verzekeringen, hoe doen jullie het?

Gestart door DeWitte, 08 mei, 2010, 09:11:05

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

DeWitte

1x per jaar vergelijk ik wel eens verzekeringspremie's voor ons wagen/motorpark; Nu zit er veel verschil in.
Nu -met tussenpersoon, met goede persoonlijke service maar wel duurdere premie
mogelijkheid-zonder tussenpersoon (zgn directwriters> "alles" zelf regelen) -250 euri op jaarbasis.
(ik weet uit het verleden dat ik via mijn werkgever verzekerd was bij Centraal Beheer, heel goedkoop. Ja je moest alles zelf regelen, maar toch was alles tot in de puntjes geregeld, ook bij schade)

kijk 250 euro is aan de andere kant toch stevig geld? setje pratschpirelli's voor Kaatje toch?

Wat is jullie keuze of hoe doen jullie het?? kiezen jullie voor de service of de goedkopere premie?
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Timeeh

Ik zou dit geval gewoon voorleggen bij je huidige verzekerings mannetje. Die wil jou wel als klant houden en kan echt wel aan die prijs werken.
Anders zou ik het gewoon zelf regelen. Zit volgens mij (lees: nog geen ervaring mee) niet veel werk in.
Nu bel jeje verzekeringsmannetje als je schade hebt. Regel je het zelf dan ga je met schade naar de website van je verzekeraar en daar vul je een kant en klaar formulier in.  :lol:

karz

Ik heb alles onder 1 polis bij Interpolis, zal vast niet het goedkoopst zijn.
Maar bij alles wat ik tot nu toe aan de hand heb gehad heb ik heel erg weinig zeik gehad en zonder al  te veel boeh of bah geld teruggekregen.
Ik ben er content mee.
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

Toledo

Citaat van: karz op 08 mei, 2010, 10:10:13
Ik heb alles onder 1 polis bij Interpolis, zal vast niet het goedkoopst zijn.
Maar bij alles wat ik tot nu toe aan de hand heb gehad heb ik heel erg weinig zeik gehad en zonder al  te veel boeh of bah geld teruggekregen.
Ik ben er content mee.

Dat heb ik ook, nooit geen problemen mee gehad. Toen ik de gs platlegde had ik binnen enkele dagen 850 eurie's bijgeschreven op de rekening.
BMW  R1200GS Triple Black bwj: 2013
BMW F800GS bwj: 2017

QuattroFrits

Ik heb een hele goeie tussenpersoon, mijn buurman, hij regelt alles voor me en heb er zelf helemaal geen omkijken naar.
Toen ik mijn toenmalige motorscooter in elkaar drukte heeft hij alles voor mij geregeld en er ook nog eens ongeveer 1700 gulden (was het toen nog) extra uitgehaald terwijl ik bij hem toen der tijd nog geen enkele verzekering had lopen.
Daarna alle verzekeringen via hem laten lopen en daardoor toch wel veel geld verdiend.
Ik verander hier niks aan, het kost een beetje maar ik krijg er heel veel voor terug en het kost mij geen telefoontjes of extra vrije dagen om alles te regelen.
Dus......... Maurice (zo heet hij) leve hoog.  :worship-cool:
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

Gerard

Eerst zat ik bij de KNMV, omdat ze voor mij met mijn eigenbouw redelijk gunstige voorwaarden hadden tegen een scherpe prijs. Echter mijn ervaringen toen ik ze nodig had, waren helaas bagger (en ik zal ze dus ook niet aanraden). Ik zit nu bij ENRA-verzekeringen (via de website van Motorcenter Venlo geregeld) en de premie voor mijn Martek is met 30% gezakt :shock: (ik zat op € 59,00 p/m en nu € 39,00 p/m). En zo op het eerste gezicht betere voorwaarden. Ik heb wel geen ervaring met de afhandeling als je ze nodig mocht hebben.

@Nippon

Citaat van: Dwars® op 08 mei, 2010, 09:11:05
1x per jaar vergelijk ik wel eens verzekeringspremie's voor ons wagen/motorpark; Nu zit er veel verschil in.
Nu -met tussenpersoon, met goede persoonlijke service maar wel duurdere premie
mogelijkheid-zonder tussenpersoon (zgn directwriters> "alles" zelf regelen) -250 euri op jaarbasis.
(ik weet uit het verleden dat ik via mijn werkgever verzekerd was bij Centraal Beheer, heel goedkoop. Ja je moest alles zelf regelen, maar toch was alles tot in de puntjes geregeld, ook bij schade)

kijk 250 euro is aan de andere kant toch stevig geld? setje pratschpirelli's voor Kaatje toch?

Wat is jullie keuze of hoe doen jullie het?? kiezen jullie voor de service of de goedkopere premie?

Dat ben ik bij lange na nog niet kwijt aan 2 motoren op jaarbasis
tering hebben jullie dure verzekeringen  :-X

DeWitte

je vergelijkt appels met peren :yes6rs:, ik heb ook nog 2 auto's. Dus ik tel dit voor 3 voertuigen, waarvan 2 all-risk. Die 2kleps boxers van jou kan je wss als oldtimer verzekeren? :mrgreen:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

De Sjeng

Ik heb mijn auto's, motoren en toendertijd de hd en trike, via mijn werkgever bij centraal beheer verzekerd. Deze zijn zeker niet te duur. Tuurlijk zijn er verzekeringen die goedkoper zijn, echter tot nu toe alleen goede ervaringen gehad met Centraal beheer. Toen mijn HD zonder mijn toestemming uit de garage werd gehaald, was ik bang een oor aan genaait te krijgen. Echter alles zééér netjes geregeld. Alles gaat via de telefoon,is echt niet veel regelwerk. En meteen de dag erna de papieren in de bus. Wat ik ook handig vindt, is dat ze bereikbaar zijn in het weekend, en gezien ik meestal iets koop(motor/auto) in het weeknd is het handig meteen geregeld te hebben. Mijn verzekeringagent/tussen persoon waar ik mijn andere verzekeringen heb. Gaf ook al aan dat als ik iets in het weekend wilde kopen, ik dit alleen hoefde in te spreken in het antwoordapparaat. Toch heb ik hier geen goed gevoel bij! stel er zou iets gebeuren en het bandje is vol, perongeluk gewist enz.enz. Nee dan liever live iemand spreken.
Bij het verzekeren zijn de voorwaarden natuurlijk belangrijk, samen met de prijs. Het is echter bij mij ook een questie van vertrouwen, als ik al die jaren goed behandeld ben, en alles correct afgehandeld zal ik niet snel voor een paar euro's switchen. Bij sprake van honderde euro's is dit natuurlijk wat anders.
God Forgives, I Don't

Steefke™

Ik zit ook bij CB met werkgeverskorting dat scheeld me een slok op een borrel  :yes6rs:
Smells like rubber

DeWitte

het verhaal is inmiddels ietwat genuanceerder in mijn geval, doordat ik de inzittendenverzekering en no-claimbeschermer er niet bij had geteld bij  Centraal Beheer. Beetje sigaar uit eigen doos dus.  Het verschil is daardoor teruggebracht tot 85 euri's waaraan de tussenpersoon nog gaat tellen. Ik blijf er graag aangezien de man zijn stinkende best altijd doet en ik er ook mijn huis-wa-inboedel-rechtsbijstand etc heb verzekerd. Ben us benieuwd waar ie mee komt na ut weekend. Ik had ook bij Ditzo geinformeerd maar dat scheelt niet echt veel (15 euri) Maar het loont wel om te vergelijken af en toe, zet ook tussenpersonen weer aan om ff bij de pinken te blijven? Toch?
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Herr Tod

Ik zit bij Ditzo. Onder andere omdat die oudere auto's wel casco verzekeren. Daarnaast bieden ze een heel grote dekking met een laag eigen risico. Ze verzekeren extra's mee tot grotere bedragen dan andere verzekeraars. Bij een ongeluk brengen ze een leenauto (en zelfs de tegenpartij) terwijl ze je auto ophalen en meer van dat soort dingen. De premie vind ik heel redelijk, zelfs een van de goedkoopste. Service is perfect, je kunt ze 24 uur per dag bellen en tot nu toe heb ik altijd iemand aan de lijn gekregen die weet wat die zegt. Ik kan de auto zelfs een keer gratis laten uitdeuken als er geen lakschade is.

Ditzo is van Fortis... en Fortis is weer van de overheid. Kan niks misgaan he :mrgreen:
It's a 400 Bandit mate! Designed by a Genius. Built by Craftsmen. Ridden by a Twat! :mrgreen:


SuzukiLimburg

Ik zit bij diezelfde tussenpersoon (buurman) als waar Frits bij zit. Toevallig hé!
Ik ben er ook dik tevreden over en hij is echt de duurste niet.
Heeft ons al een paar keer geholpen en ook net als bij Frits zelfs toen we er nog geen verzekeringen hadden lopen.
Nu hebben wij daar alles, dus huis, auto's, motoren en alle overige verzekeringen, zoals rechtsbijstand, reis- en annuleringsverzekering.
Alles bij elkaar een hoop geld aan kwijt, maar doordat alles in 1 pakket zit toch betaalbaar.
Is that a thunderstorm? No, it's SuzukiLimburg!

Mounty

Ik heb voor de motor en auto de verzekering via een tussenpersoon. Voledige no claim op beide, no-claim beschermer, inzittende/opzittende verzekering... Geen all risk maar wel diefstal,brand.wild schade etc... het enige wat niet gedekt is is als ik zelf schade maak aan mijn eigen voertuig. Via een tussenpersoon omdat ik geen gezeik wil... schade-doorgeven aan tussenpersoon-uitbetaald krijgen. De ervaring leert dat dit zo gaat. voorheen zonder tussenpersoon ging het wat moeilijker en moest je zelf veel zelf regelen en sommige zaken gingen dan enigsinds fout. Dus...alles via de tussenpersoon.
Kosten...90 euro voor de motor en de auto een fractie meer. Ik rij wel geen nieuwe motor en geen nieuwe auto.
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

B-Witch

Heb mijn motor via een tussenpersoon verzekerd: kosten op basis van al risk: 230 euro per jaar
en dat voor een motor van 2 jaar oud, is nog niet zo duur dus, en alles netjes geregeld, heb er geen omkijken naar
You may own the bike, but the bike possesses you.