Nieuwe BMW GS opkomst?

Gestart door BMWhub, 08 februari, 2011, 17:52:16

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

BMWhub

Waarom zien spy shots er toch altijd zo beroerd uit?

Het is niet anders. Feit is dat een oplettende lezer van het Spaanse Solomoto op de snelweg naar Tarragona deze BMW inhaalde. En op de foto zette.

Niet dat je er zo heel veel wijzer van wordt, maar je ziet wel dat de stroomlijn iets anders is. En dat de paralever swingarm aan de linkerzijde van de motor zit en de uitlaat rechts. Vraag die meteen opwelt: welke redenen heeft BMW gehad om deze stap te wagen? Pikt de clientèle dit? En: wordt dit een watergekoelde boxer?

Niet dat reacties van GS-rijders er zo heel veel toedoen, want de motor ziet er zo uitgerijpt uit dat er kennelijk al rijtests meegedaan worden.

Misschien dat we de nieuwe GS al op de motorbeurs van Keulen, komend najaar, zullen zien. Of anders op de EICMA in Milaan.

meer info:   http://solomoto.es/articulo/1296808379/exclusiva-el-motor-boxer-de-agua-de-bmw-ya-rueda

bron: http://www.promotor.nl/2011/02/06/nieuwe-bmw-gs-op-komst/
Verbrand je rubber en niet je ziel

GRTZ Hoebair

Joepie1958

zelfs Porsche moest op een bepaald moment kiezen om watergekoelde motoren te gaan produceren, en nu zal BMW ook wel mee moeten :-X
Die cardan links kan natuurlijk van de K-serie komen, die hebben 'm ook links.
Hopelijk wordt hij niet te zwaar :oops: want dan is de winst van de overstap van de 1150 naar de 1200 weer weg, dat scheelde toch zo'n 20 kg.
Motorrijden? Je moet maar gek zijn
Lid van de B.T.A.

@Nippon

Citaat van: Joepie1958 op 08 februari, 2011, 21:19:09
zelfs Porsche moest op een bepaald moment kiezen om watergekoelde motoren te gaan produceren, en nu zal BMW ook wel mee moeten :-X
Die cardan links kan natuurlijk van de K-serie komen, die hebben 'm ook links.
Hopelijk wordt hij niet te zwaar :oops: want dan is de winst van de overstap van de 1150 naar de 1200 weer weg, dat scheelde toch zo'n 20 kg.

:shock:

stap jij over naar een nieuw model vanwege de kilo's ?

Joepie1958

nee, dan kan ik net zo goed zelf aan de lijn gaan doen :oops:
Maar in het kader van .......... eens komt de dag dat je weer wat anders wil, moet je nu al kijken wat de toekomst biedt en geld voor een nieuwe heb ik sowieso niet :-X
Maar wat minder kilo's zijn soms wel welkom, ik rij momenteel de qua gewicht zwaarste uitvoering van de 1150 en dat is soms toch wel te merken hoewel het typerend is dat ik mijn 1150 veel gemakkelijker kan opbokken dat de 650 van mijn vrouw, die heeft het evenwicht niet zo mooi onder de middenbok :lol:
Motorrijden? Je moet maar gek zijn
Lid van de B.T.A.