Bennie Jolink Oerend Hard op Triumph Thruxton

Gestart door DeWitte, 23 juni, 2010, 15:39:53

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

DeWitte

Bennie Jolink haalde vrijdag bij Motor Centrum Eibergen namelijk zijn Triumph Thruxton motorfiets op, de moderne klassieker van Triumph. Hiermee is de Achterhoekse Rocker wat ons betreft eindelijk verstandig geworden, iets waar hij het zelf, zij het schoorvoetend, wel mee eens is. "Tsja, met zo'n motorverleden als ik lijkt het hele leven toch een zoektocht naar de ideale motor. En die Triumph Thruxton komt daar volgens mij wel heel dicht bij in de buurt. Mooie klassieke lijnen, moderne techniek en een iconische merknaam waar zelfs Normaal nog een puntje aan kan zuigen. Wat me dan ook bevalt is dat hij ook nog eens prachtig rijdt en klinkt, want daar gaat het uiteindelijk wel om, de rest is bijzaak. Ik hoor door nu Triumph te gaan rijden opeens thuis in het rijtje met Steve McQueen en James Dean, dat bevalt me best. Enig verschil is dat ik steeds weer terugkom, dat gaat hun niet meer lukken".
Het motorverleden van Jolink leest als een goed boek. Natuurlijk was er die eerste hit over Bertus en Tinus die terugkwamen van de motorcross, maar ook heel veel latere nummers als "Deurdonderen", "Gas d'r bi-j"  en "De motocross is O.H.I.O. (Onmundig Heavig In Orde)" belichtten altijd de verschillende kanten van motorrijden. Daarbij werd de keerzijde niet geschuwd, heel Nederland kreeg immers regelmatig het nieuws over de motorcrossongevallen van Jolink zelf mee, al worden de gevolgen daarvan door hem steevast sportblessures genoemd. Toch kon niks hem ervan weerhouden weer op de motor te stappen, en dan nu op een Thruxton die door Triumph dealer Motor Centrum Eibergen werd afgeleverd. "Een donders mooi ding", aldus Jolink, "Voor iemand gaat denken dat het alleen maar om de show gaat, een motor moet gewoon waanzinnig lekker sturen, anders hoeft het voor mij niet. En dat rijden doet die Thruxton echt allemachtig goed. Zo, nu starten en wegwezen want kletsen kunnen we later ook nog wel. Rijden, daar gaat het om."  :cool:


Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away