Komt Eric Buell terug?

Gestart door BMWhub, 12 februari, 2011, 13:19:59

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

BMWhub

Erik Buell heeft wat hints laten vallen, hints die verwijzen naar de introductie van de 1190 RS. Dat zou dan de eerste straatfiets van z'n nieuwe bedrijf Erik Buell Racing zijn.

Afgelopen week konden we op de Facebook-pagina van Buell al wat zien van de nieuwe Buell, met de nadruk op wat. Want wat we zagen was een voorwiel, een stukje stroomlijn en de linkerspiegel.

Erik Buell laat nu weten dat ie op 11 maart, als ie een speech houdt tijdens een Motorcycle Hall of Fame fund-raising event in Daytona, aan het eind van de jaarlijkse Bikeweek.

Over het evenement zelf: 'Daar heb ik een verrassing voor in petto.'

Het kan haast niet anders dat Buell de Daytona Bikeweek aangrijpt om te vertellen dat ie een straatfiets in de aanbieding heeft.


bron: http://www.promotor.nl/2011/02/11/nieuwe-buell-1190rs-dreigt/


Het bloed kruipt waar het niet gaan kan :twisted:
Verbrand je rubber en niet je ziel

GRTZ Hoebair

DeWitte



De officiële bekendmaking van de 2011 Erik Buell Racing 1190RS zou komend weekend tijdens een beurs in Indiana zijn, maar foto's en verdere informatie is vannacht bekend geworden.

Deze nieuwe 1190 RS is gebaseerd op de 1190RR race motor, deze RR produceert 185 pk op het achterwiel. We verwachten de RS maximaal 15% minder vermogen heeft vanwege milieu eisen en wetgeving. Het 1190cc metende motorblok is een opgeboorde versie van de Rotax 1125, die gebruikt werd bij de Buell 1125R. Wel zijn veel onderdelen in de motor veranderd; o.a. andere nokkenas, titanium kleppen en andere zuigers. De motor kan een maximum toerental bereiken van 11,500 tpm. Het gewicht van de motor is nog niet bekend, maar er is wel aangegeven dat de RS net voldoet aan het vereiste minimum AMA race gewicht van 170 kg. 

Als we naar de motor zelf kijken zien we lichtere magnesium velgen, de bekende op de velg gemonteerde schijfremmen, boven elkaar geplaatste koplampen en dubbele uitlaten. Er werd verwacht dat Eric Buell zou kiezen voor de uitlaat in de achterbrug (waar hij enige tijd geleden patent op had aangevraagd), maar hier heeft hij dus niet voor gekozen. Ook heeft de nieuwe 1190 heeft net als de oude Buell's de benzinetank in het frame.

Momenteel is alleen nog maar de EBR 1190RS Carbon edition te koop, deze motoren dienen als homologatie voor de race klassen. Van deze motoren zullen er naar verwachting slechts 100 gebouwd worden. Vanwege alle kwalitatieve en exclusieve onderdelen die gebruikt zijn op de EBR 1190RS Carbon edition zal de prijs vergelijkbaar zijn met de 1198RS, dus +- € 40.000. Later zal er een standaard 1190R(S) volgen die betaalbaarder is voor het grote publiek. De eerst 1190 Carbon Editions zullen in maart geleverd worden
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Joepie1958

Voor dat geld kun je 'm eigenlijk niet laten staan :-X :-X


































trap 'm maar om :shock:

Ik vind dat zo jammer aan veel van dit soort motoren, van voren volle bak, en aan de achterkant blijft niks meer over, alsof dan de centen op zijn om er nog wat moois van te maken :oops:
Motorrijden? Je moet maar gek zijn
Lid van de B.T.A.

QuattroFrits

Het lijkt wel of er een Hondavleugeltje op de tank staat.  :shock:
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

Busaberke

Citaat van: Dwars® op 19 februari, 2011, 07:50:03
Er werd verwacht dat Eric Buell zou kiezen voor de uitlaat in de achterbrug (waar hij enige tijd geleden patent op had aangevraagd), maar hier heeft hij dus niet voor gekozen.

Briljant idee!  :worship-cool:
Waarom krijg ik nou nooit z'n idee?  :cry:
Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

Road Racing Tonnie

Citaat van: Busaberke op 21 februari, 2011, 11:42:58
Citaat van: Dwars® op 19 februari, 2011, 07:50:03
Er werd verwacht dat Eric Buell zou kiezen voor de uitlaat in de achterbrug (waar hij enige tijd geleden patent op had aangevraagd), maar hier heeft hij dus niet voor gekozen.

Briljant idee!  :worship-cool:
Waarom krijg ik nou nooit z'n idee?  :cry:


Mannen niks nieuws onder de zon, het merk Imme had dit al voor 65 jaar terug.
Het leven is te kort om met wat anders te rijden
Ineens weet IEDEREEN het, HAYABUSA
Al jaren besmet met een virus, hetende
**********Raceritis**********