Discussie, HaDee en motorrijden

Gestart door DeWitte, 27 juli, 2011, 08:41:07

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

DeWitte

wat ik mij telkens weer afvraag van dit Harleyvolk is waarom ze perse (ook tijdens een parade zoals deze in Leopoldsburg http://www.motorforumlimburg.nl/forum/index.php/topic,4472.msg102590.html#msg102590) het liefst zonder helm willen rijden? Beschermende kleding zie je sowieso bijna niet. Is het vanwege de toch al geringere kans op hersenletsel van Harleyrijders? (ja deze is onder de gordel) Of waarom moet er perse een al dan niet gedateerd sletterig mokkel achterstevoren mee op de brommert of nog erger een kind zonder helm etc? Is dat dezelfde reden waarom met van die hesjes aan en met flink wat tatoo's je pas bij deze clan's hoort? Ik snap het echt niet..............

Op HD4ever en Sjeng na ken ik geen HD rijders die echt km's en flinke reizen maken en dus imo wel een meter kunnen sturen met deze flinke motoren. Ik kan het zelfs navolgen om zo'n machine te willen bezitten en berijden (ik word ook ouder). Maar het gedrag, kleding en vaak belabberde stuurmanskunsten van 99% van het HaDee volk heeft toch niets met motorrijden te maken?

Graag discussie
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Desmo-devil


karz

Naast motorrijden, is het ook een soort van Amerikaans ding.. 
Country music, muslecars etc, zie je toch vaak in combinatie met Harley events.
Volgens mij hoort daar rijden zonder helm ook bij.
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

Joepie1958

volgens mij is het American style, freedom bovenalles, ieder zijn eigen gun, alles mag en alles kan :-X
maar owee, als er perongelukmetopzet een tietje uit een bloesje valt op televisie, dan is de tolerantie ver te zoeken :-X
Motorrijden? Je moet maar gek zijn
Lid van de B.T.A.

DeWitte

#4
Citaat van: karz op 27 juli, 2011, 13:13:45
Naast motorrijden, is het ook een soort van Amerikaans ding.. 
Country music, muslecars etc, zie je toch vaak in combinatie met Harley events.
Volgens mij hoort daar rijden zonder helm ook bij.

het is niet alleen het rijden zonder helm of beschermingsmiddelen, ook het hele nepstoere gedoe imo. leren hesjes met doodshoofden, tatoo's, sikjes, billige wiever en zo kan ik nog 1 uur door gaan. Je ziet het niet bij "echte" motorrijders, die wel veel beetje brommeren. Kijk zo'n Harley lijkt me een machtige machine die ik graag nog wel eens zou willen sturen en zeker als je zoals HD4ever er van die supermooie reizen mee maakt. Maar dat gedoe is toch nergens voor nodig? Is toch zeker in onze moderne tijd achterhaald?
Als dan ook nog vanwege ge-ets tussen rivaliserende motorbendes (deze benaming klopt al niet, het zijn gewoon criminele organisaties in deze context) hele evenementen niet worden toegestaan. Dat heeft toch niets met motorrijden en motorrijders te maken?? Ben ik nou gek ???

Let wel ik heb het zeker niet over clubs en hun leden zoals bijv de Hill-Climbers die zeker zo straight in het leven staan als een ander en hun activiteiten zelfs maatschappelijk zo breed organiseren dat ze deel uit maken van een moderne maatschappij.
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

karz

#5
ehm, maar waar staat dat het hele harley gedoe iets met motors of motorrijden te maken moet hebben  :dunno:

Zoals Joepie zegt, het is voor sommigen een lifestyle,  waar toevallig een motor aan te pas komt..

Hoe je het voorelkaar kan krijgen om vanuit je kantoorkloffie in de houthakkersbloes en het leren hesje kan duiken , kan ik me ook niets bij voorstellen.   Maar ja , waarom trekt iemand zich een rossi outfit aan om met de agusta naar het vrijthof te rijden ?

sometimes the same is different, but mostly it's the same.

HD4ever

Citaat van: De Witte op 27 juli, 2011, 08:41:07
Ik snap het echt niet..............

Ja, voor sommige zal het altijd een raadsel blijven! :laughing49so:

grtz HD4ever  ;)
"Some people are alive only because it's illegal to kill them"

SuzukiLimburg

Ik heb er zelf ook niet zo veel mee, maar het is nu eenmaal een levensstijl. Ieder heeft zo zijn eigen ding.
Ik spendeer bijvoorbeeld een groot gedeelte van mijn spaargeld in auto's/oldtimers. Anderen verklaren mij voor gek, want je hebt maar 1 voertuig nodig en dat hoeft je maar van A naar B te brengen.

Je kunt het dan ook alleen snappen als je het leuk vind en er zelf ook mee bezig bent.
Je kunt er wel over discussiƫren, maar over smaak (waar dit ook onder valt i.m.o.) valt nu eenmaal niet te twisten.
Is that a thunderstorm? No, it's SuzukiLimburg!

DeWitte

Citaat van: HD4ever op 27 juli, 2011, 18:20:29
Citaat van: De Witte op 27 juli, 2011, 08:41:07
Ik snap het echt niet..............

Ja, voor sommige zal het altijd een raadsel blijven! :laughing49so:

grtz HD4ever  ;)

jij weet het dus ook nog altijd niet? :mrgreen:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Joker

Je zou je net zo goed af kunnen vragen waarom er mensen zijn die Paard rijden
is ook achterhaald en nergens voor nodig.
Maar ook daar heeft niemand last van.
Never ever go west when you know you should be heading south.  Never ever whisper when you know it's time to shout.

HD4ever

Citaat van: De Witte op 28 juli, 2011, 09:11:13
Citaat van: HD4ever op 27 juli, 2011, 18:20:29
Citaat van: De Witte op 27 juli, 2011, 08:41:07
Ik snap het echt niet..............

Ja, voor sommige zal het altijd een raadsel blijven! :laughing49so:

grtz HD4ever  ;)

jij weet het dus ook nog altijd niet? :mrgreen:

Ik ben er na het lezen van je topics helemaal uit !! Ben nou eens eerlijk !! Je wil gewoon ook een vette HD, een leren vestje, lid worden van zo'n 'clan', je body vol tattoo's, een sikje, en een sletterig mokkel achterstevoren mee op de brommert hebben, maar je durft niet want je staat 'straight in het leven'.  :schater: :schater: :schater:
   
grtz  hypocrite
"Some people are alive only because it's illegal to kill them"

DeWitte

Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away