Iphone 4 op de motor

Gestart door Loeksel, 06 september, 2011, 21:54:25

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Loeksel

Goedendag,

Zijn er mensen die ervaring hebben met het gebruik van een Iphone op de motor? Ik wil graag TomTom op de Iphone op de motor kunnen gebruiken. Er zijn nog niet zoveel waterdichte cases op de markt. Ik hoop dat iemand iets kan aanbevelen?

Alvast bedankt!

karz

sommige tanktassen hebben een doorzichtige bovenkant (voor een kaart in te stoppen), een iphone is daar plat genoeg voor :dunno:
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

Loeksel

Klopt zou inderdaad kunnen maar ik ben eigenlijk op zoek naar een case zodat ik hem ook kan bedienen. Dit kan niet als hij in een hoes zit omdat het scherm daar niet op reageert. Ik heb inmiddels een case gevonden op http://store.thinkbiologic.com/ Is er iemand die hier ervaring mee heeft? Hij is eigenlijk bedoeld voor op de fiets maar volgens mij is hij stevig genoeg voor op de motor.

Busaberke

Als de case waterdicht is, en je de mogelijkheid hebt om deze een beetje beschut te monteren, zou het moeten voldoen, lijkt mij.
Maar ik zou mij meer zorgen maken om de hoogfrequente trillingen die je Iphone te verduren krijgt bij montage op het stuur.
De meeste electronica kan daar slecht tegen. In een tanktas worden deze nog enigszins gedempt.
Een motor navigatiesysteem is ontworpen om deze te kunnen weerstaan.
Kan zo'n Iphone daar ook tegen?
Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

HD4ever

Citaat van: Busaberke op 07 september, 2011, 08:30:11
Maar ik zou mij meer zorgen maken om de hoogfrequente trillingen die je Iphone te verduren krijgt bij montage op het stuur.
De meeste electronica kan daar slecht tegen. In een tanktas worden deze nog enigszins gedempt.
Een motor navigatiesysteem is ontworpen om deze te kunnen weerstaan.
Kan zo'n Iphone daar ook tegen?

Helemaal met je eens. Dat wordt straks het topic "Waar kan ik een Iphone laten repareren?"  :mrgreen:
"Some people are alive only because it's illegal to kill them"

Mounty

stof en waterdicht krijg je m wel:


maar idd de trillingen kunnen funnest zijn voor de fragile electronica in de IP4..waarom niet beter een goedkope tomtom aanschaffen ? veel veiliger voor je iphone
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

Loeksel

Er zit een kern van waarheid in wat jullie zeggen.
Deze case in van binnen gevoerd met Siliconen dit dempt de trillingen natuurlijk ook enigszins. en wat betreft een goedkope tomtom. Als ik een Tomtom stand alone koop ben ik minstens €100,- kwijt, een rider zelf bijna €400,- dit vind ik belachelijk veel geld. Als ik tomtom installeer op mijn iPhone dan ben ik €69,50 kwijt. Hierbij komt nog dat je bij een stand alone tomtom 1 kaart heb en telkens iets moet (kunt) kopen wil je je kaart up-to-date houden. Als ik het op mijn iPhone installeer dan krijg ik regelmatig vanzelf updates waar ik niets extra's voor betaal terwijl ik wel altijd de laatste kaart heb.

QuattroFrits

Citaat van: Loeksel op 08 september, 2011, 15:38:34
Als ik het op mijn iPhone installeer dan krijg ik regelmatig vanzelf updates waar ik niets extra's voor betaal terwijl ik wel altijd de laatste kaart heb.

Volgens mij krijg je echt geen gratis updates van TomTom, wel van diverse andere programma's.
Als je navigeert zonder het beeld erbij te willen zien zou je de telefoon gewoon in je jaszak kunnen laten en via een oortje of blauwe tantjes het geluid kunnen volgen.
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

Mounty

inderdaad, van tomtom krijg je niks voorniks....ik zelf gebruik al op twee telefoons sygic...wel een "speciale" versie maar hij is er voor android,nokia's symbian en als ik het goed heb ook voor appeltje...
De optie van frits is een goede, alleen op de stem afgaan...
zelf ga ik alleen op de kaart af.....de stem heb ik uit staan.

Ow ja, ook voor tomtom als ook de garmin zijn er wel tooltjes op internet te vinden om toch gratis te kunnen updaten, al moet je wel een beetje kennis van zaken hebben om dat voor elkaar te krijgen.

Kortom...mijn tomtom is altijd up to date, mijn garmin ook en de telefoon met google maps en sygic ook...en geen centje betalen.

De prijsvergelijking... tom tom 100 euro en programmaatje voor Iphone 69 euro (plus na een jaartje gebruik op de motor een nieuwe iphone a pak m beet 400 euro..)
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

karz

#9
persoonlijk heb gps op gsm een tijdje links laten liggen omdat de batterij vrij snel leeg was.. is dat nog van deze tijd ? :dunno:  of valt dat met tegenwoordige modellen wel mee ?
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

Marcel B. Pan Rijder

Voor Loeksel heb ik helaas geen oplossing, rij zelf met een Garmin.

@ Ron, ben wel benieuwd naar de tooltjes op internet, kun je meer info geven en heb je er ervaring mee?
Je leeft maar één keer.....

Mounty

Citaat van: Marcel B. Pan Rijder op 09 september, 2011, 13:06:02
Voor Loeksel heb ik helaas geen oplossing, rij zelf met een Garmin.

@ Ron, ben wel benieuwd naar de tooltjes op internet, kun je meer info geven en heb je er ervaring mee?

jup...voorwaarde is dat je een oudere versie Mapsource gebruikt......voor de rest is er vanalles te downloaden   :mrgreen:
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

Toledo

BMW  R1200GS Triple Black bwj: 2013
BMW F800GS bwj: 2017

Mounty

Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

Rwassen

Hoi,

Ik gebruik Navigon Europa voor onegveer 70 Euro in de appstore.
Ik heb van ultimate addons een hardcase met een klem op het stuur geplaatst.
De bijgeleverde bekabeling maakt van 12 volt 5 volt en laadt de ihpone onder het rijden op.

De set bied voldoende stabiliteit. Ik heb een Ducati Monster 1100 S en op mijn L-twin blijft de cradle prima zitten en rammelt niet echt onder het rijden.
Ik gebruik ook regelmatig "Awesome HUD", erg cool en heel erg handig in het donker.

Ik gebruik een Jabra BT3030 een Noise reduction Sennheiser oordopjes. dAt is ook wel nodig met Termignoni's zonder dbkillers :-).

Ik ben erg te srpeken over de gesproken instructie van Navigon het geen belangrijk is op de motor, als je je blik op de weg wilt houden.
Ook erg leuk zijn de profiel instellingen, waar in je kunt kiezen voor voortuig type "Motor" en het route type "Mooi" kunt instellen.

Je wordt vervolgens door allerlei binnen wegen gestuurd. We oppassen want voordat je het weet sta je na terug komst in de showroom naar een enduro te kijken :-).

Nadeel is zeker wel het vastlegen en gebruiken van andermans routes. Daartoe ben je met een Garmin zeker beter af, alleen was dat bij elkaar voor VEEL meer geld.

Wel een opmerking over de bekabeling van ultimate addons, ik denk dat die niet zo goed tegen water kan, want na een flinke plensbui is de kabel ermee gestopt en laadt de ihpone niet meer.
Daarvoor moet ik dus iets anders verzinnen.

Hier de links:

http://www.addons4mobiles.nl/apple/iphone-4-4s/motor-fiets-houders/ultimate-addons-spatwaterdichte-hardcase-pro-fiets-motor-houder-voor-iphone-4-4s.html
http://jabra.co.uk/Products/Bluetooth/JABRA_STREET2/Jabra_STREET2
http://www.navigon.com/portal/nl/produkte/navigationssoftware/mobile_navigator_iphone_eu.html

Dus zeker niet de allerbeste oplossing, maar wel acceptabel gezien het feit dat je voor rond de 200 Euro klaar bent.

Hoop dat je een goede oplossing zult vinden.