Nieuwe GARMIN net op tijd

Gestart door BMWhub, 22 februari, 2011, 18:57:25

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

BMWhub


Precies voor de start van het motorseizoen komt Garmin met het bericht dat er een nieuwe Zumo zit aan te komen.

De Zumo 210 CE is opnieuw een waterdicht navigatietoestel speciaal voor motorrijders. Op de GPS heeft Garmin kaartmateriaal van 22 Europese landen voorgeïnstalleerd, inclusief POI's van hotels, tankstations en restaurants. Het toestel wordt geleverd met een motorhouder, maar zonder autohouder.

Het ontspiegelde 3.5 display moet door de achtergrondverlichting ook onder zware lichtomstandigheden goed af te lezen zijn. Ook moet je het compacte toestel kunnen bedienen met motorhandschoenen aan. De accu is goed voor zeven uur werktijd, wat in veel gevallen genoeg is voor een toertocht. Dus kon je zonder laadkabel toeren.

Nuttig in de stad of op ingewikkelde wegsituaties: rijbaanassistent. Op het toestel zie je op welke rijbaan je moet rijden om je route met succes te vervolgen. Een koptelefoonaansluiting ontbreekt. De Text-to-Speech functie wordt draadloos naar de bluetooth headset in de helm gestuurd. Je hoeft dus niet meer actief naar het toestel te kijken voor de juiste weg. Wel zo veilig.




bron: http://www.promotor.nl/2011/02/18/precies-op-tijd-nieuwe-zumo/
Verbrand je rubber en niet je ziel

GRTZ Hoebair

Mounty

Het betreft een uitgeklede versie van de zumo 220. De 210 zal niet in de benelux in de winkels komen, het prijsverschil met de 220 is daarvoor te klein. Het verschil zit m in de accesoires zoals een autohouder. scheelt een paar tientjes.
Zover ik kan nagaan is hij "ontwikkeld" voor de europese markt waarop TomTom ook speelt. Om een prijstechnisch gelijk te creeren is de verkoopprijs ongeveer gelijk als een vergelijkbare TomTom.

Zelf ben ik aan het kijken voor een zumo. In de winkels kom je niet verder dan de 550,660 en de 220. terwijl er ook bijv. een 500 is die alleen een beneluxkaart aan boord heeft. De 550 is duurder dan de 660...waarom? geen idee. Ik ben nu eindelijk om...het word de 660, komende week ga ik m halen. Waarom de 660? is de uitgebreidste en het prijsverschil met de 550. De 220 heeft zo hier en daar wat mankementjes en is vrij traag tov de 660.. Daarom dus de 660.
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

BMWhub

Ron de 550 wordt niet meer gemaakt wisten ze laatst op de Salon in Brussel te vertellen.
Verbrand je rubber en niet je ziel

GRTZ Hoebair

Mounty

Citaat van: BMWhub op 01 maart, 2011, 04:24:27
Ron de 550 wordt niet meer gemaakt wisten ze laatst op de Salon in Brussel te vertellen.

ow...bij waipoint zijn drie modellen nog te koop...de 220 de 550 en de 660..of ze nog geproduceert worden weet ik niet. Geeft ook niet, ik ga toch voor de 660  :mrgreen:
Thanks voor de info  :worship-cool:
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

HD4ever

De Zumo 550 is nog altijd te koop. :yes6rs: Ben er zelf erg tevreden over, maar als ik een nieuwe moest kopen zou het waarschijnlijk ook de 660 worden, alhoewel deze nog wat kleine kinderziektes heeft. Belangrijk is dat je leert om te gaan met je Garmin, welk type je ook koopt. Het is beslist geen "aansluiten en rijden maar" GPS. Het is niet voor niets dat je zelfs een meerdaagse cursus kan volgen om met je Garmin te kunnen stoeien. Belangrijk is ook dat je enigzins kan 'goochelen' met Mapsource en je routes ook met de juiste instellingen in je Zumo kan zetten. Scheelt een hele hoop frustratie onderweg  :twisted: Sommige laden een route in hun GPS met wegen over de snelweg, en hebben hun Zumo ingesteld op 'snelweg vermijden'.  :schater:
"Some people are alive only because it's illegal to kill them"

Mounty

Citaat van: HD4ever op 01 maart, 2011, 15:23:35
De Zumo 550 is nog altijd te koop. :yes6rs: Ben er zelf erg tevreden over, maar als ik een nieuwe moest kopen zou het waarschijnlijk ook de 660 worden, alhoewel deze nog wat kleine kinderziektes heeft. Belangrijk is dat je leert om te gaan met je Garmin, welk type je ook koopt. Het is beslist geen "aansluiten en rijden maar" GPS. Het is niet voor niets dat je zelfs een meerdaagse cursus kan volgen om met je Garmin te kunnen stoeien. Belangrijk is ook dat je enigzins kan 'goochelen' met Mapsource en je routes ook met de juiste instellingen in je Zumo kan zetten. Scheelt een hele hoop frustratie onderweg  :twisted: Sommige laden een route in hun GPS met wegen over de snelweg, en hebben hun Zumo ingesteld op 'snelweg vermijden'.  :schater:

Na de streetpilot III en de 2610 word dit mijn 3e garmin. TomTom voor in de auto van het werk en op de mobiel hebben we (mijn vrouw en ik) sygic-mobile. Op de motor alleen Garmin voor mij...
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

DeWitte

verkoop je die 2610? sjek je PB
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Mounty

Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

Richard K.

Citaat van: HD4ever op 01 maart, 2011, 15:23:35
als ik een nieuwe moest kopen zou het waarschijnlijk ook de 660 worden, alhoewel deze nog wat kleine kinderziektes heeft.

Heb zelf een zumo 660 gekocht nadat mn 2610 problemen kreeg met het touchscreen (bladderen). De 2610 heeft ons door half europa gebracht, dus echt jammer dat t scherm t begaf. Anders hadden we er nu nog veel plezier van gehad. Hoewel ... er worden al sinds 2 jaar geen kaartupdates meer voor uitgebracht, dus het houdt wel ergens op....

Mijn ervaring met de kinderziektes van de zumo 660: valt mee te leven.
- in de auto werkt ie altijd prima, geen enkel probleem. Maar dat is alleen navigatie, geen mp3 en geen bleutooth headset.

- op de motor werkt ie prima met bluetooth headset (cardo G4). Als je er dan ook nog MP3's mee gaat afspelen dan gaat dat doorgaans goed (teminste: ik heb de afstand Allesandria-Turijn (120 km) 2x afgelegd met wat leuke muziek in mn helm, onderbroken door navigatie instructies. Normaal gesproken speel ik niet veel muziek, meestal wauwel ik onderweg met mn kerel die zo'n 100 meter voor me uit rijdt.)

- de combi zumo 660 met cardo G4 powerset (dus bike 2 bike) én MP3 én navigatie instructie levert soms een probleem op, dan komt het voor dat de verbinding met de zumo wordt verbroken en je te laat in de gaten hebt dat je een afslag hebt gemist. Gelukkig heb ik dan wel nog steeds contact met mn kerel, dus kan ik wel uitleggen waarom we moeten keren ;)

Maar een gewaarschuwd mens ..... heeft snel in de gaten dat er geen verbinding is tussen zumo en headset en zet snel de zumo even uit en weer aan. Dan werkt alles weer. T is een minpuntje, maar valt mee te leven.

ik heb er nu zo'n 15000km met de 660 op zitten sinds maart 2010, en voor dit seizoen plannen we n route naar Umbrië in augustus en Schwarzwald & Comomeer tegen pinksteren, dus ik heb hem weer hard nodig  ;)


R1200RT .. nou ja.. 2x dan ...& zumo 660

Mounty

ik heb nog zitten twijfelen...de 660 of toch de 220. Wat ik ermee wil is routes rijden, ook routes van andere. Tracklog zodat ik kan zien waar ik geweest ben, en dan heb ik het zo'n beetje gehad....ik kijk eigenlijk alleen naar het schermpje voor instructie's en het geluid had ik bij de 2610 nooit erbij...wel de speakers gemonteerd in de helm maar dat kabeltje tussen de 2610 en de helm vond ik bijzonder lastig. Aangezien op de 220 alsook op de 660 bleutooth zit zou ik voor beide kunnen kiezen. Maar de optie om wat muziek te spelen en evt je telefoon te horen is ook een pre. Vooral dat laatste omdat ik voor mijn werk vaak telefonisch hulp moet kunnen bieden. Niet om een gesprek te voeren maar alleen al om te horen of er gebeld word is al genoeg..
Daarom de 660 gekozen..moet m vandaag of morgen ff bestellen. Als ik m heb ga ik eens uitzoeken welke bleutooth headset ik het beste kan kopen.

De 2610 heeft voor mij altijd prima gewerkt, doet het nog steeds goed maar soms wil je gewoon wat nieuws. Routes rijden, zelf gemaakte of van bijvoorbeeld de 4 daagse gaat op zich goed...je moet wel ff weten hoe je alles moet instellen en zo. Klein nadeel vond ik dat je als je op locatie een route wil erinzetten je een voeding,usb kabel en een laptop nodig hebt om de route op de 2610 te zetten. Hij heeft wel een kaartje maar daar kun je geen routes opzetten..
Tracklog werkte ook altijd prima..(alleen jammer dat ie ook de max gereden snelheid onthoud  :mrgreen: was het thuisfront niet altijd even blij mee.. :shock:) Leuk om een gereden route terug te kunnen kijken.
Wat het kaartmateriaal betreft kom je wel eens een rotonde tegen die niet op je kaart staat of een nieuwe straat die er nog niet opstaat. Ik had ook de Motorkaart Nederland en de Europa versie daarvan...als je je route daarin plant werkt die ook prima en is meer up to date dan de garmin kaarten.
Zoals vermeld zouden deze kaarten wel geupdate worden en dus te gebruiken op de 2610..
Wel kan dan de route iets afwijken als iemand de route in een garmin map heeft gemaakt....maar dat probleem is er ook tussen de verschillende versies kaarten van Garmin zelf.

Ben benieuwd hoe de 660 gaat bevallen... :cool:

Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

QuattroFrits

Citaat van: YZF_Ron op 03 maart, 2011, 23:03:18
Als ik m heb ga ik eens uitzoeken welke bleutooth headset ik het beste kan kopen.



Ik heb hier nog een Jabra Clipper BT Headset liggen, splinternieuw en nooit gebruikt, werkt namelijk niet op mijn TT Rider II.
Je kunt hem in ieder geval eens proberen.
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

Mounty

Citaat van: QuattroFrits op 04 maart, 2011, 14:48:24
Citaat van: YZF_Ron op 03 maart, 2011, 23:03:18
Als ik m heb ga ik eens uitzoeken welke bleutooth headset ik het beste kan kopen.



Ik heb hier nog een Jabra Clipper BT Headset liggen, splinternieuw en nooit gebruikt, werkt namelijk niet op mijn TT Rider II.
Je kunt hem in ieder geval eens proberen.

okay..thanks alvast  :worship-cool:
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

Richard K.

Citaat van: YZF_Ron op 03 maart, 2011, 23:03:18
Klein nadeel vond ik dat je als je op locatie een route wil erinzetten je een voeding,usb kabel en een laptop nodig hebt om de route op de 2610 te zetten.

Ja bij de 2610 was n laptop in de buurt wel handig. Maar zonder kon het ook. Was iets omslachtiger, maar n route maken van a naar b met via punten invoegen op de leuke weggetjes is wel te doen. Als je dat n paar keer probeert dan lukt dat wel onderweg. Moet je wel je handschoenen uitdoen (Maar ik heb ook wel es in zuid frankrijk bij n tankstation mn 2610 aan de laptop moeten hangen omdat onderweg bleek dat mn route van 990 km naar huis net iets te lang was en plotseling afbrak.... )

Tjsa .. als mn scherm niet was gaan bladderen dan had ik hem nu nog gebruikt. Maar als t iemand interesseert: ik heb nog de Perfect Pilot cradle met bedieningsknoppen van Waypoint voor de 2610 (met RAM mount) in de aanbieding tegen elk aannemelijk bod.  :cool:
R1200RT .. nou ja.. 2x dan ...& zumo 660

Mounty

bij mijn 2610 begon het schermpje ook te bladeren..maar het touchscreen eronder blijft wel gewoon werken. Het bladeren heb ik weten te stoppen en het "vlekje" is als ie aanstaat niet of nauwelijks zichtbaar.

Heb overigens nog steeds niet de 660 besteld, wat een prijs verschil overal... loont de moeite om ff de goedkoopste uit te zoeken. scheelt al gauw een paar tientjes tot wel 110 euro...
Eer het motorseisoen weer echt begint heb ik m wel......heeft geen haast wah..
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

Mounty

Ondertussen...:

De houder en kabels van de motor gedemonteerd om plaats te maken voor de nieuwe..als het goed is heb ik m maandag.

wel nog ff moeten schelden... :mrgreen:

Ik vind een winkel die een goedkopere prijs heeft dan de andere..449 euro excl. verzenden. levertijd is twee weken..
Dus ik denk, ik bestel m en maak gebruik van de mogelijkheid om met acceptgiro te betalen zodat ik pas betaal als ik m heb. Bij die winkel ben ik al lang klant en bestel er wel eens wat. Nu vond ik mijn klantnummer niet en bel met de servicedesk en ze zouden me de klantkode opsturen per mail....een week later kreeg ik die en wil de garmin bestellen en zie dat hij weer 50 euro duurder is geworden en geen levertijd meer heeft....
Ja hallo...hadden ze me het klantnummer meteen gestuurd dan had ik m nog voor 449 kunnen bestellen, en nu door hun traagheid betaal ik 50 euro meer...
Nee meneer, dat product is niet in een aktie geweest en ook niet goedkoper als dat ie nu is...zeker weten. Toevallig had ik de website geheel opgeslagen en kon dus kijken of ik mij niet vergiste....niet dus. Na een tijdje discussiëren heb ik ze maar verteld dat ze me uit het klantenbestand kunnen halen omdat ik niks koop van criminele en oplichters  :mrgreen:
enfin...andere winkel gevonden en daar meteen besteld.. Uiteindelijk 480 euro voor de garmin betaald..

maar goed...maandag komt ie, dan nog ff op de motor zetten en dan een beetje ermee gaan spelen...dus rieje.. :yes6rs:
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009