Moto Guzzi onthult twee veelbelovende prototype

Gestart door DeWitte, 06 februari, 2011, 14:47:18

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

DeWitte

Tijdens de jaarlijkse internationale dealerconventie in Monte Carlo trok Piaggio het doek van twee fenomenale prototypen: de nieuwe Moto Guzzi California en de Scrambler. Beide modellen laten duidelijk zien welke richting Moto Guzzi – in de nabije toekomst- in zal slaan. Ruim tweeduizend dealers van Piaggio waren onlangs in het Grimaldi Forum in Monte Carlo getuige van de onthulling van twee belangrijke prototypen van Moto Guzzi die duidelijk symbool staan voor de nieuwe toekomst van Moto Guzzi. Als klapstuk van de avond presenteerde Roberto Colaninno, Piaggio Group chairman en CEO – twee prototypen van Moto Guzzi. Beide modellen – de California en de Scrambler - zijn een realistische voorbode van de richting waarin de productstrategie van Moto Guzzi zich zal ontwikkelen.

Het prototype van de nieuwe California, met een originele 1.400cc V90 tweecilindermotor, zet van een roemruchte machine de traditie voort die is gevestigd op de vijf wereldcontinenten. De California staat bekend om zijn comfort, betrouwbaarheid en prestaties. De restyling versterkt de robuuste uitstraling van de krachtbron en vergroot het comfort van het forse zadel en de grote tank. Deze past naadloos rond de cilinderunit en geeft zicht op de nieuwe cilinderkopafdekkingen, waardoor een nieuw stijlelement is gecreëerd voor de onverwoestbare California. Alle technische componenten – wielen, remmen, ophanging – zijn nieuw, waardoor de California ook technisch volledig klaar is om deel uit te maken van de nieuwe generatie Moto Guzzi's.



Even fascinerend, maar meer klassiek, is het Moto Guzzi V7 Scrambler prototype, dat is geconstrueerd op het beroemde frame van de V7 Classic en voorzien van een 750cc small-block motor. Chromen afwerking, spaakwielen en sportbanden resulteren in een motorfiets die in de jaren zestig zou zijn gekwalificeerd als een 'Regolarità' model zoals de beroemde 175 Lodola. Deze Scrambler heeft overeenkomstige stijlkenmerken zoals de lage koplamp en het geïntegreerde instrumentenpaneel. Het uitlaatsysteem met zijn twee hooggeplaatste silencers is een onderscheidend kenmerk van de Moto Guzzi Scrambler.



Michael Ras, Marketing Manager van Piaggio Vespa B.V.: "Je merkt aan alles dat Moto Guzzi 'alive and kicking' is. Zonder het indrukwekkende verleden te verloochenen is men druk doende om de gehele Guzzi-reeks te moderniseren. Klaar voor de toekomst met respect voor de historie qua uitstraling en merkbeleving. De twee onthulde prototypen geven een kijkje in de keuken van de toekomst, maar de kok is al wel bijna klaar met de voorbereiding. Duidelijk is dat er bij ons fameuze Italiaanse motormerk veel ontwikkelingen zijn en wij zien dan ook een toegewijde doelgroep, die zich wil onderscheiden van de massa."

Nog niet bekend is wanneer beide modellen in serieproductie zullen gaan.
Bron: Moto Guzzi


Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

QuattroFrits

Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

Desmo-devil

Nou nou, wat een gewaagde prototyes  :shock:
Ben nooit een Guzzi fan geweest , en hier wordt ik ook niet echt warm of koud van.  :(

SuzukiLimburg

Zijn dit weer van die retro modellen of zo? Ik vind er in ieder geval niks aan. Mar vooral die bovenste is me toch een partijtje lelijk met die tank om de kop heen gemaakt. Als een custom-bouwer dit zou maken zou die uitgelachen worden!
Niks voor mij dus, maar anderen vinden het blijkbaar wel mooi, dus wellicht toch markt voor.
Is that a thunderstorm? No, it's SuzukiLimburg!

Motzippaldy

Citaat van: Desmo-devil op 07 februari, 2011, 10:33:13
Nou nou, wat een gewaagde prototyes  :shock:

:laughing49so:

Citaat van: Desmo-devil op 07 februari, 2011, 10:33:13
Ben nooit een Guzzi fan geweest , en hier wordt ik ook niet echt warm of koud van.  :(

:stupid:
Proud on the South