Beugel op stuur voor gsm/TomStom.

Gestart door Maddog, 11 mei, 2010, 17:56:58

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Maddog

Heyz, heb nu al een week mijn motor en moet nog een week wachten voordat ik er op mag rijden.
Als ik wil gaan rijden wil ik mijn gsm/navigatie graag weer op mijn stuur hebben.
Dit had ik ook op mijn diversion maar daar had ik gewoon een stuurstang waar ik een beugel op kon maken.
Nu heb ik bij de diversion niet echt een stuurstang maar heeft de vorige eigenaar volgens mij er wel een roadbook op gehad.
In de bijlage is het aangegeven met groen.
Ik zou wel zo een stang kunnen maken zoals je ziet in het zwart.
Maar beugels om je gsm vast te maken aan je stuur heb je een groot diameter stan nodig en niet eentje van 3 á 4mm.
Dus zou er een verdikking ofzoiets in moeten zoals te zien is in het rood

Zie bijlage afbeelding.

Iemand enig idee hoe ik dit kan maken, een dun stangetje zoals in het zwart aan gegeven kan ik zelf nog wel ergens vandaan toveren maar het zo maken dat mn gsm erop kan geen idee.

Alvast sorry als ik erg onduidelijk ben  :mrgreen:
Its'a mi Maddog :) If it aint easy, it's crap!!!

Mounty

je zou een rond stangetje kunnen gebruiken en op de uiteinden plat maken, afronden en een gat erin boren. Daarmee met de bouten in het groen aangegeven op jou foto heb je een stuurstang. Twee beugeltjes die om de ronde stang passen vastzetten op een alu. plaatje. OP het plaatje kun je wel je gsm bevestigen. ik weet natuurlijk niet of er een houder voor die gsm is..anders zou stevige klitteband of magneetplaatjes een oplossing kunnen zijn. Dan zou ik wel een koordje eraanmaken voor als het eens los zou laten. Zoiets had ik eerst ook, toen ik de PDA op de motor gebruikte. Later heb ik een sterke mageneet gebruikt en m op de tank vastgezet.
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

DeWitte

ik heb nog zo'n stangetje als Ron beschrijft met klemmen liggen van de varadero (origineel honda) mss dat die past?
zal eens zoeken en dan kom je maar passen met de vfr.
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

@Nippon

kijk eens bij http://www.gps.nl/

ze kunnen je doodgooien met ram-mounts
een "hobbyistensteun" rammelen je allemaal van 't stuur

Maddog

Na 21 mei heb ik mn rijbewijs dan kom ik wel eens langsrijden om te passen :P ondertussen zal ik eens proberen met de zooi in de schuur om iets te maken, mag toch pas over 9 dagen rijden. (gaat het slot van mn fiets af omdat ik anders nu al ga rijden :P )
Its'a mi Maddog :) If it aint easy, it's crap!!!

Toledo

Citaat van: BoxerQ op 12 mei, 2010, 07:52:25
kijk eens bij http://www.gps.nl/

ze kunnen je doodgooien met ram-mounts
een "hobbyistensteun" rammelen je allemaal van 't stuur

Zoals BoxerQ al schrijft, hier vind je producten om gewoon fatsoenlijk iets te monteren, je kan ook de onderdelen apart bestellen, zelf heb ik ook een ram-mount voor m'n tomtom one erop staan
http://snelbalie.gps.nl/shop/acc/ram_complete_houders
BMW  R1200GS Triple Black bwj: 2013
BMW F800GS bwj: 2017

DeWitte

gevonden, stangetje is 26 cm lang



Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Busaberke

Toen ik m'n Garmin kocht, heb ik er een universele RAM houder bij gekocht die in het gat van het stuur t.p.v. het balhoofd past, maar helaas past dat dan weer nét niet bij de Hayabusa.
Die kun je proberen en/of van mij overnemen, maar als ik het goed zie is er bij jouw motor geen gat t.p.v. het balhoofd? (je zou er dan wél nog een bijpassende steun voor moeten bestellen)



Daarna heb ik toch zelf maar een steuntje gelast dat gebruik maakt van de 2 gaten waarmee de tank bevestigd wordt, die nog net zichtbaar zijn aan de onderzijde van jouw foto.

Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

Maddog

Onder tussen wat geklu(n)st om de tijd om te krijgen omdat ik nog niet mag rijden...
Zie hier onder de foto's, heb nog een langere zwarte iphone oplaad kabel bestelt en een andere usb plug voor in de cigarettenaansteker.
Alles zit goed vast en m'n 12v lijntje heeft zijn eigen zekering. (is een setje van Louis).

- Iphone houder + stuurbevestiging gekocht. (www.PdaShop.nl)
- beugel tussen stuur gemaakt.
- 12v cigarettenaansteker gekocht. (www.Louis.de)
- Kabeltjes iphone enz. (www.dealextreme.com)
Totale kosten iets van 35,- euro ofzo.

Zie foto's. heb ik iets verkeerds gedaan laat het me weten. Goede ideeen zijn ook altijd nog welkom!  :mrgreen: (oja niet teveel hele tijd met stroom bezig zijn loopt je accu van leeg  :shock: d'oh  :D )

Klein projectje maar wel mn avond mee bezig geweest nu nog wachten tot zondag en dan mag ik rijden  :cool:

Greetz Maddog!
Its'a mi Maddog :) If it aint easy, it's crap!!!

Yvil


Mounty

goed opgelost....maare..ben benieuwd hoelang je i-phone het uithoud..
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

Maddog

hoe bedoel je uithoud?????
Tot nu toe nog geen probleempjes er mee. en de beugel van de iphone heb ik zo verwisselt voor die van mn oude vertrouwde pda met tomtom :P
Its'a mi Maddog :) If it aint easy, it's crap!!!

Mounty

vocht,trillingen eyc zijn niet zo goed ervoor. Er is al menig pda gesneuvelt op deze manier. Maar...er zijn er ook genoeg die daar geen last van hadden/hebben. Eigen ervaring is dat een pda er niet tegen kan, ik heb er twee kunnen weggooien, en dan rij ik niet in de regen.
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

Maddog

Als het regent helaas geen tomtom :P of boterhamzakje eromheen :P met avond-4-daagse gedaan  :cool:
Merja iPhone is sterk genoeg, maar heb ook andere houders voor mn oude pda, die houd het al 2 jaar vol op de motor.
Its'a mi Maddog :) If it aint easy, it's crap!!!

De Sjeng

God Forgives, I Don't