Honda communiceert via smartphones

Gestart door DeWitte, 10 februari, 2011, 08:31:51

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

DeWitte

Honda is niet alleen vernieuwend op motortechnisch gebied, ook de communicatie wordt innovatief aangepakt. Voortaan zullen veel van de printadvertenties van Honda voorzien zijn van een QR-code. Dit is een soort streepjescode waarmee smartphone-bezitters binnen enkele seconden via een website of filmpje meer informatie kunnen krijgen over een product. De QR-techniek, QR staat voor 'Quick Response', bestaat al sinds 1994. Omdat tot voor kort relatief weinig mensen over een smartphone beschikten, is het toepassen van deze techniek nog betrekkelijk nieuw. Nu steeds meer mensen een iPhone, Blackberry of andere smartphone hebben, gaat Honda in Nederland als eerste motorimporteur van start met deze manier van communiceren.De QR-codes, ontwikkeld in Japan, zijn tweedimensionale barcodes. Voor vrijwel iedere smartphone is er software beschikbaar waarmee deze barcode gescand kan worden. Op de telefoon kan vervolgens meteen een website, film of ander document met meer informatie geopend worden. Met deze manier van communiceren gaat Honda de consument nog beter informeren: via de QR-code in de advertentie krijgt deze direct meer technische informatie over de nieuwe motorfiets of is de motor in actie te zien in een filmpje. De eerste advertentie met een QR-code is die van de Honda VFR1200F Dual Clutch Transmission. Na het scannen van de QR-code met de smartphone wordt in een kort filmpje de werking van het innovatieve schakelsysteem uitgelegd

Bron Honda

Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away