Wat te doen..

Gestart door R-yen, 12 juni, 2011, 17:16:51

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

R-yen

Ik heb mijn RF 900 nu al bijna 10 jaar, dus het "nieuwe" is er ondertussen wel vanaf  :-X.

Ik wil iets "anders" / spectaculairders dan deze fiets die me nog maar weinig weet te verrassen.

Mijn oog ging voornamelijk uit naar de Kawasaki ZX10r, dan liefst een 2004/2005, de jaren daarna vind ik ze er kwa uiterlijk niet op voorruit gegaan. En het ontembare van deze eerste modeljaren trekt ook aan. De RF is wat te gemakkelijk voluit te rijden zeg maar..


Maar de ZX10r is wel weer een 4 cilinder en waarschijnlijk is de zithouding nog minder lang uit te houden dan op de RF900, waar ik na een paar uurtjes toch ook aardig op doorgezeten ben. Met pijn in de knieen e.d..

Tijdens een van de laatste ritjes mocht ik de Adventure van Dwars eens proberen en eerlijk gezegd beviel dat toch ook wel erg. Topvermogen en de endrush van de RF ontbraken, maar zithouding. gasreactie en stuurgemak waren onvergelijkbaar. De allroad eigenschappen zijn natuurlijk ook aanlokkelijk en zou ik graag eens willen gaan doen, maar waar mag je hier nog ongestraft op onverhard rijden?


Of toch Duc. 1098? in ieder geval iets anders dan de RF wat mij betreft de mooiste van deze 3 en niet weer een 4 cilinder. Zitcomfort zal verglijkbaar zijn met de ZX denk ik...

DeWitte

Als jij eens wist waar je nog onverhard kan rijden.....................

:lol: keuzes, keuzes, keuzes :-X

mss een GS(A)??? :confused:

Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Toledo

BMW  R1200GS Triple Black bwj: 2013
BMW F800GS bwj: 2017

Gassie

Nou dan wist ik het wel ...... :twisted:
KTM SMT 2011

Joepie1958

Citaat van: Gassie op 12 juni, 2011, 19:14:07
Nou dan wist ik het wel ...... :twisted:

ik ook  :D een GS Adventure
Motorrijden? Je moet maar gek zijn
Lid van de B.T.A.

R-yen

Ik vind het ook leuk om iets te rijden wat je niet zo vaak ziet.. een gs(a) valt daarmee al gelijk af.

De RSV is best leuk, maar als ik moest kiezen tussen RSV of duc 1098, dan zou de duc voor mij zeker winnen.

SuzukiLimburg

Ik zou zelf ook wel eens iets willen wat niet iedereen heeft. Ik zat zelf aan zoiets te denken:


Vrij prijzig wel en ik heb geen idee van betrouwbaarheid maar wel erg mooi en volgens mij een zeer goede handling en ruim voldoende vermogen.
Is that a thunderstorm? No, it's SuzukiLimburg!

Mounty

De RF is nog enigsinds vergevingsgezind...dat is anders bij de Zx10....wel spannender om te rijden.
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

R-yen

Citaat van: SuzukiLimburg op 12 juni, 2011, 22:23:02
Ik zou zelf ook wel eens iets willen wat niet iedereen heeft. Ik zat zelf aan zoiets te denken:


Vrij prijzig wel en ik heb geen idee van betrouwbaarheid maar wel erg mooi en volgens mij een zeer goede handling en ruim voldoende vermogen.


Op marktplaats staan een aantal f4 1000 Senna's waarvan de prijs niet onoverkomelijk is.. die moet ik eerst eens in het echt zien, op de foto doen ze erg tupperware achtig aan..

DeWitte

Plastic is fantastic :mrgreen:

koop een 990 adv en klaar, ik weet nog een mooie met nog 1 maand fabrieksgarantie  :-X
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

R-yen

 
Citaat van: Dwars® op 13 juni, 2011, 08:02:45
Plastic is fantastic :mrgreen:

koop een 990 adv en klaar, ik weet nog een mooie met nog 1 maand fabrieksgarantie  :-X

die nemen we serieus in overweging  :yes6rs:

ik zag hem ook al op lc8 forum staan.

karz

Je bent zelf ook 10 jaar verder, rij je nog ZXr achtig ?  :dunno:

sometimes the same is different, but mostly it's the same.

R-yen

Citaat van: karz op 13 juni, 2011, 09:11:21
Je bent zelf ook 10 jaar verder, rij je nog ZXr achtig ?  :dunno:



:yes6rs: met de rf merk ik dat m'n achterband (pilot power 2ct) regelmatig naar de buitenkant van de bocht glijd. De kans dat ik bij nog meer vermogen in dat geval onderuit ga is natuurlijk een stuk groter.. Kiezen voor lijfbehoud?

DeWitte

ietwat "rare" redenering :?. Ik ken geen domme mensen die niet lijfsbehoud voor "kiezen". Bedoel als men zich niet kan beheersen rijd men zich ook met 50 pk hartstikke dood hoor. :yes6rs:

ik zeg een GS :mrgreen:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

karz

Dat , en de zx zal wel wat beter de bocht omgaan dan de RF  :yes6rs:  , dus meer vermogen, maar ook betere wegligging en controle waarschijnlijk.
sometimes the same is different, but mostly it's the same.