeuringen voor het rijden zonder rijbewijs. Jaarlijks zijn dat er circa 18.000. Daarvan zijn er gemiddeld drieduizend voor minderjarige autobestuurders. Enkele tientallen daarvan waren ook nog eens dronken.

Bron: ad
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Timeeh

Mwah... dat verklaart een hoop!  :lol:

SuzukiLimburg

Dit is niet echt een verrassing. En diegene die wel een rijbewijs hebben, zijn vaak niet verzekerd.
Is that a thunderstorm? No, it's SuzukiLimburg!

Maddog

wel of niet het rijbewijs ze rijden allemaal alsof ze het niet hebben :p
Its'a mi Maddog :) If it aint easy, it's crap!!!

Mounty

... kun je wel zeggen ja. ik rij dagelijks door maastricht met de vele belgen die daar komen. Altijd opletten voor de kamikazeactie's die ze uithalen. (Afgelopen week wil ik richting de brusselseweg rijden vanaf de noorderbrug en sorteer in het rechtervak voor linksaf voor, komt er een belgische madam met dochter links naast me staan. Als je daar eenmaal afgeslagen bent voegen de twee banen zich samen na een meter of 100 dus plek zat. Ik rij rustig linksaf en de madam ook, maar ze stak zo de rijbaan over om op het rechter baanvak uit te komen waarbij ik toch ff met twee wielen over de stoep moest..ik eens getoeterd en met lichtsignaal geseind maar geen reactie van de madam.
Ik rij haar eens achterna en bij het eerstvolgende stoplicht ga ik naast haar staan en vraag of ze blind is of zo.."awel, daar heb ik geen erg in gehad meneer !! excuseert mij" Ik zeg" dus idd blind, en blinden mogen hier in nederland niet rijden...ik weet niet hoe dat bij jullie belgen is  :mrgreen:" Ze kreeg een toeter  :oops: zo rood heb ik zelden gezien. :mrgreen:)
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

DeWitte

Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Steefke™

Smells like rubber

QuattroFrits

Citaat van: YZF_Ron op 04 april, 2010, 06:32:17
... kun je wel zeggen ja. ik rij dagelijks door maastricht met de vele belgen die daar komen. Altijd opletten voor de kamikazeactie's die ze uithalen. (Afgelopen week wil ik richting de brusselseweg rijden vanaf de noorderbrug en sorteer in het rechtervak voor linksaf voor, komt er een belgische madam met dochter links naast me staan. Als je daar eenmaal afgeslagen bent voegen de twee banen zich samen na een meter of 100 dus plek zat. Ik rij rustig linksaf en de madam ook, maar ze stak zo de rijbaan over om op het rechter baanvak uit te komen waarbij ik toch ff met twee wielen over de stoep moest..ik eens getoeterd en met lichtsignaal geseind maar geen reactie van de madam.
Ik rij haar eens achterna en bij het eerstvolgende stoplicht ga ik naast haar staan en vraag of ze blind is of zo.."awel, daar heb ik geen erg in gehad meneer !! excuseert mij" Ik zeg" dus idd blind, en blinden mogen hier in nederland niet rijden...ik weet niet hoe dat bij jullie belgen is  :mrgreen:" Ze kreeg een toeter  :oops: zo rood heb ik zelden gezien. :mrgreen:)


Dit zelfde doen ook heel veel nederlanders en duitsers.
Een heel mooi voorbeeld hiervan is op Ten Esschen komende uit de richting van Ikea en je wil links af richting Voerendaal,
idioten gaan helemaal links voorgesorteerd staan om eigenlijk daarna rechtsaf de autosnelweg op te rijden richting Geleen.
Ik sta dan gewoon op de rechterbaan voor links af (is de baan voor links af, recht door en rechts af) maar weet bij voorbaat dat je dan ongeveer van de weg geknald wordt.
Ik denk dat er velen onder ons die situatie aldaar wel kennen.

Één geluk hebben we daar, ze reconstrueren de weg aldaar met rotonde's en misschien zijn ze zelfs al klaar, ik ben er al een tijdje omheen gereden om opstoppingen te voorkomen.
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

Timeeh

Citaat van: QuattroFrits op 04 april, 2010, 10:36:17
Citaat van: YZF_Ron op 04 april, 2010, 06:32:17
... kun je wel zeggen ja. ik rij dagelijks door maastricht met de vele belgen die daar komen. Altijd opletten voor de kamikazeactie's die ze uithalen. (Afgelopen week wil ik richting de brusselseweg rijden vanaf de noorderbrug en sorteer in het rechtervak voor linksaf voor, komt er een belgische madam met dochter links naast me staan. Als je daar eenmaal afgeslagen bent voegen de twee banen zich samen na een meter of 100 dus plek zat. Ik rij rustig linksaf en de madam ook, maar ze stak zo de rijbaan over om op het rechter baanvak uit te komen waarbij ik toch ff met twee wielen over de stoep moest..ik eens getoeterd en met lichtsignaal geseind maar geen reactie van de madam.
Ik rij haar eens achterna en bij het eerstvolgende stoplicht ga ik naast haar staan en vraag of ze blind is of zo.."awel, daar heb ik geen erg in gehad meneer !! excuseert mij" Ik zeg" dus idd blind, en blinden mogen hier in nederland niet rijden...ik weet niet hoe dat bij jullie belgen is  :mrgreen:" Ze kreeg een toeter  :oops: zo rood heb ik zelden gezien. :mrgreen:)


Dit zelfde doen ook heel veel nederlanders en duitsers.
Een heel mooi voorbeeld hiervan is op Ten Esschen komende uit de richting van Ikea en je wil links af richting Voerendaal,
idioten gaan helemaal links voorgesorteerd staan om eigenlijk daarna rechtsaf de autosnelweg op te rijden richting Geleen.
Ik sta dan gewoon op de rechterbaan voor links af (is de baan voor links af, recht door en rechts af) maar weet bij voorbaat dat je dan ongeveer van de weg geknald wordt.
Ik denk dat er velen onder ons die situatie aldaar wel kennen.

Één geluk hebben we daar, ze reconstrueren de weg aldaar met rotonde's en misschien zijn ze zelfs al klaar, ik ben er al een tijdje omheen gereden om opstoppingen te voorkomen.

Das war einmall! Die rotondes zijn nu klaar! :D

QuattroFrits

Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

Motzippaldy

Proud on the South  

SuzukiLimburg

Afgelopen week waren die rotonders toch nog niet klaar en kon je alleen vanaf de rotondes richting de Ikea, maar niet meer andersom.
Dat zouden ze wel erg rap afgemaakt hebben dan. Maar het is nu wel beter daar, hopelijk wat minder opstoppingen.
Is that a thunderstorm? No, it's SuzukiLimburg!

QuattroFrits

Citaat van: SuzukiLimburg op 04 april, 2010, 21:20:43
Afgelopen week waren die rotonders toch nog niet klaar en kon je alleen vanaf de rotondes richting de Ikea, maar niet meer andersom.
Dat zouden ze wel erg rap afgemaakt hebben dan. Maar het is nu wel beter daar, hopelijk wat minder opstoppingen.

Zoiets dacht ik ook al.
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

Mounty

Ze zijn open...althans het paasweekend waren ze open van beide richtingen, zo vertelt mijn vrouw die er elke keer langs moet om naar het werk te kunnen....
Wel is het nu zo dat als je vanuit voerendaal richting geleen wilt, je de eerste rotonde rechtdoor moet, de tweede rotonde omdraaien dus weer terug voordat je de snelweg op kunt richting geleen..
Ben eigenlijk wel benieuwd of het verkeer daar beter gaat doorstromen met die aso rijders hier in nederland... :shock:
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

Joepie1958

yes, rotondes, de beste uitvinding sinds de introductie van het stuur :twisted:
en je vindt ze overal, meestal op plekken waar ze niet nodig zijn, bv. bij Snowworld, daar zie ik echt het nut niet van in :-X
Motorrijden? Je moet maar gek zijn
Lid van de B.T.A.