Hoofdmenu

intermot nieuws

Gestart door DeWitte, 06 oktober, 2010, 13:55:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

DeWitte

KTM

RC8R Track
Deze RC8R Track is puur bedoeld als circuitmotor. Met 180 PK en heel veel extra's zal deze motor het succes uit het IDM moeten uitnutten. De uitrusting bestaat uit: Akrapovic EVO uitlaat, dunnere koppaking om compressie te verhogen, Race mapping. Race air filter. WP Suspension Racing vering. Automatische quickshifter, race-kabelboom, racekuip, KTM PowerParts voetsteunen,  KTM PowerParts inklapbare handels, racezadel, speciale remblokken, raceketting met aluminium achtertandwiel, KTM PowerParts racing tankcover, KTM PowerParts achterbok, KTM PowerParts crash pads en beschermhoes, 17 inch slicks en witte lak met een oranje nummerbord. Deze RC8R track zal in Nederland 18.000 euro incl. BTW gaan kosten.

Duke 125
KTM heeft tijdens Intermot de nieuwe Duke 125 geïntroduceerd. De watergekoelde eencilinder viertakt heeft een cilinderinhoud van 124,7cc, 4 kleppen, dubbele nokkenas, balansas en een heeft een Bosch injectie systeem. Het blok levert 15pk. De snelheid zal in veel Europese landen elektronisch beperkt worden tot 80 km/u. Verder heeft de Duke 125 een licht trellis frame, WP vering, lichte spaakwielen, multifunctioneel cockpitje en, in samenwerking met Brembo, nieuw ontwikkelde remmen. Dit alles zal er voor zorgen dat de motor zeer wendbaar, veel feedback geeft en voldoende vermogen zal hebben. Perfect voor beginnende motorrijders die veel tijd in de stad doorbrengen.

990 SM-T
KTM's kruisbestuiving van een supermoto met toureigenschappen was in 2009 al reden tot juichen, maar voor 2011 hebben de Oostenrijkers er ABS opgeschroefd. Zo krijg je de wendbaarheid van een supermotard, het comfort van een sport-tourmotor en het vermogen van 115pk uit het alom bekende 999cc metende LC8 blok. In feite dus het beste van alle werelden en dat alles blijft met 197kg net onder de magische 200 kilo. Edgar Kleinbergen: "Er is nog geen prijs bekend van de SMT".

Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

DeWitte

Ducati

Ducati had wat nieuwtjes meegenomen naar de Intermot in de vorm van de 1198SP en nieuwe kleuren voor de 848evo. De 1198SP hadden wij gisteren middag al gezien toen deze onbewaakt in de beurshal stond. De details ontbraken nog, maar we kunnen nu melden, dat het om een flink opgeleukte 1198S gaat. De toevoeging SP staat voor een aluminium tank, Öhlins TTXR achter schokbreker, Ducati Quickshift en een slipperclutch. Ook heeft de SP een stoere 'Corse-streep' over de tank lopen, wat een blank gelakte streep is, waardoor het aluminium mooi door komt. De 1198SP wordt leverbaar in het rood en in het zwart, beide met zwarte wielen. De kortgeleden geïntroduceerde 848evo krijgt nu alweer nieuwe kleuren. De evo zal leverbaar worden in gematteerd parelmoer wit met een rood frame en rode wielen. De andere nieuwe kleur wordt door Ducati gebracht als een speciale uitvoering de 848evo Dark genaamd. De Dark kenmerkt zich door glanzend zwarte velgen en frame en matzwart kuipwerk. Motorisch verandert er niets.
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

DeWitte

Horex

Op de Intermot in Keulen vond de wederopstanding van het historische merk Horex plaats. Met hun nieuwe VR6 blok, een 1218cc 15º V6 met één cilinderkop, mét compressor hoopt het Duitse merk weer wat van haar oude glorie terug te krijgen. De Horex V6 haalt tussen de 175 en 200pk aan vermogen uit de indrukwekkende krachtbron. Het blok hangt in een aluminium frame en het rijwielgedeelte wordt vervolgens afgemaakt met een eenzijdige swingarm en een dikke 50mm upsidedown voorvork. Verder kreeg het Duitse meesterwerkje tandriem aandrijven en radiale remmen met ABS mee.
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

DeWitte

Aprilia

Aprilia komt voor 2011 met een derde RSV4 model; de Aprilia RSV4 Factory APRC Special Edition. Het nieuwe model krijgt 8pk meer dan het vorige model en zal ook uitgerust worden met traction control. Het extra vermogen wordt gecreëerd door een aangepaste timing en een iets hogere compressieverhouding. Het Aprilia Performance Ride Control omslaat naast  traction control ook wheelie control, launch control en een quickshifter. Opvallend aan de updates is het ontbreken van ABS als optie. De RSV4 komt voor 2011 eindelijk van de grote demper af, in ruil voor een iets kleinere en minder lomp vormgegeven uitvoering. Optisch krijgt de Aprilia verder een Tri-colore onderkuip, wat kleine odes aan Biaggi's wereldtitel en wat extra koolstofvezel delen mee.

Verder had Aprilia nog een primeur meegenomen naar Keulen; ondanks dat 'ie al lang en breed gelekt was, stond de Dorsoduro 1200 er dan toch. De krachtbron van de Aprilia is een volledig nieuwe en in huis ontwikkelde 90 graden V2. Het blok perst er een pittige 130pk en 115Nm aan koppel uit, wat met het superstijve chassis en een gewicht wat volgens Aprilia ´erg laag voor zijn klasse´ is, garant staat voor heel veel fun. Behalve het blok en andere veringselementen zijn er op het eerste gezicht weinig verschillen met de 750cc versie van deze supermoto, maar kleine optische verschillen zijn er o.a. in de vorm van andere handkappen en de 1200 beschikt verder ook nog eens over traction control.
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

DeWitte

 
Triumph

Speed Triple 2011: Als spectaculair vlaggenschip van de 2011-line-up komt Triumph met een compleet nieuwe versie van haar populairste model, de Speed Triple. Met een nieuw frame biedt 1050cc driecilinder in deze 2011-versie een ongekend hoog niveau van stuureigenschappen en balans. Een scherper en agressiever uiterlijk zorgt, samen met meer vermogen, zo voor een fonkelnieuw hoofdstuk in de historie van de sinds 1994 reeds 65.000 maal verkochte Speed Triple. De nieuwe Speed Triple zal in 2011 in drie kleuren leverbaar zijn: Crystal White, Phantom Black en Diablo Red, waarbij in dezelfde kleuren een flyscreen, zadelkap en onderkuip als Genuine Accessorie  beschikbaar zullen worden. Triumph Motorcycles breidt, naast de opwindende 2011 Speed Triple, haar cruiserlijn uit met drie nieuwe modellen in de vorm van nieuwe uitvoeringen van de America en Speedmaster, alsmede de geheel nieuwe Thunderbird Storm.

Thunderbird Storm: De Thunderbird Storm is een sobere, opgevoerde versie van de Thunderbird cruiser, de machine die in Amerika al vele awards won. Deze nieuwe, woeste cruiser haalt 98 pk uit Triumph's unieke 1700 cc paralleltwin. De donkere cruiser is ook voorzien van de karakteristieke dubbele koplampen die al  cultstatus verkregen op de Speed Triple en Rocket III.

America en Speedmaster: De instapmodellen America en Speedmaster kregen een flinke update met betrekking tot stuureigenschappen, styling en ergonomie. Beide motoren zijn door een aangepast uiterlijk, een nieuwe zithouding en een lagere zadelhoogte van 690 mm nu nog makkelijker te berijden. De compleet nieuwe styling van de 2011 America maakt het uiterlijk meer klassiek, doordat gegoten lichtmetaal 16-inch voor- en 15-inch achterwielen nu hogere banden dragen, als aanvulling op het lage zadel, het diepe voorspatbord, een achterover leunend stuur en relaxte forward controls. Zo ontstaat een traditionele cruiser, lang en laag met als finishing touch de klassieke kleuren metallic Phantom Black of two-tone Eclipse Blue met Crystal White. Ook de Speedmaster is voorzien van een nieuw uiterlijk. De  cruiser rolt nu op een 19-inch voorwiel met een enkele remschijf en een "skinny" band, waardoor het uiterlijk van de klassiek ogende 'chopper' nog meer versterkt wordt. De combinatie van een lager zadel (690 mm) en een nieuw, breder stuur bieden een geheel nieuwe zithouding, die flink anders is dan die van het oude model. Hierdoor is de Speedmaster voor nog meer motorrijders een makkelijk sturend alternatief voor de standaard cruisers. Er zullen in 2011 twee kleuren leverbaar zijn: Phantom Black en een compleet nieuwe Triumph-kleur: Cranberry red.

2011 kleuren: Naast deze vier nieuwe modellen introduceert Triumph voor het komende modeljaar ook een groot aantal nieuwe kleurstellingen. De Thunderbird is in 2011 verkrijgbaar in drie nieuwe kleuren; als eerste een combinatie van Cranberry Red met zwart en twee varianten van een design in Crystal White en Sapphire Blue, met een nieuw design voor het Triumph logo op de tank. De Bonneville SE zal voorzien worden van een opvallende Phantom Black met Intense Orange combinatie, terwijl de T100 het klassieke 'Vintage Cream and Chocolate' als nieuwe kleuroptie heeft gekregen. Als gevolg van het enorme succes van de Thunderbids in deze kleurstellingen, zal ook de Rocket III Roadster leverbaar worden in de met de hand aangebrachte Phantom Blue en Phantom Red kleuren. Deze zijn voorzien van een bijzonder sprankelend component, waardoor de lak diepte krijgt en van kleur lijkt te wisselen tussen diepzwart en donkerrood of donkerblauw.
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

DeWitte

Yamaha

Tijdens de Intermot kwam Yamaha niet met nieuwe modellen maar met 2 conceptbikes. De eerste is de Super Ténéré WorldCrosser, op basis van de Super Ténéré en bedoeld om wereldreizigers te inspireren. Het is volgens Yamaha een reismotor met alle denkbare opties en een hoeveelheid aan superlichte onderdelen. De motor is ontworpen zodat de avontuurlijke rijder 's werelds zwaarste uitdagingen aan kan. Helaas zal de motor niet in deze hoedanigheid in productie komen, ze is volgens de makers slechts ontwikkeld om wereldreizigers te inspireren.

Het andere conceptmodel betrof een door Hermès aangepaste VMax. Vijftien jaar geleden werkte Yamaha en de ledervakmannen van Hermès al samen, dit in verband met de Virago. Nu hebben de bedrijven samen de VMax onder handen genomen, zo zijn alle niet mechanische onderdelen bedekt met een laag Skipper buffel leder. Onderdelen zoals de spiegels, tellers en uitlaat zijn vervangen door geborsteld aluminium exemplaren.


Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Joepie1958

Ik zal morgen eens gaan kijken met mijn madam, kunnen we wat merken afkraken :shock:
Motorrijden? Je moet maar gek zijn
Lid van de B.T.A.

Mounty

Volgens het nieuws op internet staat de intermot dit jaar meer in het teken van BMW
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

BMWhub

#8
Ben woensdag geweest, was lekker rustig en kon je alles goed zien zonder te veel moeten duwen.
werd zelf door diverse chinezen aangesproken of ze mijn Business card konden krijgen.

hier nog een linkje met foto's

http://www.koeln.de/bilder/kategorie/events/galerie/intermot2010/

ben zelfs blijven plakken :mrgreen:
Verbrand je rubber en niet je ziel

GRTZ Hoebair

Timeeh


DeWitte

Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Mounty

zou je dat dan niet weten Dwars ?  :mrgreen:
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

DeWitte

ik ken haar iig (nog) niet :mrgreen:. sjun meadje :yes6rs:, kom Timeeh, wie is dat? ;)

 
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Yvil

Sjun meadje???  :roll:

HENDIG LEKKER DINK... DAMN!!!!  :cum:

:mrgreen:

Timeeh

Citaat van: Dwars® op 12 oktober, 2010, 07:12:35
ik ken haar iig (nog) niet :mrgreen:. sjun meadje :yes6rs:, kom Timeeh, wie is dat? ;)

 

Ik ken dr helaas niet. Twoar tsjunste meadje van de Intermot!  :lol: