Bakkertjedeeg's winterprojekt...:)

Gestart door Bakkertjedeeg, 27 oktober, 2005, 19:25:52

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Bakkertjedeeg

Ik had dit topic ook al geopend op dat andere forum.... 8) Uiteraard hier dan ook.......... :wink:

Het winterseizoen is begonnen. Het oplappen van de bike kan beginnen. Onder een doek zetten tot volgend jaar is ook alweer zo saai, dacht mijn vriend die hem plat heeft gestuurd..  Ik zal mijn vorderingen incl. foto's van tijd tot tijd posten.

De volgende onderdelen heb ik nog nodig:

linker clip on
race kont
schuimrubber voor zitje

Streef datum klaar: maart 2006 ivm waarschijnlijk wintertest in Ledenon..:)

Verder zal ik mijn kop moeten buigen over het nieuwe design. Zwart/wit met rood heeft op dit moment de voorkeur. Iemand nog een goed idee.

Bakkertjedeeg


Bakkertjedeeg


Busaberke

Heb ik dat goed begrepen dat je niet zelf maar een vriend die bike heeft laten crashen ?  :?
Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

Bakkertjedeeg

18 oktober. Motor half gedemonteerd. Sjursker zand uit de kuipen gehaald.  Motor ff helemaal afgespoten. Ziet er al heel wat beter uit imo.





Bakkertjedeeg

Citaat van: "Busaberke"Heb ik dat goed begrepen dat je niet zelf maar een vriend die bike heeft laten crashen ?  :?

Jep.Binnen onze groep (dnq-dnf.com) zijn wij twee altijd bezig met vering en geometrie. Het idee om een keer van bike te wisselen om de bevindingen te delen was niet zo geslaagd..... 8)

Komt allemaal goed hoor. :D



Bakkertjedeeg op de kwak van mijn maat...

karz

sometimes the same is different, but mostly it's the same.

Bakkertjedeeg

Afgelopen zaterdag een beetje progres gemaakt.  Topkuip passend gemaakt. Onderkuip ook, maar heeft nog wat werk nodig.  Ook het ruitje al passend gemaakt. Ik moet eerlijk zeggen. De crash heeft ook zijn voordelen. Double bubble ruitje is echt vet. Ook de topkuip is aerodynamischer dan mijn vorige. Ook al tegen een probleem aangelopen. Remvloeistof reservoir van de radiaal pomp loopt tegen het ruitje aan, maar dat komt goed. Zoals het nu eruit ziet, moet hij in maart klaar zijn, aangezien we waarschijnlijk afreizen naar Circuit Ledenon te Frankrijk voor een seizoens shack down.. :thumbsup:


Busaberke

:thumbsup:

Ziet er iig allemaal erg racy uit  8)

zo te zien andere remmen, kuip en vork.

Wat is er allemaal aan die bike gemodded?

vertel, vertel !

(is tenminste weer es wat anders dan dat ouwe-lullen Beemer-geouwehoer)  :angel:
Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

Bakkertjedeeg

Citaat van: "Busaberke":thumbsup:

Ziet er iig allemaal erg racy uit  8)

zo te zien andere remmen, kuip en vork.

Wat is er allemaal aan die bike gemodded?

vertel, vertel !

(is tenminste weer es wat anders dan dat ouwe-lullen Beemer-geouwehoer)  :angel:

Motor: kop geflowed, dyno kit, uitlaat (Yoshi voor, Laser achter)
Vering: Ohlins veren voor (RC 30 voorvork), tehnoflex compleet achter.
Remmen: 8 zuigerige klauwen van Spiegler met dito schijven. Stalen remleidingen.
Banden: SC2 Slicks
Extra's: stuurdemper, laptimer, polyester kuipwerk etc etc


Busaberke

Citaat van: "Bakkertjedeeg"
Citaat van: "Busaberke":thumbsup:

Ziet er iig allemaal erg racy uit  8)

zo te zien andere remmen, kuip en vork.

Wat is er allemaal aan die bike gemodded?

vertel, vertel !

(is tenminste weer es wat anders dan dat ouwe-lullen Beemer-geouwehoer)  :angel:

Motor: kop geflowed, dyno kit, uitlaat (Yoshi voor, Laser achter)
Vering: Ohlins veren voor (RC 30 voorvork), tehnoflex compleet achter.
Remmen: 8 zuigerige klauwen van Spiegler met dito schijven. Stalen remleidingen.
Banden: SC2 Slicks
Extra's: stuurdemper, laptimer, polyester kuipwerk etc etc

Yummie.......... nice specs!

Heb je ook gegevens wat die wijzigingen aan het blok aan PK's opgeleverd hebben ?

Enne die RC 30 voorvork is wel apart met dat snelwisselsysteem. Maar heeft 'ie verder toch nog voordelen t.o.v. de moderne, instelbare UPSD vorken ?
Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

Bakkertjedeeg

Citaat van: "Busaberke"
Citaat van: "Bakkertjedeeg"
Citaat van: "Busaberke":thumbsup:

Ziet er iig allemaal erg racy uit  8)

zo te zien andere remmen, kuip en vork.

Wat is er allemaal aan die bike gemodded?

vertel, vertel !

(is tenminste weer es wat anders dan dat ouwe-lullen Beemer-geouwehoer)  :angel:

Motor: kop geflowed, dyno kit, uitlaat (Yoshi voor, Laser achter)
Vering: Ohlins veren voor (RC 30 voorvork), tehnoflex compleet achter.
Remmen: 8 zuigerige klauwen van Spiegler met dito schijven. Stalen remleidingen.
Banden: SC2 Slicks
Extra's: stuurdemper, laptimer, polyester kuipwerk etc etc

Yummie.......... nice specs!

Heb je ook gegevens wat die wijzigingen aan het blok aan PK's opgeleverd hebben ?

Enne die RC 30 voorvork is wel apart met dat snelwisselsysteem. Maar heeft 'ie verder toch nog voordelen t.o.v. de moderne, instelbare UPSD vorken ?

Krukas PK's zijn  108,9. Niet zo spannend dus.

UPSD is beter dan deze vork. Ombouwen is echt zinloos. Volgend jaar rij ik er nog mee en dan komt er een andere. 600 modellen hebben nu bijna allemaal UPSD.

Bakkertjedeeg

Vandaag ff wat verder gewerkt aan de bike. De volgende zaken heb ik gedaan:

- Remvloeistof af gelaten.
- Linker clip on gedemonteerd.
- Stalen remleidingen omgelegd ivm andere topkuip steun.
- Stuurdemper positie veranderd ivm aanlopen nieuwe topkuip.
- Overloop reservoir voor koelwater op een andere plaats gehangen.

Verder kwam ik per toeval in mijn onderdelen kist een koppelingshendel tegen. Psies zo 1 als ik zoek.:) Rijker dan ik dacht.. :D Inmiddels de racekont nieuw besteld. We are on schedule. :wink:




Schmetzke

Naais  :D

Vind je het niet moeilijk om thuis te zitten terwijl het lekker weer e.d. is?

Misschien toch maar een SM met kenteken erbij om je uit te leven op zondag? En tevens doe je natuurlijk veel ervaring mee op... :mrgreen: :wink:

Hoe kom jij aan je slicks trouwens  :?:  :?:  :?:  :?:  :?:  :?:  :?:  :?:

Bakkertjedeeg

Citaat van: "Schmetzke"Naais  :D

Vind je het niet moeilijk om thuis te zitten terwijl het lekker weer e.d. is?

Misschien toch maar een SM met kenteken erbij om je uit te leven op zondag? En tevens doe je natuurlijk veel ervaring mee op... :mrgreen: :wink:

Hoe kom jij aan je slicks trouwens  :?:  :?:  :?:  :?:  :?:  :?:  :?:  :?:

Nooit moeite mee gehad, echter gisteren vond ik het toch wel moeilijk. Wat ik zou willen vind ik te duur en ik wil me eind 2006 een jonge schadefiets halen uit D voor te racen. Het zijn maar een paar daagjes, wanneer het echt jeukt. Dus...

De slicks.... Ik ben met een vriend in een ver gevorderd stadium om banden, race parts en used parts te gaan verkopen. We hebben allebei een commerciele baan en willen er graag iets bij doen waar onze interesse echt ligt. Motorsport. 8)  In eerste instantie puur om onze hobby te bekostigen. We hebben inmiddels contact met een leverancier voor banden. Ik verwacht volgende week onze inkoopprijzen. Waar koop jij je sc's en slicks en voor welke prijs?