Maisto/ Protar miniatuur motoren

Gestart door Road Racing Tonnie, 15 december, 2010, 16:19:52

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Road Racing Tonnie

Uit een nalatenschap, is het mij gegunt, om een bod te doen op ruim 200 miniatuur motoren,(racers wegmotoren)
en vele andere racespullen.
Nou heb ik geen idee, v.w.b de miniatuur motoren, wat ik voor zoiets zou moeten betalen, is er onder de MFL leden iemand die mij een indicatie kan geven?????, v.w.b de andere racespullen is dat geen probleem.
B.V.D.
Het leven is te kort om met wat anders te rijden
Ineens weet IEDEREEN het, HAYABUSA
Al jaren besmet met een virus, hetende
**********Raceritis**********

Steefke™

Is natuurlijk vrij moeilijk te zeggen als je niet precies weet waar het om gaat de ene zal wat duurder zijn als de andere. Ik zou zelf zeggen ongeveer 1/3 van de nieuwprijs. Het blijft dan toch nog een behoorlijk bedrag maar ik denk dat je de modellen die je niet wil behouden zo via marktplaats kwijt bent.
Smells like rubber

Road Racing Tonnie

Citaat van: Steefke™ op 15 december, 2010, 20:04:32
Is natuurlijk vrij moeilijk te zeggen als je niet precies weet waar het om gaat de ene zal wat duurder zijn als de andere. Ik zou zelf zeggen ongeveer 1/3 van de nieuwprijs. Het blijft dan toch nog een behoorlijk bedrag maar ik denk dat je de modellen die je niet wil behouden zo via marktplaats kwijt bent.


Hartelijk dank
Het leven is te kort om met wat anders te rijden
Ineens weet IEDEREEN het, HAYABUSA
Al jaren besmet met een virus, hetende
**********Raceritis**********

karz

#3
heeft idd te maken met de schaal en merk

Die Protar modellen zien er leuk uit trouwens.
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

SuzukiLimburg

In dit soort gevallen zou ik toch niet uitgaan van 1/3 van de nieuwprijs.
Dat geldt misschien als je ze los (ver)koopt maar in het geval van alles in 1 koop geldt dit zeker niet.
Voor 200 stuks zou ik gewoon een bod doen van 400 of 500 Euro als je dat er voor over hebt. De huidige eigenaar zal ze namelijk niet zo heel makkelijk kwijt komen en is waarschijnlijk blij dat ze allemaal weg zijn en er toch nog iets voor gekregen heeft.
Is that a thunderstorm? No, it's SuzukiLimburg!

Road Racing Tonnie

Citaat van: SuzukiLimburg op 16 december, 2010, 08:51:37
In dit soort gevallen zou ik toch niet uitgaan van 1/3 van de nieuwprijs.
Dat geldt misschien als je ze los (ver)koopt maar in het geval van alles in 1 koop geldt dit zeker niet.
Voor 200 stuks zou ik gewoon een bod doen van 400 of 500 Euro als je dat er voor over hebt. De huidige eigenaar zal ze namelijk niet zo heel makkelijk kwijt komen en is waarschijnlijk blij dat ze allemaal weg zijn en er toch nog iets voor gekregen heeft.

Ook dit is een goed advies, mijn grote dank hiervoor.
Het leven is te kort om met wat anders te rijden
Ineens weet IEDEREEN het, HAYABUSA
Al jaren besmet met een virus, hetende
**********Raceritis**********

Mounty

Kijk eens op motorminiaturen.nl, daar staan de modellen en merken die nieuw te koop zijn....kun je de nieuwprijs ongeveer bepalen en een bod doen..

Op die site kun je op fabrikant selecteren en op motorminiaturen
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

Road Racing Tonnie

Het leven is te kort om met wat anders te rijden
Ineens weet IEDEREEN het, HAYABUSA
Al jaren besmet met een virus, hetende
**********Raceritis**********

Busaberke

Ik heb elf ook een aardige collectie van dit soort miniaturen.
Om een goede indicatie van de waarde te geven moet je eigenlijk meer weten over de samenstelling van de collectie.

Maisto maakt massa producten van matige kwaliteit.
Een standaard Maisto modelletje dat € 15,-- nieuw doet, is gebruikt idd niet veel meer dan € 5,-- waard, maar dan moeten de doosjes er wel nog bij zijn.

De Protar modellen zijn meestal beduidend beter, duurder en vaak ook zeldzamer. Die zijn snel enkele tientallen euro's waard.

Als er ook van andere merken specialere modelletjes bij zijn, BV van het Joe Bar Team of replica's van racers kan het totaalbedrag snel oplopen.

Wellicht is € 600,-- geen slechte deal voor het hele zwikkie.
Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

Road Racing Tonnie

Robert, zoals het er nu uitziet, zijn het 140 Maisto, modellen en een 70 Protar modellen, daarnaast een giga hoeveelheid, medailles, plaqettes, tientallen TT speldjes vanaf 1958, zelfs nog een krans, van een oud TT deelnemer, (Geert Timmer) en vele motorsportboeken, vanaf de jaren zestig.
De vraagprijs is 500,- euro, binnenkort ga ik er met onze dochter naar toe, onder de rook van Den Haag, en dan denk ik dat de deal snel rond komt.
Het leven is te kort om met wat anders te rijden
Ineens weet IEDEREEN het, HAYABUSA
Al jaren besmet met een virus, hetende
**********Raceritis**********

Steefke™

500 lijkt me geen oneven prijs zeker niet als er nog wat oude race spullen bij zijn. Suc6 met het sluiten van de deal  :yes6rs:
Smells like rubber

DeWitte

toevallig een mini KTM-adv ertussen? ben ik al een hele tijd aan het zoeken en hou me dan ook sterk aanbevolen mits dat zo is.
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Road Racing Tonnie

Als er een KTM bijzit, dan is die voor jou Hub. :yes6rs:
Het leven is te kort om met wat anders te rijden
Ineens weet IEDEREEN het, HAYABUSA
Al jaren besmet met een virus, hetende
**********Raceritis**********

Desmo-devil

#13
@Dwars

Rossi-shop Ommen
Merk : Altaya   schaal 1:24  KTM 950 S LC 8   prijs 19,95 euro




@ Tonnie
Ik heb een verzameling Ducati modellen ( +/- 35 stuks) en ik denk ik gemiddeld 15 euro per stuk betaald heb .
Dus 500 euro voor dit aantal is imo een koopje

Road Racing Tonnie

Desmo-Devil, bedankt, mijn grootste interesse, zijn de racers, en dan met name de Protar,s, v.w.b de straatmodellen, is dat veel minder, en er is een enorme hoeveelheid, boeken en unieke racespulletjes, volgens een familielid, die niet terzake kundig is, dus wie weet, wat ik allemaal tegenkom. :lol:
Het leven is te kort om met wat anders te rijden
Ineens weet IEDEREEN het, HAYABUSA
Al jaren besmet met een virus, hetende
**********Raceritis**********