Rechter vernietigt veroordeling om 'ACAB'

Gestart door HD4ever, 11 januari, 2011, 18:22:14

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

HD4ever

(Novum) - Het hof in Den Haag moet de zaak van iemand die was veroordeeld voor het dragen van een bomberjack met de opdruk ACAB opnieuw behandelen. De man werd in 2009 veroordeeld tot een boete van tweehonderd euro voor het opzettelijk beledigen van een agent.

De Hoge Raad heeft het vonnis echter vernietigd omdat de onderbouwing wankel is. Het is niet zeker dat iedereen weet dat ACAB voor "All Cops Are Bastards" staat. Als niemand weet wat ACAB betekent, kan de agent zich ook niet in het openbaar beledigd voelen, oordeelt de Hoge Raad.

Daarom had zonder meer duidelijk moeten zijn dat de afkorting algemeen bekend is. De onderbouwing bleef echter beperkt tot een zoekactie op een aantal willekeurige sites in een andere taal. Omdat hier niet meer onderzoek naar is gedaan, moet de zaak opnieuw worden behandeld.

De uitspraak geeft mogelijk hoop aan drie Ajaxsupporters die vorige week een boete van 330 euro kregen. Ze droegen een t-shirt met de cijfers '1312', dit staat voor ACAB. Ze droegen het t-shirt bij de wedstrijd Ajax - Heracles van 19 april. Het was de eerste keer dat mensen zijn veroordeeld voor het dragen van de cijfers 1312. Het OM verwacht dat die verdachten op grond van de veroordeling een stadionverbod krijgen.

Binnenkort worden mensen nog aangehouden voor de cijfers 4711 op hun shirtje  :mrgreen:
Iedereen weet toch dat ACAB staat voor "Acht Cola - Acht Bier" :schater:
"Some people are alive only because it's illegal to kill them"

De Sjeng

Citaat van: HD4ever op 11 januari, 2011, 18:22:14

[Iedereen weet toch dat ACAB staat voor "Acht Cola - Acht Bier" :schater:

Acht Cola - Acht Bier??!??!

Ik dacht dat dit voor; All City's Are Beautifull stond!!  :oops:
God Forgives, I Don't

Joker

En mag je agenten dat ook niet meer wouten noemen ?  :?
Never ever go west when you know you should be heading south.  Never ever whisper when you know it's time to shout.

Joepie1958

Motorrijden? Je moet maar gek zijn
Lid van de B.T.A.

QuattroFrits

Als je voor alle afkortingen en combinaties van cijfers boetes zou krijgen, zou je niets meer mgen opschrijven.
Ik heb nog nooit zo'n onzin gehoord en als het hier niet geschreven stond had ik er niets van geweten.
Er is een partij die zich de SP noemt, is dat dan Stomme Piemel of zoiets en wat zou CV anders moeten betekenen als Carnavals Vereniging en ga zo maar door.
En in America van de USA (waar staat dat nu weer voor ? ) wonen waarschijnlijk veel mensen op huisnummer 1312, mag dat dan ook niet ?
Dat ze maar alle afkortingen wettelijk verbieden, hoef ik me nooit meer af te vragen wat het betekent.  :twisted:
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.