VVD en PVV willen sneller dan 120 km/h

Gestart door DeWitte, 27 augustus, 2010, 07:24:13

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

DeWitte

De Tweede Kamer wil dat demissionair minister Eurlings onderzoekt of het verantwoord is om op nieuwe, veilige en extra brede snelwegen sneller te rijden dan 120 km/h. De VVD wil naar een maximum van 130 km/h, de PVV zelfs van 140 km/h. Volgens Eurlings begrijpt menig automobilist niet dat hij op bredere en veiliger weggedeelten slechts 100 km/h mag rijden, aldus De Telegraaf vandaag. Een Kamermeerderheid van VVD, PVV en CDA juicht toe dat Eurlings de maximumsnelheid op het nieuwe tienbaansgedeelte van de A2 tussen Amsterdam en Utrecht op rustige tijden bijstelt van 100 naar 120 km/h. Van VVD-Kamerlid Aptroot en PVV-Kamerlid Sharpe mag hier nog wel een schepje bovenop: "Laten we overal in het land de maximumsnelheden tegen het licht houden", zegt Aptroot in De Telegraaf, onder meer doelend op de A16 tussen Dordrecht en Breda en de A4 tussen Leiderdorp en Den Haag. "Mensen houden zich slecht aan de huidige maximumsnelheid omdat die onredelijk is." Sharpe: "Het is van de dolle dat je op rustige uren op brede wegen slechts 80 mag." CDA-Kamerlid de Rouwe vult aan: "Wij hebben natuurlijk geen Duitse situatie zonder al te veel op- en afritten. Maar als de minister kans ziet tot een hogere snelheid, dan horen wij dat graag."

Bron: vwe

Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

SuzukiLimburg

Dat gaat natuurlijk nooit gebeuren, al zou ik die 140 km/h van harte toejuichen. Ik denk echter dat iedere milieuclub zich hier tegen gaat verzetten. Want harder rijden betekent meer rotzooi in de lucht, terwijl men dat juist wil verminderen, oftewel het is slecht voor het milieu.

Maar als ze al eens die 80, 90 of 100 km/h zouden afschaffen op de snelweg, dan was dat al een hele vooruitgang.
Is that a thunderstorm? No, it's SuzukiLimburg!

Mounty

Citaat van: SuzukiLimburg op 27 augustus, 2010, 13:59:50
Dat gaat natuurlijk nooit gebeuren, al zou ik die 140 km/h van harte toejuichen. Ik denk echter dat iedere milieuclub zich hier tegen gaat verzetten. Want harder rijden betekent meer rotzooi in de lucht, terwijl men dat juist wil verminderen, oftewel het is slecht voor het milieu.

ik weet niet in hoevere dit waar is.. zelf denk ik dat menig auto bij hogere snelheden en dus ook toerentallen een betere verbranding heeft of zelfs een zuinigere verbranding heeft.. kijk eens naar het verbruik: bijvoorbeeld bij 50 kmh is het verbruik 1:16, bij 90kmh 1:18 en bij 120kmh 1:20... (fabrieksopgave)
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

karz

Laat de Nederlanders eerst een 120 rijden waar ze dat mogen  :yawn:
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

QuattroFrits

Citaat van: karz op 28 augustus, 2010, 11:58:32
Laat de Nederlanders eerst een 120 rijden waar ze dat mogen  :yawn:

Volledig mee eens.
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

SuzukiLimburg

Citaat van: YZF_Ron op 28 augustus, 2010, 11:46:12
ik weet niet in hoevere dit waar is.. zelf denk ik dat menig auto bij hogere snelheden en dus ook toerentallen een betere verbranding heeft of zelfs een zuinigere verbranding heeft.. kijk eens naar het verbruik: bijvoorbeeld bij 50 kmh is het verbruik 1:16, bij 90kmh 1:18 en bij 120kmh 1:20... (fabrieksopgave)

Dat is wel een beetje krom wat je zegt Ron. Waarom maak je bij hoge snelheden hogere toerentallen?
Als ik met lage snelheid, bijv 50 km/h, in een lage versnelling rijdt en dus hogere toerentallen rijdt, dan zou ik dus zuiniger rijden dan wanneer ik in een hoge versnelling rijdt met lage toerentallen. Ik kan dus voglens jouw theorie beter in de 2 50 rijden dan in de 4?

Deze theorie is voor mij in ieder geval nieuw, ook dat je bij hogere snelheden minder verbruikt. De reden waarom de fabrikanten een hoger verbruik opgeven bij 50 km/h is omdat ze hier op stadsverkeer duiden en daar moet je vaker optrekken en dus verbruik je meer.

Voor de rest ben ik het in ieder geval 100% met Karz eens.
Is that a thunderstorm? No, it's SuzukiLimburg!

DeWitte

je kan toch op veel plekken 120 rijden, mits er geen>

-vrachtwagens elkaar inhalen (zou ik gelijk verbieden en niet alleen in de spits :yes6rs:)
-aannemersbusjes op de linkerrijstrook zitten in de spits
-leasauto's elkaar de loef afsteken op de linkerrijstrook (die gasten in3-delig)
-sufkutten op de linkerstrook die vrachtwagens inhalen met net dik 100
-sleurhutten die op linkerbaan durven komen :guns:
-gasten met van die kleine kutauto's met aanhangers ter grootte van een kruiwagen op de linkerbaan
-dames die, goh kijk eens hoe hard ik durf, met 105 strak links blijven rijden ondanks dat rechts gewoon vrij is :?
-moraalridders, die je wel ff willen corrigeren als jij er strak met 120+  :mrgreen: rechts voorbij knalt en je dan willen hinderen als je invoegt links (persoonlijk vindt ik dat nog de ergste soort)

in duitsland schaam ik me nog het diepst voor nl-ers, totaal geen inzicht in (het verschil in ) snelheid en daarom veelal rijdende chicanes zijn die gewoon niet schuiven (vooral sleurhutters)

ik denk wel dat motorrijders de betere koekblikkers zijn, we letten meer en beter op, zijn bedreven in het spiegelen en weten zeker ook snelheid (verschillen) beter in te schatten. Voor ons van levensbelang.  :yes6rs:

Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Mounty

heb je gelijk in SL..maar 100 in de 4 rijden of 120 in de 5 geeft wel een groot verschil. Een motor rijd het zuinigst bij een bepaalde toerental en dit ligt meestal ergens anders dan het toerental wat je rijd bij 120 in de 5... vaak is dat het hogere toerental wat je bij een iets hogere snelheid rijd.

Ik heb eens getest vroeger toen ik de honda accord 2.0 EX automaat nog had...bij constant (gemiddeld) 120 had ik een verbruik van iets van 1:13 en bij een constante snelheid van 140 reed ik zuiniger en kwam ik op 1:14 uit...dit op een rit van ongeveer 500 kilomter wat ik wekelijks aflegde..vandaar mijn theorie.
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

QuattroFrits

Citaat van: Dwars® op 29 augustus, 2010, 07:05:52
je kan toch op veel plekken 120 rijden, mits er geen>

-sufkutten op de linkerstrook die vrachtwagens inhalen met net dik 100
-dames die, goh kijk eens hoe hard ik durf, met 105 strak links blijven rijden ondanks dat rechts gewoon vrij is :?


Dit Schreef Karz dus ook al.

Citaat van: Dwars® op 29 augustus, 2010, 07:05:52
-aannemersbusjes op de linkerrijstrook zitten in de spits

Als ik met een van onze aannemersbusjes op de linkerstrook rij, zit er dus een bumperklever voor me die absoluut geen 120km/h rijdt, en dan bedoel ik echte kilometers en niet die wat op de snelheidsmeter verschijnen.  :yes6rs:
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

Mounty

.. ik zit ook met mijn busje veel op de linkerstrook..vol gas als het kan, zeker als ik naar huis kan.. :mrgreen: ik heb meestal last van sukkels die met 100 een rij vrachtauto's gaat inhalen en sukkels die menen het busje te moeten inhalen, vervolgens maar 120-130 gaan rijden en dan voor je blijven sukkelen "omdat een busje nooit harder kan dan hun PKW"  :mrgreen:

maar goed, ontopic:

een hogere snelheid op rustige wegen en na de spits lijkt me een goed idee. tijdens de spits maakt het niet zoveel uit omdat het dan toch te druk is om sneller te rijden. Maar ook op wegen waar je maar 60 mag maar makkelijk harder kan zonder gevaar mag de snelheid terug naar 70 of 80. Bijvoorbeeld de Bergseweg, van Voerendaal naar Ubachsberg, altijd een 80 km weg geweest, zelden een ongeval geweest. Het is belachelijk dat je daar maar 60 mag, een weg van 2 kilometer met geen gelijke kruisingen of zijwegen. Daar waar de enige zijweg is is het overzicht op de weg heel goed...geen probleem dus. het probleem van de gemeente was dat je van een 80 kilometerweg naar een 30 kilomter zone inrijd...dat verschil was te groot....

Bovengenoemde weg nodigt door zijn lengte en overzichtelijkheid uit om sneller dan de 60 km te gaan rijden wat ook bijna iedereen doet. Wel een mooie weg om de staatskas wat te spekken, daarom word er regelmatig gelasert. kleine tip....als je de berg oprijd, dan voor de bocht snelheid terug nemen, ze staan vaak bij de borden Ubachsberg en hebben pas in de bocht zicht op je.. :mrgreen: Geen garantie dat ze niet stiekum ergens anders gaan staan  :mrgreen:
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

Gassie

Citaat van: YZF_Ron op 29 augustus, 2010, 10:32:57
.. ik zit ook met mijn busje veel op de linkerstrook..vol gas als het kan, zeker als ik naar huis kan.. :mrgreen: ik heb meestal last van sukkels die met 100 een rij vrachtauto's gaat inhalen en sukkels die menen het busje te moeten inhalen, vervolgens maar 120-130 gaan rijden en dan voor je blijven sukkelen "omdat een busje nooit harder kan dan hun PKW"  :mrgreen:

maar goed, ontopic:

een hogere snelheid op rustige wegen en na de spits lijkt me een goed idee. tijdens de spits maakt het niet zoveel uit omdat het dan toch te druk is om sneller te rijden. Maar ook op wegen waar je maar 60 mag maar makkelijk harder kan zonder gevaar mag de snelheid terug naar 70 of 80. Bijvoorbeeld de Bergseweg, van Voerendaal naar Ubachsberg, altijd een 80 km weg geweest, zelden een ongeval geweest. Het is belachelijk dat je daar maar 60 mag, een weg van 2 kilometer met geen gelijke kruisingen of zijwegen. Daar waar de enige zijweg is is het overzicht op de weg heel goed...geen probleem dus. het probleem van de gemeente was dat je van een 80 kilometerweg naar een 30 kilomter zone inrijd...dat verschil was te groot....

Bovengenoemde weg nodigt door zijn lengte en overzichtelijkheid uit om sneller dan de 60 km te gaan rijden wat ook bijna iedereen doet. Wel een mooie weg om de staatskas wat te spekken, daarom word er regelmatig gelasert. kleine tip....als je de berg oprijd, dan voor de bocht snelheid terug nemen, ze staan vaak bij de borden Ubachsberg en hebben pas in de bocht zicht op je.. :mrgreen: Geen garantie dat ze niet stiekum ergens anders gaan staan  :mrgreen:
de reden dat ze dat 60 km hebben gemaakt is omdat de wet het voorschrijft dus ze zullen echt de wet moeten veranderen.
het is nl zo dat als je een 30km zone hebt je de ontsluitingsweg 60 moet maken kijk maar de weg van ubachsberg naar de huls is ook 60 km geworden
KTM SMT 2011

Mounty

...dat bedoel ik...van 80 naar 30 is te veel verschil, vandaar van 60 naar 30 dat mag wel
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

QuattroFrits

Citaat van: YZF_Ron op 29 augustus, 2010, 17:35:09
...dat bedoel ik...van 80 naar 30 is te veel verschil, vandaar van 60 naar 30 dat mag wel

Dan kunnen ze de laatste 50 of 100 meter toch gewoon 60 maken en de rest 80, of zou ook dat niet kunnen ?
Van Spaubeek binnendoor naar Geleen mag je direct na de bebouwde kom, ongeveer 100 meter lang, 80 km/h rijden en dan, net achter het snelwegviaduct, weer 60 km/h.
Van Geleen naar Spaubeek, 60 km/h tot net voor het snelwegviaduct en dan de laatste 100 meter weer 80 km/h tot aan de bebouwde kom, is dat dan een normale wettelijke situatie, ik vind dit niet normaal. (maar wie ben ik)
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

SuzukiLimburg

Jij bent de oom van de neef waarvan de vrouw dit wellicht allemaal schuld is  :-X
Is that a thunderstorm? No, it's SuzukiLimburg!

QuattroFrits

Citaat van: SuzukiLimburg op 29 augustus, 2010, 22:16:12
Jij bent de oom van de neef waarvan de vrouw dit wellicht allemaal schuld is  :-X

Klinkt goed, ik maak er met haar persoonlijk nog wel een keer ruzie over.  :mrgreen:
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.