bikerprotest Amsterdam Waterlooplein

Gestart door DeWitte, 04 september, 2011, 18:00:19

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

DeWitte

AMSTERDAM - Ongeveer vijfhonderd motorrijders zijn zondagmiddag bijeen op het Waterlooplein in Amsterdam om te protesteren tegen het recente afgelasten van meerdere Harleydagen.

Op ronkende motoren blijven nieuwe rijders het plein op komen rijden. De sfeer is gemoedelijk. Sommige bikers nemen rustig een drankje op een terras, anderen maken een praatje, lopen wat rond, bekijken andere motoren of nemen een frietje.

''We gaan niet vechten met de politie'', zei Don Pedro (44), lid van Harley Owner Group. ''We doen wat we altijd doen: met vrienden en familie omgaan en van onze dag genieten, net als iedereen. Het enige verschil is dat wij een motor hebben.'' Hij hoopt dat de motorrijders later op de dag met z'n allen een rondrit maken.

A2
De politie geeft leden van motorclub Satudarah geen toegang tot de protestbijeenkomst op het Waterlooplein. De politie heeft ruim 150 Satudarahleden tegengehouden toen ze de hoofdstad vanaf de A2 binnen wilden rijden. De motorrijders hebben zich verzameld bij de Utrechtsebrug.

De gemeente laat weten dat de motorrijders zijn tegengehouden in verband met de openbare orde. De autoriteiten willen zoveel mogelijk mensen toelaten op de bijeenkomst, ''omdat protesteren een grondrecht is''.

Toestemming
Inmiddels mogen twintig leden van de motorclub Satudarah naar het Waterlooplein in Amsterdam. Daartoe heeft burgemeester Eberhard van der Laan toestemming gegeven, aldus een woordvoerder van de gemeente Amsterdam.

De voorwaarde is dat zij zich laten controleren op identiteit en rijbewijs. Het Openbaar Ministerie (OM) heeft ook toestemming gegeven te controleren volgens de wet wapens en munitie. De leden van Satudarah arriveerden rond kwart voor vier onder politiebegeleiding op het plein. Daar waren rond dat tijdstip nog ongeveer honderd andere motorrijders

Tegengehouden
De rest van de groep die op de A2 werd tegengehouden moest vertrekken. Even na vier uur hadden de leden aan die oproep gehoor gegeven en was de weg weer vrij.

Een Satudarahlid op het Waterlooplein zei dat de leden van de motorclub er alles aan doen om te laten zien dat er niks aan de hand is. ''Wij willen alle verhalen in de media ontkrachten'', aldus Satudarahlid Mo (42). Hij zei dat later zondag gesprekken zijn met de Hells Angels om te bespreken dat de onderlinge banden in orde zijn.

Confrontatie
De motorevenementen gingen recentelijk onder meer niet door uit vrees voor confrontaties tussen de motorclubs Hells Angels en Satudarah. Een woordvoerder van de Hells Angels zei eerder dat er geen sprake is van oorlog of mogelijke confrontaties tussen beide clubs en noemde de afgelastingen belachelijk.

Ook motorrijder Edo (33) uit Rotterdam noemt de afgelastingen ''grote bullshit van de gemeentes''. Hij vindt dat de overheid dan net zo goed alle voetbalwedstrijden tussen Feyenoord en Ajax kan cancelen.

Niets aan de hand
De Rotterdammer, die zelf niet lid is van een motorclub, meent dat er niets aan de hand is tussen de clubs. ''Ik kom bij beide clubs en ik heb ze zij aan zij gezien op de Harleydag in Woerden 2 maanden geleden. Er is niks aan de hand.'' Zelf gaat hij zondagmiddag ''een praatje maken met mensen en motoren kijken, er is een goede sfeer.''

De mobiele eenheid (ME) houdt het charmeoffensief van de bikers nauwlettend in de gaten. Rondom het plein staan meerdere ME-busjes opgesteld en ME'ers lopen over het plein. De politie doet geen uitspraken over de veiligheidsmaatregelen die zijn genomen.

bron NU.nl
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

HD4ever

#1
Ja, zo gaat dat tegenwoordig in ons landje. Je wordt gewoon op de snelweg stop gezet, omdat je op de Harleydag in Amsterdam een pintje wil gaan pakken. Wat een bananen republiek !  :yes6rs:

Filmpje :

http://s72.photobucket.com/albums/i192/Skull_06/Video/?action=view&current=HarleydagAmsterdam.mp4



"Some people are alive only because it's illegal to kill them"

QuattroFrits

Je zult er maar toevallig tussen rijden en er verder helemaal niks mee te maken hebben, word je flink gediscrimineerd.  :evil:
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

DeWitte

of is het zo dat die gasten dit soort (overtrokken) reacties toch over zich zelf af roepen..............?? :-X

heeft het wel met motorrijden en motorrijders te maken?  :dunno:

ik twijfel  :yes6rs:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away