Hoofdmenu

electronica

Gestart door Mounty, 18 april, 2011, 05:40:19

Vorige topic - Volgende topic

Mounty

stel: je gaat zelf naar HonKong naar een electronicabeurs...waar zou je voor gaan kijken?
Ikzelf zou gaan kijken voor : geheugenkaartjes sd/microsd de grotere GBytes..
                                          GPS-tracking systemen
                                          HD motorcamera's
                                          DSR camera's, lenzen en stuff (Canon/Nikon/Panasonic/etc...

Dit tegen een kostprijs van minder dan de helft van de marktwaarde alhier.

Waarom deze vraag: vanwege intressepeiling voor een nieuwe electronica webshop met eigen fabrikaat en "HongKong" electronica.
Het maakt niet uit wat voor electronica, voor modelbouw,telefoon,auto,motor en noem maar op.

Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

SuzukiLimburg

Ik zou gaan kijken voor leuke gadgets. Mini-camera's en dat soort nice-to-have spul. Zeker geen SD kaarten, vandaag hebben ze nog een waarde, morgen zijn ze alweer waardeloos.

Overigens lijkt die kostprijs van de helft van de marktwaarde erg rendabel, maar vergeet niet dat daar nog heel veel kosten bijkomen. Denk eens aan verzendkosten, invoerrechten en je eigen winstmarge. Dan nog het hosten van een webwinkel, belasting, enz.
Dit is leuk als je een keer zelf wat nodig hebt en van daar kunt meenemen, maar ik zou het even allemaal goed narekenen als ik jou was.
Is that a thunderstorm? No, it's SuzukiLimburg!

QuattroFrits

Op veel van deze website's betaal je nog niet eens verzendkosten, (eigen ervaring) en het kost geen bal.
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

BeemerBert

Alles wat jullie zoeken, komt een chinees brengen op een fietsje  :yes6rs:

http://www.dealextreme.com/

Gratis verzenden wel 3 weken levertijd.
Bmw R1150RT
De optimist heeft net zo vaak gelijk als de pessimist, hij leeft alleen veel gelukkiger!

Mounty

We zijn voorbereid.... :mrgreen: Als we het aan de helft van de marktwaarde kunnen verkopen hebben we er nog een goede winst op. Eerst klein en selectief beginnen en een beetje investeren... Soms moet je een gokje wagen, van werken alleen word ik niet rijk  :mrgreen:

Kortom, we hebben als het goed is alles op orde om er wel een leuke winst op te hebben. Een contactpersoon in HongKong is een pre, en die hebben we dan ook,die kan daar een oogje in het zeil houden en de markt in de gaten houden. Wij moeten hier een markt weten te vinden in gadgets tegen een leuke prijs....

De eerste samples zijn al op de boot hiernaartoe... :mrgreen:

Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

SuzukiLimburg

Je hebt helemaal gelijk Ron, af en toe moet je een gokje wagen en werken werken alleen wordt je niet rijk.
Ik wilde je ook niet afschrikken, maar alleen even 'waarschuwen' dat er vaak meer bij komt kijken als dat je denkt. Vanuit mijn werk kom ik dit soort situaties vaker tegen met mensen die allemaal wilde plannen hebben en als je dan met ze aan de slag gaat blijkt dat ze de helft niet doordacht hebben en valt een goed idee uiteindelijk keihard in het water. Dat is altijd jammer.

Maar als je voor leuke motorsnufjes zorgt dan heb je hier in ieder geval al een aantal klanten.
Doe mij maar een GPS tracker voor weinig  :yes6rs:

DeWitte

wasda een GPS tracker?  :oops:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Yvil

Is dat niet zo'n ding dat je in je motor kunt bouwen zodat hij altijd terug te vinden is via GPS??? (bijv. als hij gejat wordt of als je vergeten bent waar je hem hebt geparkeerd hahaha).

Joker

Ja klopt  Google maar eens naar Track and Trace
Op het werk doen we er ook het één en ander mee.
Je moet alleen opletten dat je vrouw er geen weet van krijgt anders kan ze altijd zien
waar je uit hangt  :onderplak: :onderplak: :rofl:
Never ever go west when you know you should be heading south.  Never ever whisper when you know it's time to shout.

Joepie1958

een beetje i-phone heeft dat gewoon ingebouwd :oops: :oops:

daarom dus geen i-phone voor mij :twisted:
Motorrijden? Je moet maar gek zijn
Lid van de B.T.A.

QuattroFrits

Citaat van: Joker op 19 april, 2011, 12:17:21
Ja klopt  Google maar eens naar Track and Trace
Op het werk doen we er ook het één en ander mee.
Je moet alleen opletten dat je vrouw er geen weet van krijgt anders kan ze altijd zien
waar je uit hangt  :onderplak: :onderplak: :rofl:

Ik heb er een waar niemand verder achter komt, of ik moet hem zogezegd autoriseren.
Het werkt echt perfect.

Mounty

Citaat van: SuzukiLimburg op 19 april, 2011, 08:10:12
Je hebt helemaal gelijk Ron, af en toe moet je een gokje wagen en werken werken alleen wordt je niet rijk.
Ik wilde je ook niet afschrikken, maar alleen even 'waarschuwen' dat er vaak meer bij komt kijken als dat je denkt. Vanuit mijn werk kom ik dit soort situaties vaker tegen met mensen die allemaal wilde plannen hebben en als je dan met ze aan de slag gaat blijkt dat ze de helft niet doordacht hebben en valt een goed idee uiteindelijk keihard in het water. Dat is altijd jammer.

Maar als je voor leuke motorsnufjes zorgt dan heb je hier in ieder geval al een aantal klanten.
Doe mij maar een GPS tracker voor weinig  :yes6rs:

Dank voor de waarschuwing en je bent niet de enige...

We zijn al een aantal maanden hiermee aan de gang, en je komt zeker obstakels tegen. Rustig nadenken en niks ovrhaasten is een heel goed iets bij zon planning.

De gps trackers staan al op de lijst...

SuzukiLimburg

Zo'n GPS tracker is inderdaad bedoeld om (onzichtbaar) ergens in te bouwen en hij kan dan een signaal versturen waar hij zich bevind zodat je je voertuig (of vrouw) kunt terugvinden. Ik zat er meer aan te denken om hem in mijn VW bus in te bouwen aangezien die nogal diefstal gevoelig is en in mijn geval 3 keer meer waard is als mijn motor.

Kan trouwens best zijn dat de I-phone dat heeft, maar die heb ik niet en als ik hem had zou ik hem ook nergens inbouwen  :lol:

Joker

Je moet dan alleen opletten dat je er één  vind waarme je niet
aan een abbonement van de één of andere meldkamer vast zit.
Er  bestaan er volgens mij namelijk ook al waarme je zelf via google maps
kunt zien waar het ding zich bevind.
Never ever go west when you know you should be heading south.  Never ever whisper when you know it's time to shout.

QuattroFrits

Citaat van: Joker op 20 april, 2011, 13:41:34
Je moet dan alleen opletten dat je er één  vind waarme je niet
aan een abbonement van de één of andere meldkamer vast zit.
Er  bestaan er volgens mij namelijk ook al waarme je zelf via google maps
kunt zien waar het ding zich bevind.

Die wat ik heb werkt gewoon met een telefoonkaartje, prepaid.
Ik stuur een sms en krijg van de tracker een sms terug met de laatst bekende coördinaten, die kun je dan via de telefoon of een navigatiesysteem bekijken en er naar toe rijden.
Kost dus alleen een paar sms-jes.