CO2-limieten voor motorfietsen in aantocht

Gestart door DeWitte, 10 juli, 2010, 11:35:24

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

DeWitte

De Europese Commissie wil met nieuwe CO2-limieten voor motorfietsen de strijd tegen schadelijke emissies intensiveren. De Europese Commissie vindt dat de strijd tegen de schadelijke emissies veel te langzaam verloopt, en wil nu haast maken met de aanpak van broeikasgassen en het emissieregime uitbreiden met CO2-limieten voor motorfietsen en vrachtauto's. Met de introductie van deze nieuwe limieten wil de EC tegelijkertijd elektrisch aangedreven mobiliteit bevorderen.

Eugène Daams, secretaris RAI Vereniging Afdeling GT, wacht in spanning af hoe een en ander eruit zal moeten zien: "Vooralsnog gaan we ervan uit dat dit onderdeel zal zijn van de reeds lang verwachte 'framework regulation'."

Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

HD4ever

Storm in een glas water!!  :yes6rs:
De laatste jaren hebben we al vanalles voorbij zien komen. Van verplichte veiligheidskleding, reflecterende vestjes, beenkappen, verlichting, verplichte APK, maar nog steeds rijden we als vanouds rond. We hebben nu andere nummerplaten dan vroeger, maar verder is alles nog als vanouds.  :yawn:
"Some people are alive only because it's illegal to kill them"

Joepie1958

en zelfs die nummerplaten zijn nog lang niet allemaal vervangen :twisted:
vanmorgen in Maastricht voor de Geusselt stond er weer eentje met zo'n spoiler achterop :-X
Motorrijden? Je moet maar gek zijn
Lid van de B.T.A.

QuattroFrits

Citaat van: Joepie1958 op 10 juli, 2010, 17:03:54
en zelfs die nummerplaten zijn nog lang niet allemaal vervangen :twisted:
vanmorgen in Maastricht voor de Geusselt stond er weer eentje met zo'n spoiler achterop :-X

Ik ken ook nog diverse personen die hem niet vervangen hebben.
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

Steefke™

Heb ik geen last van als ze bij mijn husk de co-2 willen meten smelt hun meetapparatuur door de vlammen die uit de uitlaat komen.  :mrgreen: Ik heb gewoon een groot gat vanaf de cilinder tot aan de demper. :mrgreen:
Smells like rubber

Mounty

Citaat van: Dwars® op 10 juli, 2010, 11:35:24
De Europese Commissie wil met nieuwe CO2-limieten voor motorfietsen de strijd tegen schadelijke emissies intensiveren. De Europese Commissie vindt dat de strijd tegen de schadelijke emissies veel te langzaam verloopt, en wil nu haast maken met de aanpak van broeikasgassen en het emissieregime uitbreiden met CO2-limieten voor motorfietsen en vrachtauto's. Met de introductie van deze nieuwe limieten wil de EC tegelijkertijd elektrisch aangedreven mobiliteit bevorderen.

Eugène Daams, secretaris RAI Vereniging Afdeling GT, wacht in spanning af hoe een en ander eruit zal moeten zien: "Vooralsnog gaan we ervan uit dat dit onderdeel zal zijn van de reeds lang verwachte 'framework regulation'."



Dit gaat, als ze het erdoor krijgen, alleen op voor de nieuwe motoren die de EU in komen of gefabriceerd worden. Net als de autogordel, de auto's van een bouwjaar van voor 1978 of zo hoeven geen autogordels te hebben...hetzelfde met de Cat
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

Motzippaldy

Citaat van: YZF_Ron op 11 juli, 2010, 17:05:06
Citaat van: Dwars® op 10 juli, 2010, 11:35:24
De Europese Commissie wil met nieuwe CO2-limieten voor motorfietsen de strijd tegen schadelijke emissies intensiveren. De Europese Commissie vindt dat de strijd tegen de schadelijke emissies veel te langzaam verloopt, en wil nu haast maken met de aanpak van broeikasgassen en het emissieregime uitbreiden met CO2-limieten voor motorfietsen en vrachtauto's. Met de introductie van deze nieuwe limieten wil de EC tegelijkertijd elektrisch aangedreven mobiliteit bevorderen.

Eugène Daams, secretaris RAI Vereniging Afdeling GT, wacht in spanning af hoe een en ander eruit zal moeten zien: "Vooralsnog gaan we ervan uit dat dit onderdeel zal zijn van de reeds lang verwachte 'framework regulation'."



Dit gaat, als ze het erdoor krijgen, alleen op voor de nieuwe motoren die de EU in komen of gefabriceerd worden. Net als de autogordel, de auto's van een bouwjaar van voor 1978 of zo hoeven geen autogordels te hebben...hetzelfde met de Cat

Dan zullen nieuwe motoren een paar duizend € duurder worden  :-X
Proud on the South  

Joker

En als ze er dan zijn. de schone motoren
dat stelt nagenoeg iedereen die motor na de aankoop weer zo af
dat er weer "normaal"  vermogen uit komt  :lol:
Never ever go west when you know you should be heading south.  Never ever whisper when you know it's time to shout.