Motor-wegenwachten bij TT Assen

Gestart door DeWitte, 22 juni, 2010, 05:40:28

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

DeWitte

De ANWB Wegenwacht zet speciaal voor de pechhulpverlening aan de bezoekers van de TT Assen,  die van donderdag 24 tot zaterdag 26 juni plaatsvindt, extra motorwegenwachten in. Vier motorwegenwachten, meerdere wegenwachtauto's en een lepelwagen zullen op de wegen van en naar Assen, op de parkeerplaatsen en op TT-campings rond het circuit pechvogels weer op weg helpen. Er is dit jaar ook gekozen voor de mogelijkheid, op zaterdag , ter plaatse pechmeldingen te registreren met behulp van een ANWB-WW verbindingswagen (Volkswagen T5). 

Stuntende motorrijders die schade veroorzaken bijvoorbeeld aan hun banden (wheelies) zijn in principe uitgesloten van hulpverlening. De lepelwagen helpt vooral na afloop. Om motorrijders met zoekgeraakte sleutels naar huis te laten vertrekken beschikt dit wegenwachtvoertuig over adequaat gereedschap om kettingsloten te verwijderen en eventueel samen met zijn collega's contactsloten te demonteren. De motorwegenwachten van de ANWB rijden op motoren van de merken Honda en Suzuki. Het grote voordeel is de wendbaarheid van de motorwegenwacht in de drukte van rijdende en geparkeerde voertuigen. Daarnaast hebben alle motorwegenwachten veel ervaring met het repareren van motorfietsen. Zij werden ook in voorgaande jaren bij de hulpverlening  in de TT week in en rond Assen ingezet.

De Wegenwacht op de motor wordt vooral ingezet in het centrum van grote steden, tijdens drukke zomerdagen richting de stranden en bij grote evenementen. Veel voorkomende motorpechgevallen zijn:
Startproblemen/defecte accu
Lekke band
Electronica
Sleutels (verloren)

Er worden meer dan honderdduizend bezoekers voor het grootste motorevenement van Nederland verwacht. De eerste raceliefhebbers zullen vanaf woensdag 23 juni naar Assen komen en zaterdag na de race weer massaal vertrekken

bron anwb
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Joker

Hopelijk heb ik ze weer niet nodig
rijd al 15 jaar op en neer ( zonder pech  :lol:)  Vrijdag op zondag terug
Never ever go west when you know you should be heading south.  Never ever whisper when you know it's time to shout.

DeWitte

ik hoop het je hopen, 1 lekke tube kan je weekend flink verzauwen :yes6rs:
en dan ligt het maar aan je goede gezelschap of je het weekend beetje doorkomt ;) :worship-cool:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Joker

Met een beetje geluk kun je en lekke tube ook zelf flikken
plugje er in en klaar is kees. ( of Piet of Jan of Hub ha ha )
dit heb ik al een paar maal succesvol toegepast .
Maar ok. ok dit jaar is het weekend Assen gelukkig weer probleem loos verlopen
( alleen van die verdomde alcohol controles op zondagmogen breekt me het zweet uit )
Never ever go west when you know you should be heading south.  Never ever whisper when you know it's time to shout.

QuattroFrits

Citaat van: Joker op 27 juli, 2010, 17:49:59
( alleen van die verdomde alcohol controles op zondagmogen breekt me het zweet uit )

:shock: Hoezo, had je er niet genoeg bloed meer bij. ?  :twisted:
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

Joker

Ze zeggen dat ze controleren op restalcohol
volgens de geleerden heeft heeft het lichaam 1 uur nodig om 1 consumtie af te breken.
dus tel uit. 7 uurtjes slapen voor vertrek betekend dat je de avond er voor maar 7 pilsjes mag hebben gehad.
Ik heb er wel eens ongeveer 15 gehad en na 7 uur moeten blazen
Ik blies tot mijn eigen verbazing gewoon een P tje. 
Maar ik heb er nooit een goed gevoel bij.  Dus volgend jaar minder drinken ? Neuuuuuuu ik denk later vertrekken ha ha
Never ever go west when you know you should be heading south.  Never ever whisper when you know it's time to shout.