Supersport test 2010

Gestart door Desmo-devil, 07 september, 2010, 12:42:53

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Desmo-devil

Ik kreeg van de week een motorboekje in handen met daarin een uitgebreide test van 9 supersport motoren 2010

Bmw S 1000 RR, MV Agusta F4, Honda CBR 1000 RR , Yamaha R1, Ducati 1198 S, Aprillia RSV mille , KTM RC8, Kawasaki zx 10 en Suzuki gsxr 1000

Zoals iedereen wel zal weten ben ik Ducatist in hart en nieren daarom was deze test toch wel shocking :shock: voor mij.

De Ducati 1198 S komt in alle geteste categorieen als slechtste uit de bus.
Ik bedoel dat het niet de beste supersport is dat was me al duidelijk, maar in deze test wordt
mijn droommotor van alle kanten afgemaakt. En daarbij is het ook nog een van de duurste motoren van de 9.
Ik heb er slecht van geslapen  :yes6rs:
Hoeveel waarde moet ik hechten aan dit soort testen ??
Ik bedoel ik ken behoorlijk wat gasten die rijden op een 1098 en 1198 en die zijn allemaal dik tevreden.

Trouwens absolute overall winnaar van deze test ............................. de BMW s1000 RR

Motzippaldy

Desmo jij bent een volwassene kerel denk ik  :mrgreen:

Testen in kranten zijn om kranten te verkopen en geen motoren  :roll: en over objectiviteit van desbetreffende journalisten wil ik niets zegen  :mrgreen:
Proud on the South  

Timeeh

Gewoon rijden wat jij leuk vind!  :lol:

DeWitte

veel tests zijn gesponsord imo :yes6rs:, nog nooit een beemer slecht zien afsteken in een duitse test :-X
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

SuzukiLimburg

Citaat van: Dwars® op 07 september, 2010, 20:55:19
veel tests zijn gesponsord imo :yes6rs:, nog nooit een beemer slecht zien afsteken in een duitse test :-X
Dat heeft niets met sponsoring te maken, maar met nationalisme Dwars. Wat denk je waarom Engelse journalisten altijd Engelse auto's verkiezen boven alle andere auto's? (Ondanks dat Engelse merken tegenwoordig ook allemaal Duits zijn  :mrgreen:)

Tja en wat maakt het uit wat anderen over een motor denken. Als jij hem maar mooi, prettig, lekker, sexy enz vind  :yes6rs:
Die journalisten stellen toch hele andere eisen aan zo'n motor als ene van ons.
Als ik het namelijk moest geloven allemaal dan kon ik mijn TL1000s wel laten staan, want die is levensgevaarlijk, onhandelbaar enz. Zelf nog nooit problemen gehad met de motor in welke vorm dan ook.
Is that a thunderstorm? No, it's SuzukiLimburg!

Busaberke

Citaat van: Desmo-devil op 07 september, 2010, 12:42:53

Ik heb er slecht van geslapen  :yes6rs:
Hoeveel waarde moet ik hechten aan dit soort testen ??
Ik bedoel ik ken behoorlijk wat gasten die rijden op een 1098 en 1198 en die zijn allemaal dik tevreden.


Vooral NIET doen!
Deze suppersport tests gaan voornamelijk over de circuit eigenschappen, dus nét datgene wat de meeste motorrijders er zelden of nooit uit kunnen of willen halen.
De kwaliteit en handelbaarheid van de moderne supersports is al járen dermate hoog dat een gewone sterveling het potentieel ervan nooit ten volle zal benutten, hou stoer ze er ook over kunnen praten.

Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

Herr Tod

Daarom komen die 2 cilinders ook zo slecht uit de bus. Niet vooruit te branden die ketels :lol: Op Mettet afgelopen weekend ging ik die stampers gewoon langs op het rechte stuk met mijn wals uit 1994 :yawn:

De snelste van het weekend had een S1000RR. Zie je dat die tests wel kloppen :yes6rs: :mrgreen:
It's a 400 Bandit mate! Designed by a Genius. Built by Craftsmen. Ridden by a Twat! :mrgreen:


Desmo-devil

#7
Citaat van: Herr Tod op 09 september, 2010, 17:19:33
Daarom komen die 2 cilinders ook zo slecht uit de bus. Niet vooruit te branden die ketels :lol: Op Mettet afgelopen weekend ging ik die stampers gewoon langs op het rechte stuk met mijn wals uit 1994 :yawn:

lijkt me sterk dat je een 1198 S er uit rijd op topsnelheid met jouw "wals" want daar
ligt het probleem van de Duc niet niet, zal dan wel aan de rijder liggen die erop zat.