De juiste zithouding

Gestart door BMWhub, 19 december, 2010, 19:43:41

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

BMWhub

.De juiste zithouding kiezen
maandag 15 november 2010 | Trefwoorden: Hoe doe ik?, ergonomie, zithouding
Nog geen reacties | Ook wat zeggen?


Share

Motor-ergonomie, ik zeg een goede zit is het halve werk. En voordat u nu alle brochures erop na gaat slaan, er is een website die dit al voor u gedaan heeft.
Rugklachten, last van tintelente polsen of handen? –wat kan leiden tot chronische klachten van karpaal tunnel syndroom– iedere motorrijder krijgt er vroeg of laat mee te maken. De website Cycle-ergo.com (gekgenoeg wordt de site beheerdert in het motor-arme Bahama's)  heeft een vermakelijk simpele visie op de menselijke houding op een motor. Wat je doet is je geeft eerst je lengte in, de mate waarin je rechtop wilt zitten ('inseam') en of je je arme gekromt of recht wilt hebben. Dan zoekt je jouw huidige of gewenste motortype uit.

Mogelijkerwijs heb je als bestuurder klachten tijdens het rijden, dan kun je door een aantal maatregelen te treffen je zithouding op de motor verbeteren. Bijvoorbeeld door de vering aan te passen, of het stuur te verhogen. Dit systeempje rekent het allemaal voor je uit en je kunt ook motoren vergelijken zodat je misschien kan overwegen een andere motor aan te schaffen.

Volgens mij is dit een ideaal hulpmiddel voor motorfabrikanten om hun klanten beter van dienst te kunnen zijn. Dit geldt ook voor jonge motorrijders, want voorkomen is makkelijker dan genezen. Of zoiets.

bekijk volgende :http://cycle-ergo.com/
Verbrand je rubber en niet je ziel

GRTZ Hoebair

blue fantom

Je krijgt geen carpaaltunnelsyndroom door een foute houding, maar door intensiteit en bepaalde frequenties van motortrillingen die je stuur bereiken. Enige wat helpt is trillingsdemping door verzwaarde handvatten. Verder niet te hard knijpen in je handvatten natuurlijk! Daarover is veel gepubliceerd in medische publicaties, waarbij oa motoragenten werden onderzocht.

Dat neemt niet weg dat het goed is om de voor jou persoonlijk goede zithouding op je brommert te hebben.  ;)