Een puntenrijbewijs voor iedereen is een goed idee

Gestart door DeWitte, 25 maart, 2011, 14:37:53

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mounty

#15
Citaat van: QuattroFrits op 15 mei, 2011, 10:23:51
Alle geneesmiddelen zijn volgens mij drugs, tenminste de meeste, eens kijken hoe ze dat gaan interpreteren.  :roll:

Ligt eraan hoe je het interpreteert....maar drugs worden hierin bedoeld als verdovende/verslavende (verdovend middel, bedwelmingsmiddel, narcoticum, roesmiddel, geestverruimend middel, verboden middel) middelen.

Ook worden sommige geneesmiddelen bedoeld die ook een werking hebben op je rijvaardigheid zoals morphine etc.....ja, ook hoestsiroop.
Gelukkig staat het op de etiketten of je wel of niet kunt rijden met dat geneesmiddel op..

Trouwens, het nederlandse woord drugs heeft geen betekenis van geneesmiddel of medicijn zoals in engeland.....

Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

QuattroFrits

Wat men bedoeld zal mij worst wezen, het zal heel goed omschreven moeten worden.
En op een etiket staat normaal niet dat je er wel of niet mee kunt rijden, er staat b.v. "dit geneesmiddel kan de rijvaardigheid beïnvloeden" en de een merkt er niets van en een ander kiept bij wijze van spreken ervan om, ik bedoel dus dat hij zich niet lekker voelt.
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

Mounty

Klopt, staat er ook zo op, dat het de rijvaardigheid beinvloed , en het eigenlijk niet slim is om te rijden weten we ook wel.
Maar wat ik bedoelde is dat met drugs zeker geen medicijnen worden bedoeld....al mag je zo zowiezo niet rijden met alcohol,drugs of andere verdovende middelen die de rijvaardigheid kunnen beinvloeden...staat ergens in de wvw.

Dat er richtlijnen moeten komen zal zeker zo zijn, en dat dit aan eisen moet voldoen is ook zo...
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009