Wat te doen..

Gestart door R-yen, 12 juni, 2011, 17:16:51

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

QuattroFrits

Doe wat je hart je ingeeft.  :yes6rs:
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

Busaberke

Tjah, ik loop (rijdt) zelf ook al jaren met die vraag rond...
Ik weet niet of je gehecht bent aan de "good-old RF" , maar dat aspect speelt bij mij een grote rol.

Kheb de Busa ook al 10 jaar en gebruik 'm al jaren nauwelijks meer waarvoor ik 'm kocht: dwars door Europa van de ene GP race naar de andere race scheuren.
Tot vóór de Busa ruilde ik zowat elke 2 jaren m'n motor in op een andere motor, niet omdat 'ie slecht was (behalve in het geval van de Fireblade :?) maar gewoon om weer iets anders te proberen.

In plaats daarvan rijdt ik nu al jaren voornamelijk door de Ardennen en Eifel met een motorfiets die daar eigenlijk te lomp voor is, bij nat weer mij telkens tracht te verrassen met een passerend achterwiel en waarmee ik met één enthousiaste draai aan het gashendel m'n rijbewijs kwijtraak.

Maar ik vind zo'n (bijna) old-skool Suzuki erg leuk, hij laat me nooit in de steek en ik ken 'm door-en-door.
Deze motor is voor mij een compromis, en dat geldt ook voor elke andere motor.
Naar mijn mening is er nog steeds geen andere motor te koop die een betere combinatie vormt van design  :twisted: , onderscheidend vermogen (dus geen GS, sorry  :oops:), kwaliteit (dus geen Italiaan) , megakoppel mét smeuigheid en trillingsvrije loop (4 cil.) , fantastische kuip, sport/toer zithouding enz. enz.

Alle andere motoren die ik in de afgelopen jaren getest heb, moeten op sommige aspecten te veel toegeven om mij te doen besluiten de Busa in te ruilen. In mijn geval komen de Triumph Speed Triple en Tiger nog het dichtst in de buurt, maar ze overtuigen mij niet. Dus blijf ik dan maar weer op de Busa rijden, hetgeen ook geen straf is. Wellicht dat ik in de toekomst een andere motor er bij koop , dan kan ik m'n vervoer afstemmen op m'n reisdoel. Misschien is dat ook een idee voor jou.



Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

R-yen

Ik neig nu inderdaad voor de adventure te kiezen en de "good old" RF nog even aan te houden. De marktwaarde is dermate laag dat dat makkelijk kan. En wie weet verschijnt volgend jaar zo'n ZX10 in de plaats van de RF voor een incidentele Eifel blast/circuit dag?

SuzukiLimburg

Door dat gezeur over een nieuwe motor aanschaffen hier, begint het bij mij ook weer te kriebelen.
Ik stelde thuis voor om de RF600R, die hier nog zinloos staat te staan, in te ruilen op een tourmotor voor erbij en dat werd positief onthaald.

Dan heb ik de TL1000 voor als ik me een keer wil afreageren of wat steviger wil rijden en bijvoorbeeld een Pan-European voor als ik lekker relaxed wil gaan touren met de vrouw achterop...en het kind in een van de koffers.

Is that a thunderstorm? No, it's SuzukiLimburg!

DeWitte

een Pan? is prima tourmoto, stuurt prima, maar wel een zware lompe ketel, vergis je niet. Zou er eerst eens op gaan proefrijden.
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Gassie

ook hier begint het te kriebelen en na lang wikken en wegen denk ik 99 % zeker dat de hornet gaat en er een adv voor in de plaats komt  :-X
KTM SMT 2011

@Nippon

Ohh..guttegut wat is dit, allemaal aan de BMW  :shock:

zo'n boxer da's toch alleen wat voor mensen met een leuke kop en een goed lijf  :mrgreen:

karz

 :stupid:

maar ik denk dat ze de KTM adventure bedoelen..
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

DeWitte

zal toch niet waar zijn :shock:?

KTM club "ouwe leem" :schater:  :mrgreen:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Gassie

weet nog niet wat het wordt iig iets waar de ms beter achterop zit met de knieën zou ook als er niks anders is een toer motor kunnen worden maar mijn keus gaat eerder uit naar een adventure en dan geen bmw Ktm Suzuki ed we gaan er iig op test rijden 
KTM SMT 2011

DeWitte

je mag gerust eens komen passen met de ms? koffie staat klaar
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

SuzukiLimburg

Citaat van: Dwars® op 14 juni, 2011, 14:11:30
een Pan? is prima tourmoto, stuurt prima, maar wel een zware lompe ketel, vergis je niet. Zou er eerst eens op gaan proefrijden.

Been there, done that...
2 jaar geleden een half uur op proef gereden. Was toen wel het nieuwe model. Dat ding reed heerlijk, maar het is natuurlijk geen gooi en smijt machine. Meer voor het relaxte tuffen en als het nodig is toch voldoende power om iemand het snot voor de ogen te rijden.
Is that a thunderstorm? No, it's SuzukiLimburg!

DeWitte

als je zowat wilt a la Pan, ook eens proeftuffen op een Rt? stuurt wat makkelijker imo
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Gassie

Citaat van: Dwars® op 14 juni, 2011, 20:35:24
je mag gerust eens komen passen met de ms? koffie staat klaar

zal het in gedachten houden  :yes6rs:
KTM SMT 2011

Marcel B. Pan Rijder

Kies voor de Pan! Heerlijke motor, kun je lekker op toeren. Ga vaker met een clupje mee waarvan de meeste een race machine hebben, kan ze goed volgen in de bergen! ook op lange afstanden ideaal! Ben al een paar keer met het vrouwtje in 1 dag naar Zuid Frankrijk gereden. Lekker muziekje erbij, om de twee uur een sigaretje. Buiten een pijnlijke kont, nergens last van! En inderdaad je kun flink gas geven. Tevens de lage koppeling is zeer handig. Kortom voor mij blijft het altijd een Pan! :worship-cool:
Je leeft maar één keer.....