Alweer een Windows crash... Nu definitief over op Linux !!

Gestart door HD4ever, 02 januari, 2011, 13:56:18

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

HD4ever

Van de week alweer de zoveelste Windows crash, en dus toch maar besloten om definitief over te stappen op het Linux besturingssysteem. Mijn nogal trage laptop die ik eigenlijk al wou dumpen loopt nu onder Linux ook weer als een trein. Installatie van Linux blijkt kinderlijk eenvoudig, zonder moeilijke vragen die geen hond snapt, en de gebruikelijk software die je nodig hebt voor video, muziek en fotobewerking zit er ook al in of kun je volautomatisch downloaden. :worship-cool:
Je kan zelfs het complete besturings systeem vanaf een USB stick of CD draaien op iedere PC. Het mooiste is natuurlijk dat alle software gratis is en je je ook niet meer druk hoeft te maken over virussen, spyware, spam en meer van die rommel.  Mijn PC laat ik nog nu even op Windows XP draaien want ik heb nog geen alternatief voor mijn Garmin GPS software onder Windows  ;) Ik begreep dat het ook mogelijk moet zijn om Windows programmas te draaien onder Linux. ??? Het is even wennen en kijken hoe alles werkt, maar wat is dat Linux een verademing na al die jaren van Windows ellende  :mrgreen:
"Some people are alive only because it's illegal to kill them"

karz

#1
Welkom bij de club , ik heb me niet meer moegemaakt aan Vista en 7.
Ik draai al een tijdje debian/ubuntu distributies. Met name Ubuntu is laagdrempelig.
Wat voor een distributie draai jij ?

Voor wat betreft windows zwik kun je eens kijken naar http://www.winehq.org/
Voor Garmin mapsource is er idd nog geen alternatief, maar voor de rest volstaat het meestal om te googlen op de windows titel met de toevoeging 'ubuntu' erachter, dan krijg je een linux equivalent van whatever je op windows gebruikt gepresenteerd.
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

HD4ever

Citaat van: karz op 02 januari, 2011, 18:35:51
Wat voor een distributie draai jij ?

Hè clubgenoot... bedankt voor de link...  :mrgreen:, momenteel draai ik ook Ubunti en wel de versie van voorjaar 2010. Tot nu toe werkt het probleemloos.
"Some people are alive only because it's illegal to kill them"

De Sjeng

God Forgives, I Don't

Mounty

Join the club....ik draai al een tijdje op kubuntu 10.10 en het bevalt super.
Zelfs een orginele cdrom bestellen is gratis en voor bijna elk windows progje is een alternatief..
Windows7 vond ik nog de beste win versie maar kubuntu draait veel sneller en soepeler en vooral zonder crashes...
Ook is het mogelijk om div. Windows programmas te draaien maar garmins software wil nog niet zo goed.
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009