recycler voor bmw 1100 1150 1200 rs,rt,gs

Gestart door pieke, 22 april, 2010, 19:18:48

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

pieke

Vandaag een recycler ingebouwd werk 10 sec plug en play op mijn bmw 1150 rt
Deze verminderd het RKF konstant fahr ruckeln Bij lage toerentallen loopt hij mooier rond en bokt niet meer .En geeft meer bij hogere toerentallen een mooier koppel af.De prijs 35 euries daar hoef je het niet voor te laten.Wel moet ik nog controleren of het benzine verbruik hoger ligt maar volgens vorige kenners is dit te verwaarlozen.Zelf vandaag een 150km gereden en ik moet zeggen verbluffend.
Bokt niet meer en bij hogere toerentallen loopt mooier door.Hij kan gebruikt worden bij oudere en nieuwere motoren.Met een stekker op de luchtbox.

DeWitte

#1
Hoi Pieke, ik gebruikte op mijn Gs 1150 van die speciale bougies (edit: BRISK) die verminderde ook het KFR sterk.
maar stel je hier ff voor aub (klik op de link) dat praat wat makkelijker :cool:

http://www.motorforumlimburg.nl/forum/index.php?board=27.0
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

pieke

Dat klopt de brisk bougie geeft een grotere vonk waardoor een betere verbranding

BMWhub

Pieke recycler hoe wat en waar, een linkje met een afbeelding of een beschrijving zou  hiebij wel kunnen helpen. :worship-cool:
Verbrand je rubber en niet je ziel

GRTZ Hoebair

pieke

Ik zal morgen even kijken voor een foto maar je kan ook naar Echt rijden om de hoek rechts voorbij motoport echt.
Bikes unlimited
rontgenweg 16E
Echt
tel;0475411232
mobiel;0646313804
Deze verkoopt ze;En geeft je ook advies.
Voor Reparatie en beurten is hij ook niet te duur.
Voor alle voorkomende merken.

Toledo


Via de gsclub waren ze al langer tekoop , ik heb met m'n 1100 en 1150 gs nooit geen last gehad van kfr, en ben ook geen gebruiker van de  recycler. Onderhoud en afstellen doe ik altijd zelf. Ik rij wel met iridium bougie's

http://www.novitech.nl/referentiesnl.html
BMW  R1200GS Triple Black bwj: 2013
BMW F800GS bwj: 2017

karz

Citaat van: pieke op 22 april, 2010, 22:12:42
Ik zal morgen even kijken voor een foto maar je kan ook naar Echt rijden om de hoek rechts voorbij motoport echt.
Bikes unlimited
rontgenweg 16E
Echt
tel;0475411232
mobiel;0646313804
Deze verkoopt ze;En geeft je ook advies.
Voor Reparatie en beurten is hij ook niet te duur.
Voor alle voorkomende merken.

Is sponsor van dit  forum  ;) :thumbsup:
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

QuattroFrits

Citaat van: Toledo op 22 april, 2010, 23:11:11

Ik rij wel met iridium bougie's


Gaan die nou langer mee of net zo lang als gewone bougie's.
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

pieke

Als je de bougie,s bedoeld gaan de brisk ongeveer 20000-25000km mee
De irridium bougies durf ik niet te zeggen ik vermoed dat de levensduur even lang is.
Alleen is het zo dat deze bougies zorgen voor een betere verbranding
Waardoor de motor ook beter loopt
Bedoel je de recycler daar weet ik de levensduur niet van vermoedelijk zolang de motor het doet.
Ik heb vandaag er zo,n 100km mee gereden en gisteren 150km
Mijn indruk is dat de motor minder KFR doet en bij gasgeven tussen 3000-4000 toeren minder inhoud.beter doortrekt.
Alleen ben ik nog niet over het verbruik overtuigd of dit nu hetzelfde is of veel meer of te verwaarlozen zeker belangrijk met de huidige benzine prijzen.
Daar had ik nog graag meer informatie gehad,tot nu toe kan ik dit nog niet meten.
wordt vervolgd 

Toledo

Citaat van: QuattroFrits op 23 april, 2010, 17:14:31
Citaat van: Toledo op 22 april, 2010, 23:11:11

Ik rij wel met iridium bougie's


Gaan die nou langer mee of net zo lang als gewone bougie's.

Ze gaan langer mee , geven een betere verbranding .en de motor reageert ook beter op het gas , Ik heb ze ook in de auto zitten , en daar zitten ze nu 35000km in.
BMW  R1200GS Triple Black bwj: 2013
BMW F800GS bwj: 2017

QuattroFrits

Citaat van: Toledo op 23 april, 2010, 22:09:50
Citaat van: QuattroFrits op 23 april, 2010, 17:14:31
Citaat van: Toledo op 22 april, 2010, 23:11:11

Ik rij wel met iridium bougie's


Gaan die nou langer mee of net zo lang als gewone bougie's.

Ze gaan langer mee , geven een betere verbranding .en de motor reageert ook beter op het gas , Ik heb ze ook in de auto zitten , en daar zitten ze nu 35000km in.

Bedankt, misschien dan toch de aanleiding om die veel duurdere krengen eens zelf te proberen.
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

BeemerBert

Citaat van: pieke op 23 april, 2010, 21:00:17
Als je de bougie,s bedoeld gaan de brisk ongeveer 20000-25000km mee
De irridium bougies durf ik niet te zeggen ik vermoed dat de levensduur even lang is.
Alleen is het zo dat deze bougies zorgen voor een betere verbranding
Waardoor de motor ook beter loopt
Bedoel je de recycler daar weet ik de levensduur niet van vermoedelijk zolang de motor het doet.
Ik heb vandaag er zo,n 100km mee gereden en gisteren 150km
Mijn indruk is dat de motor minder KFR doet en bij gasgeven tussen 3000-4000 toeren minder inhoud.beter doortrekt.
Alleen ben ik nog niet over het verbruik overtuigd of dit nu hetzelfde is of veel meer of te verwaarlozen zeker belangrijk met de huidige benzine prijzen.
Daar had ik nog graag meer informatie gehad,tot nu toe kan ik dit nog niet meten.
wordt vervolgd 

Zoals altijd, zoveel mensen zoveel meningen.
Op het RT forum kun je er veel info over vinden: http://www.bmwrtforum.nl/forum/viewtopic.php?f=35&t=1191

Rij er zelf ook mee, pakt beter op, meer kracht, je rijd vaker ongemerkt in een hogere versnelling.
In het begin ga je meer verbruiken ( het rijd zo lekker ) daarna fractioneel meer.


Bmw R1150RT
De optimist heeft net zo vaak gelijk als de pessimist, hij leeft alleen veel gelukkiger!

pieke

Aan;Beemerbert
Hoe bedoel je met fracioneel?
Is het verbruik veel meer of te verwaarlozen?
Hoe is jouw ervaring met het verbruik?
gr;Pierre

BeemerBert

Citaat van: pieke op 27 april, 2010, 07:43:32
Aan;Beemerbert
Hoe bedoel je met fracioneel?
Is het verbruik veel meer of te verwaarlozen?
Hoe is jouw ervaring met het verbruik?
gr;Pierre

Met fractioneel bedoel ik: niet de moeite van het meten waard, enkele procenten.

In het begin zul je meer met het gas spelen  :mrgreen: want het loopt zo lekker, een meerverbruik van 10-15% zal dan snel gehaald worden.
Maar ligt meer aan je rechterhand dan aan de Recyclizer.

Na enige gewenning zal het meerverbruik zich beperken tot maximaal 5%
De rijkere inspuiting gebeurd alleen maar bij wisselende gas standen, daarna regelt de lamdasonde het weer bij naar normaal.

Heb zelf nu de Belgische versie, iets goedkoper maar werkt met een iets andere weerstand.
Van de winter heb ik de Recyclizer ertussenuit gehaald i.v.m. met te rijk mengsel.
Bij 5 graden vorst dan nog eens de motronic wijsmaken dat het 20 graden kouder is bevalt niet goed.
De Belgische versie zou dit niet hebben.
http://www.sol2.be/Accelerator/Nederlands/index.html
En bevalt dus beter  :worship-cool:.

Voor de mensen uit de buurt, heb nog een Recyclizer liggen om eventueel te testen.

Bmw R1150RT
De optimist heeft net zo vaak gelijk als de pessimist, hij leeft alleen veel gelukkiger!

pieke

Ben met de reycler ertussen naar het gardameer geweest .lees gardameer 2010 Moet zeggen veel voordeel ermee gehad de motor liep met lage toerentallen in de bergen,veel mooier zonder KFR.En ook bij hogere toerentallen met name de bergen op veel mooier rond  Ben er zeer tevreden mee.