over hardware en software

Gestart door Joepie1958, 12 juli, 2010, 17:14:50

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Joepie1958

100 gig? :-X
Ik heb nog ergens een hoofdschijf van 3,2 gig liggen en dat was al heeeel er groot, het begon met 640 mb :oops: waarop m'n schoonvader vroeg wat ik met zo'n grote schijf moest :yes6rs:
Motorrijden? Je moet maar gek zijn
Lid van de B.T.A.

QuattroFrits

Citaat van: Joepie1958 op 12 juli, 2010, 17:14:50
het begon met 640 mb

Wat denk je van 120 mb en dat was begin jaren 90 echt een hele grote schijf.
Daarna 340 mb en zo verder.
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

karz

mijn eerste was 80mb , en dat leek meeeer dan zat.
En de onmetelijke rijkdom die ik voelde toen ik mijn eerste 1gb hd inbouwde met natuurlijk die 80 mb ernaast, mb's zijn mb's he.
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

Maddog

Mijn eerste schijf was geloof in de buurt van de 10Mb. Stond DOS op en een spel op een floppy :P
Toen was het nog enorm duur om je pc te upgraden :P Merja pap deed dat steeds met die van hem en zo kreeg ik alles wat hij niet meer nodig had :P
Nu heb ik alleen nog maar een desktop pc omdat ik daar meer dan 2TB in kan duwen en de laptop maar tot 500Gb gaat helaas :P Aangezien mijn download abonnement staat mijn laptop weekelijks vol :P
Opgegroeid met computers merja zit veel liever op de motor  :cool:

Trouwens Ziggo gaat eind dit jaar nog eens de download snelheid verhogen :P straks heb ik elke 10 minuten een dvd binnen :P
Its'a mi Maddog :) If it aint easy, it's crap!!!

Mounty

Citaat van: Maddog op 13 juli, 2010, 10:55:37
Mijn eerste schijf was geloof in de buurt van de 10Mb. Stond DOS op en een spel op een floppy :P
Toen was het nog enorm duur om je pc te upgraden :P Merja pap deed dat steeds met die van hem en zo kreeg ik alles wat hij niet meer nodig had :P
Nu heb ik alleen nog maar een desktop pc omdat ik daar meer dan 2TB in kan duwen en de laptop maar tot 500Gb gaat helaas :P Aangezien mijn download abonnement staat mijn laptop weekelijks vol :P
Opgegroeid met computers merja zit veel liever op de motor  :cool:

Trouwens Ziggo gaat eind dit jaar nog eens de download snelheid verhogen :P straks heb ik elke 10 minuten een dvd binnen :P

Ik gebruik de laptop voor het dagelijkse gemail en de motorforums etc...downloads selecteer ik wel op de laptop maar de download opzich gaat naar een desktop pc met 1.55Tb aan ruimte.. Daarnaast heb ik nog een desktop staan waar ik andere besturingssystemen daan windows op heb staan zoals linux en OSX (mac). Linux om een en ander te kunnen programeren en de "Mac" voor het fotoverhaal. De foto's heb ik overigens ook weer op een 1 Tb externe schijf.
Wil nu een echte appel mac omdat dat toch beter draait dan op een x86 Intel of AMD) pc. Iets voor van de winter denk ik... :yes6rs:

Ziggo weer een snelheidsverhoging  :shock: word het weer langzmer, net als de vorige van 20 naar 22 Mbit maar mijn download ging evenredig omlaag...

Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

Maddog

Ik betaal om te downloaden. (stom hé :P merja betalen voor downloaden noem ik legaal :P )
ik download met een constante snelheid van 3,5 a 4MB per seconden via tweaknews / newsgroups.

Als ict'er heb ik zeer weinig met apple (blegh :P) niet dat windows (nog erger :P maar goedkoper :P ) beter is maar ik blijf voor de combi gewone pc met linux of mac osx erop.
Its'a mi Maddog :) If it aint easy, it's crap!!!

SuzukiLimburg

Via newsgroepen downloaden maakt het er echt niet legaler op hoor. Het delen van de meeste films, muziek en software is en blijft gewoon verboden. Verder denk ik dat de meeste mensen tegenwoordig wel via newsgroepen downloaden dus zo stom is dat niet.

ICT'ers hebben inderdaad weinig met de Mac, maar mensen die grafisch werken willen niets anders. Apple is trouwens niet hetzelfde als Mac hé, de Iphone is namelijk ook van Apple en daar zie ik wel ondertussen iedere (non)ICT-er mee rond lopen.

@Ron: Die 2 Mb die ze jou hebben afgepakt heb ik erbij gekregen. Bedankt nog daarvoor  :mrgreen:
Is that a thunderstorm? No, it's SuzukiLimburg!

karz

Citaat van: SuzukiLimburg op 15 juli, 2010, 09:14:01
..maar mensen die grafisch werken willen niets anders.

Die willen gewoon interessant doen en teren op een verschil dat er 10 jaar geleden misschien was.
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

Gassie

Citaat van: SuzukiLimburg op 15 juli, 2010, 09:14:01
Via newsgroepen downloaden maakt het er echt niet legaler op hoor. Het delen van de meeste films, muziek en software is en blijft gewoon verboden. Verder denk ik dat de meeste mensen tegenwoordig wel via newsgroepen downloaden dus zo stom is dat niet.

ICT'ers hebben inderdaad weinig met de Mac, maar mensen die grafisch werken willen niets anders. Apple is trouwens niet hetzelfde als Mac hé, de Iphone is namelijk ook van Apple en daar zie ik wel ondertussen iedere (non)ICT-er mee rond lopen.

@Ron: Die 2 Mb die ze jou hebben afgepakt heb ik erbij gekregen. Bedankt nog daarvoor  :mrgreen:
tot op heden is downloaden in nl legaal het uploaden van auteursrechtelijk materiaal is strafbaar
maar als brein krijgt wat ze wil dan moet je wel wel gaan betalen
KTM SMT 2011

Mounty

Citaat van: karz op 15 juli, 2010, 11:46:33
Citaat van: SuzukiLimburg op 15 juli, 2010, 09:14:01
..maar mensen die grafisch werken willen niets anders.

Die willen gewoon interessant doen en teren op een verschil dat er 10 jaar geleden misschien was.

ben ik het nu niet meer met je eens...vorig jaar wel nog  :mrgreen: Heb nu zelf het verschil/de verschillen ervaren.
Op een IBM computer kun je hetzelfde als op een Mac, doch de Mac is stabieler en gebruikt veel minder recources waardoor een constante snelheid is gegarandeerd. Met andere woorden: als je op een IBM computer een bewerking maakt met een foto van 10 Mb of een film maakt, dan gebruikt deze zoveel resources dat er een langere wachttijd ontstaat voordat de bewerking voltooid is. Bij de Mac gaat die zelfde bewerking echt stukken sneller met hetzelfde programma en toch minder geheugen etc in de computer...Windows hikt toch nog teveel op het oude DOS, al is met de komst van wndows 7 een enorme stap voorwaarts gemaakt...

Tegenwoordig worden de programmas al voor IBM en voor Mac geschreven dus daar hoef je het niet voor te doen..meer snelheid in de bewerkingen is het grote verschil.

Maar goed, nu weer ontopic blijven, anders krijgen we dalijk over onze kloten van de mod.... :mrgreen:

Mijn snelheid is nog steeds lager...mm, toch ziggo maar eens bellen.
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009