Ducati Spite Concept

Gestart door Desmo-devil, 21 januari, 2011, 09:26:15

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Desmo-devil

Milanezen Lorenzo Andre en Simone Spreafico Campestre, beide vorig jaar afgestudeerd aan de Istituto Europeo Di Design (IED) in Turijn, ontwikkelden -met het oog op de toekomst- een interessant concept voor Ducati.
De 'Spite' is zeer vernieuwend. Het is een naked bike die een jonge doelgroep zal aanspreken door de mengeling van stijl en techniek. De motor kenmerkt zich door zachte lijnen met een duidelijke kern van techniek (denk aan de koplamp die tevens je motorhelm vastklemt). Ondanks het essentiële concept, is het ontwerp uitgewerkt tot in de kleinste details, zoals de spaken van de wielen en de zitting. De Ducati motoren van de toekomst hebben volgens de ontwerpers een dubbele persoonlijkheid omdat de zitpositie snel instelbaar is, afhankelijk van het gebruik. Deze ontwerpen is uit vijf verschillende concepten geselecteerd door Ducati en ontwikkeld in samenwerking met het Huis van Ducati.




















SuzukiLimburg

Die komt er natuurlijk nooit in deze vorm, maar ik vind hem wel bijzonder gaaf. Dus mocht Ducati besluiten om hem toch in deze vorm uit te brengen, dan meld ik me alvast aan voor eentje te kopen.
Het geheel doet me wel een beetje denken aan Lego Technic.
Is that a thunderstorm? No, it's SuzukiLimburg!

HD4ever

Citaat van: SuzukiLimburg op 21 januari, 2011, 11:14:39
......., dan meld ik me alvast aan voor eentje te kopen.

:laughing49so: met zoiets rij je echt wel voor lul  :-X :mrgreen:
"Some people are alive only because it's illegal to kill them"

Desmo-devil

Laat me dan maar voor lul rijden, beter dan dat ik op een trilplaat gespot wordt  :mrgreen:  :mrgreen:
FF zonder gekheid, het is uiteraard een concept, en deze bike zal nooit als zodanig op de weg verschijnen.
Ik vind wel dat er prachtige details aan zitten zoals het achterwiel en de lijn waarin de tank overloopt in de stroomlijn. Maar dit is toch waar we in de toekomst naar toe gaan, kijk maar naar de concept projecten bij andere merken.

DeWitte

Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

De Sjeng

Citaat van: Desmo-devil op 21 januari, 2011, 13:40:14
Laat me dan maar voor lul rijden, beter dan dat ik op een trilplaat gespot wordt  :mrgreen:  :mrgreen:

Ik kan mij nog redelijk recent een gesprek herinneren??, waarin je een eigenbouw "trilplaat" wilde gaan rijden. :mrgreen:

Desalniettemin heeft de duc wel iets.(een hoog buell gehalte)
God Forgives, I Don't

BMWhub

Citaat van: De Sjeng op 21 januari, 2011, 15:27:45
Citaat van: Desmo-devil op 21 januari, 2011, 13:40:14
Laat me dan maar voor lul rijden, beter dan dat ik op een trilplaat gespot wordt  :mrgreen:  :mrgreen:

Ik kan mij nog redelijk recent een gesprek herinneren??, waarin je een eigenbouw "trilplaat" wilde gaan rijden. :mrgreen:

Desalniettemin heeft de duc wel iets.(een hoog buell gehalte)

is toch een  italiaanse trilplaat  :mrgreen:
Verbrand je rubber en niet je ziel

GRTZ Hoebair

DeWitte

trillingsvrije V-Twins maken ze alleen in het land vd rijzende zon?
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

@Nippon

Lijkt me echt iets voor kerels die een klote baan hebben, 4 koters thuis en een vrouw die worstelt met d'r overgewicht   :-X
kunnen ze "ontsnappen" op de brommer   :mrgreen:

BMWhub

Citaat van: BoxerQ op 21 januari, 2011, 18:20:34
Lijkt me echt iets voor kerels die een klote baan hebben, 4 koters thuis en een vrouw die worstelt met d'r overgewicht   :-X
kunnen ze "ontsnappen" op de brommer   :mrgreen:

of de vrouw mot van eine milksjaek hauwe :oops:
Verbrand je rubber en niet je ziel

GRTZ Hoebair

karz

Ik vraag me altijd af hoe zo iets reallife uitziet.
Zo'n grafische weergave ziet wel cool uit, maar alleen in een videogame.
Ik ben bijv. benieuwd hoe de onderkant van de voorvork er echt gaat uitzien, welke materialen etc.
En volgens mij is het ook een klein moterke. Kijk naar de schoenmaat en de handjes van de virtuele berijder  emo
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

SuzukiLimburg

Is gebaseerd op de Monster als je het mij vraagt, dus hij zal ook wel zo'n zelfde afmetingen hebben. Het is ook maar een 1-persoonsmotor dus groot hoeft hij niet te zijn. Het is een beetje een Supermotard, maar dan dik en met design-elementen.
Ik vind het sjiek hoe die metertjes zijn weggewerkt in het stuur en de LED koplampen. Wordt tijd dat dat eens op de motoren wordt ingevoerd.
Is that a thunderstorm? No, it's SuzukiLimburg!

Motzippaldy

Monster is een  :cool: motard maar die Concept vind ik niks  :-X Maar ja dat is persoonlijk ,gelukkig  ;)
Proud on the South  

Joker

Ik weet nog niet wat ik er van moet vinden
Maar je krijgt er in ieder geval geen koude kont op.  :lol:
Never ever go west when you know you should be heading south.  Never ever whisper when you know it's time to shout.

Desmo-devil

Citaat van: Dwars® op 21 januari, 2011, 16:54:14
trillingsvrije V-Twins maken ze alleen in het land vd rijzende zon?

Hoe weet jij dat?
Kan me niet herinneren dat je ooit op een Duc hebt gereden. Of een Guzzi ?