Lidl haalt Crivit slot uit de winkel

Gestart door DeWitte, 15 maart, 2011, 18:44:41

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

DeWitte

Je motor beveiligen met een extra ART-goedgekeurd slot, naast je stuurslot, kan diefstal helpen voorkomen. Bij de Lidl zijn echter onlangs sloten verkocht die ten onrechte het ART-keurmerk dragen, zo meldt Stichting ART. De kettingsloten zijn bij de supermarktketen verkocht onder de naam Crivit 'veiligheidskettingslot', waarbij vermeld stond dat het hier ging om een ART-goedgekeurd slot in de categorie 3. ART heeft echter via een persbericht laten weten dat dit onjuiste informatie is.

Het aangeboden slot is samengesteld uit een ketting en een slot met een beugel met een diameter van 12 mm. Het door de Stichting ART-goedgekeurde Crivit slot met keurmerk MBT 4114 bestaat echter uit een 14 mm beugel. Het slot met een 12 mm beugel is uitdrukkelijk niet ART goedgekeurd.Stichting ART heeft zowel Lidl als de fabrikant / goedkeurhouder van dit slot erop gewezen dat niet-goedgekeurde sloten onder ART-certificaat in omloop zijn gebracht. ART heeft het keurmerk op dit slottype per onmiddellijke ingang ingetrokken.

Tevens is Lidl verzocht de sloten die nog in de winkels liggen uit de verkoop te halen om meer verwarring tegen te gaan. De Stichting ART heeft Lidl gevraagd degenen die een dergelijk slot hebben aangeschaft de mogelijkheid te bieden om het product te retourneren tegen restitutie van het volledige aankoopbedrag, dan wel het om te ruilen tegen een versie die wel aan de ART keuringseisen voldoet. Meer informatie vind je op www.goedopslot.nl.


Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Joepie1958

Vreemd, normaal hebben ze bij de Lidl alleen gegarandeerd kwaliteitsmateriaal :oops: :twisted:
Motorrijden? Je moet maar gek zijn
Lid van de B.T.A.

SuzukiLimburg

CiteerART heeft het keurmerk op dit slottype per onmiddellijke ingang ingetrokken.

Er heeft nooit een ART keurmerk opgezeten maar het is vervolgens wel ingetrokken??!!
Is that a thunderstorm? No, it's SuzukiLimburg!

Mounty

Citaat van: SuzukiLimburg op 16 maart, 2011, 08:54:49
CiteerART heeft het keurmerk op dit slottype per onmiddellijke ingang ingetrokken.

Er heeft nooit een ART keurmerk opgezeten maar het is vervolgens wel ingetrokken??!!

jah...snapte ik ook niet helemaal...
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

QuattroFrits

Citaat van: YZF_Ron op 16 maart, 2011, 10:32:09
Citaat van: SuzukiLimburg op 16 maart, 2011, 08:54:49
CiteerART heeft het keurmerk op dit slottype per onmiddellijke ingang ingetrokken.

Er heeft nooit een ART keurmerk opgezeten maar het is vervolgens wel ingetrokken??!!

jah...snapte ik ook niet helemaal...

Dan ben je niet de enige.
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

BMWhub

Citaat van: SuzukiLimburg op 16 maart, 2011, 08:54:49
CiteerART heeft het keurmerk op dit slottype per onmiddellijke ingang ingetrokken.

Er heeft nooit een ART keurmerk opgezeten maar het is vervolgens wel ingetrokken??!!

Heb de sloten in de rek zien liggen en vond ze goedkoop voor een drie sterren ART slot, het was me opgevallen omdat ik gekeken had welk soort sleutel er in past ( niet zo een die je met een BIC pen open zou kunnen maken ) Heb er geen genomen omdat ik al voorzien was.
Verbrand je rubber en niet je ziel

GRTZ Hoebair