Beschermende kleding beperkt gevolg ongeluk

Gestart door DeWitte, 02 april, 2010, 05:48:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mixfighter

Citaat van: Dwars® op 03 april, 2010, 06:57:28
Hou ut maar op stjommigheid/plank voor de kop/recalcitrant

Sjah,, jij komt er dan nog eerlijk voor uit  :roll:  :yes6rs:




:mrgreen:
Ver kaomen misjien get laater, Mer ver kaomen altied


QuattroFrits

Ook ik ben al enkele keren onderuit gereden, een keer met pak en de rest allemaal zonder pak, alleen gewone kleding die dus daarna een keer een beetje kapot was.
In alle gevallen had en heeft een motorpak geen bijzondere extra veiligheid gebracht.
Het ligt er gewoon aan hoe, wat en waar het gebeurd en de een sterft bij het zelfde ongeval en een ander heeft helemaal niks.
Dus zeg mij maar wat ik doen moet, ik maak dat nog steeds zelf uit en sluit me aan bij dwars,
Citaat van: Dwars® op 03 april, 2010, 06:57:28
Ik ben niet zo slim en dus rij ook wel eens zonder, bijv naar/van mijn werk als het erg warm is gewoon in een spijkerbroek. Verstandig? niet echt? aanvaardbaar risico? ook niet echt. Hou ut maar op stjommigheid/plank voor de kop/recalcitrant

wel lekker koel :mrgreen: 

hoe dwars dat ook is.  :yes6rs:
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

@Nippon

Citaat van: QuattroFrits op 03 april, 2010, 10:50:34
Ook ik ben al enkele keren onderuit gereden, een keer met pak en de rest allemaal zonder pak, alleen gewone kleding die dus daarna een keer een beetje kapot was.
In alle gevallen had en heeft een motorpak geen bijzondere extra veiligheid gebracht.
Het ligt er gewoon aan hoe, wat en waar het gebeurd en de een sterft bij het zelfde ongeval en een ander heeft helemaal niks.
Dus zeg mij maar wat ik doen moet, ik maak dat nog steeds zelf uit en sluit me aan bij dwars,
Citaat van: Dwars® op 03 april, 2010, 06:57:28
Ik ben niet zo slim en dus rij ook wel eens zonder, bijv naar/van mijn werk als het erg warm is gewoon in een spijkerbroek. Verstandig? niet echt? aanvaardbaar risico? ook niet echt. Hou ut maar op stjommigheid/plank voor de kop/recalcitrant

wel lekker koel :mrgreen: 

hoe dwars dat ook is.  :yes6rs:

Als ik iemand op z'n bek zie gaan/liggen zonder motorkleding 
die laat ik ook liggen of gaan

zal wel vragen of 't pijn doet  :roll:

Joepie1958

voor het hele hete weer heb ik een zomerpak, kost weinig dus zal ook niet zo veel beschermen :oops: maar wel met protectors erin, zal toch wel wat tegenhouden :oops: en is ook nog lekker cool :worship-cool:
Voor de rest rij ik altijd met beschermende kleding :yes6rs:
Motorrijden? Je moet maar gek zijn
Lid van de B.T.A.

QuattroFrits

Citaat van: BoxerQ op 03 april, 2010, 12:29:35

zal wel vragen of 't pijn doet  :roll:

Ik zeg normaal gesproken altijd "nee"  :mrgreen:
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

Mounty

Citaat van: Joepie1958 op 03 april, 2010, 14:15:30
voor het hele hete weer heb ik een zomerpak, kost weinig dus zal ook niet zo veel beschermen :oops: maar wel met protectors erin, zal toch wel wat tegenhouden :oops: en is ook nog lekker cool :worship-cool:
Voor de rest rij ik altijd met beschermende kleding :yes6rs:

"koud weer" pak, "koeie pak", en een "heet weer" pak hangen hier bij de motor...maar een van deze zal ik altijd aandoen als ik op de motor stap. Al trek ik niet altijd de broek aan als ik ff de straat uit moet of zo.

Een autogordel en/of airbag in de auto zorgt ook niet voor minder ongevallen, maar KAN bijdragen aan minder verwoningen oftewel minder ernstige verwondingen. In een enkel geval kan het zelfs averechts werken.
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

DeWitte

Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away


QuattroFrits

Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

DeWitte

Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away


Joker

Ik altijd met bescherming.  en dan bedoel ik geen engeltje op mijn schouder.
Ik ben een paar keer onderuit gegaan. ( 1x eigen schuld ) 
Maar ben dankzij de kleding nog altijd zo op kunnen staan.
beter mijn pak naar de klote dan mijn vel  :yes6rs:
Never ever go west when you know you should be heading south.  Never ever whisper when you know it's time to shout.

DeWitte

Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

HD4ever

Citaat van: Dwars® op 03 april, 2010, 06:57:28
Ik ben niet zo slim en dus rij ook wel eens zonder

Dat doe ik ook. Leer of geen leer is voor mij afhankelijk van de buitentemperatuur, of ik veel snelweg kilometers maak en of ik alleen of in groep rij. Ik weet het... niet verstandig, maar shit happens nu eenmaal. Aangezien ik altijd maar 'cruise' op de ter plaatse maximaal aagegeven snelheid, vind ik dat het mot kunne !!  't gaat al 35 jaar goed ! :naughty:

"Some people are alive only because it's illegal to kill them"

DeWitte

Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away