Politie: motorclubs zijn criminele broeinesten

Gestart door DeWitte, 15 september, 2011, 13:04:36

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

DeWitte

Wie lid is van een motorclub als de Hells Angels kan bijna niet anders dan crimineel gedrag vertonen. Dat concludeert de Nederlandse politie in het interne rapport 'Hells Angels en andere 1%-MC's in Nederland', waarover Vrij Nederland beschikt.

In het interne stuk, dat in 2010 verscheen, waarschuwt de politie ook voor mogelijke 'frictie' tussen de Hells Angels en Satudarah. Het gaat om zogenaamde 1%-clubs, een term die verwijst naar het outlaw-gehalte van de motorrijders. De afgelopen maanden werden in Nederland meerdere motorfestijnen en Harley-dagen afgelast uit vrees voor een gewelddadige confrontatie tussen beide organisaties. Daarbij hebben de burgemeesters van betrokken gemeenten zich mede laten leiden door informatie van politie en het Openbaar Ministerie. Voormannen van zowel de Hells Angels als Satudarah hebben bij verschillende gelegenheden de vermeende controverse te vuur en te zwaard bestreden.

In het rapport staat onder meer dat Satudarah de banden heeft verstrekt met Duitse chapters (afdelingen) van de Bandidos, van oudsher de aartsvijanden van de Hells Angels. Volgens de politie is de voorheen machtige positie van de Hells Angels in Nederland verzwakt na meerdere strafrechtelijke onderzoeken naar de club. 'Sindsdien is Satudarah actiever internationale relaties aan het leggen.'

De Nationale recherche heeft dit zogenaamde 'kennisdocument' samengesteld omdat er volgens de – anonieme - auteurs bij hun collega's 'dringende behoefte' was aan meer informatie of de motorclubs en hun leden. Daarbij hebben de samenstellers vooral geput uit de onderzoeken Acroniem (de mislukte poging van het OM om de Hells Angels als criminele organisatie te vervolgen) en Kobalt (het gestrande moordonderzoek tegen het Limburgse Angels-chapter Nomads). 'Hoewel deze zaken voor het OM en de politie op een grote teleurstelling zijn uitgelopen, is hierdoor wel een veel beter zicht verkregen op de leefwereld van de "outlaw bikers".' Vervolgens worden in het 'kennisdocument' volop voorbeelden aangehaald uit beide onderzoeken, zoals telefoontaps en observaties.

Daarnaast beschrijft het rapport tot in detail hoe de hiërarchie binnen de clubs werkt, welke plichten de members hebben en hoe dat onvermijdelijk leidt tot criminele activiteiten. De auteurs geven meerdere voorbeelden van individuele leden die zich schuldig maken aan de handel in drugs en vuurwapens, afpersing, mishandeling en moord om te concluderen dat 'lidmaatschap van de club in grote mate het gedrag van de leden bepaalt'

bron: vrij nederland
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

QuattroFrits

Ik ben lid van een motorclub, dus vanaf nu ben ik een crimineel.  :yes6rs:  :mrgreen:
Ik heb ook aanstekers die ik ga verhandelen, dus handel ik vanaf nu ook in vuurwapens.  :mrgreen:

Heerlijk he, wat een vooroordelen door die vuurwapengevaarlijke blauwe jongens.  :twisted:
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

HD4ever

Miljaar, dan moeten wij, als nette brave burgers, flink gaan oppassen voor die 1% biker boy's.  :schater:
"Some people are alive only because it's illegal to kill them"

Road Racing Tonnie

De volgende groep die aan de beurt is, dan zijn die 65+ motorduivels, die hebben ook nergens respect voor, en zijn een gevaar aan het worden voor de maatschappij, dus dat zooitje moet zo snel mogelijk, achter de geraniums, uiteraard zonder rijbewijs, zo wordt het weer gezellig in ons land. :yes6rs:
Het leven is te kort om met wat anders te rijden
Ineens weet IEDEREEN het, HAYABUSA
Al jaren besmet met een virus, hetende
**********Raceritis**********

Busaberke

Citaat van: Road Racing Tonnie op 15 september, 2011, 18:18:00
De volgende groep die aan de beurt is, dan zijn die 65+ motorduivels, die hebben ook nergens respect voor, en zijn een gevaar aan het worden voor de maatschappij, dus dat zooitje moet zo snel mogelijk, achter de geraniums, uiteraard zonder rijbewijs, zo wordt het weer gezellig in ons land. :yes6rs:

imposant postuur, zwarte motor, grijze baard .......da's vragen om moeilijkheden hè?  ;)
Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

DeWitte

grijze baard,  :shock:

dus ook sinterklaas is een boef? :mrgreen:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

QuattroFrits

Citaat van: Busaberke op 16 september, 2011, 11:32:49
Citaat van: Road Racing Tonnie op 15 september, 2011, 18:18:00
De volgende groep die aan de beurt is, dan zijn die 65+ motorduivels, die hebben ook nergens respect voor, en zijn een gevaar aan het worden voor de maatschappij, dus dat zooitje moet zo snel mogelijk, achter de geraniums, uiteraard zonder rijbewijs, zo wordt het weer gezellig in ons land. :yes6rs:

imposant postuur, zwarte motor, grijze baard .......da's vragen om moeilijkheden hè?  ;)

Of ik imposant ben betwijfel ik, maar de rest klopt wel.  :mrgreen:
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

DeWitte

KNMV ontstemd over criminele duiding   
   
De KNMV reageert ontstemd op berichten in de media waarin motorclubs generaliserend als 'crimineel' worden betiteld. De vele suggestieve en insinuerende teksten over 'criminele motorclubs', die de laatste dagen in de media zijn verschenen, hebben bij de KNMV de nodige reacties van bezorgde motorrijders en van leden teweeg gebracht. Bij de Koninklijke Nederlandse Motorrijders Vereniging, die in 1904 werd opgericht, zijn meer dan 50.000 leden en 280 motorclubs aangesloten.
Deze clubs of verenigingen hebben als doelstelling dat ze zich bezighouden met de organisatie van toerritten en/of motorsportevenementen. Hierbij gaat het om het uitoefenen van de motorhobby en om het gezamenlijk delen van een passie, waarbij de aangesloten clubs of verenigingen meestal streekgebonden zijn en soms aan een bepaald merk zijn gekoppeld.

KNMV-directeur Patrice Assendelft: "Wij voelen ons absoluut niet aangesproken door de laatste nieuwsberichten, maar als grootste belangenvereniging van motorrijders in Nederland zijn wij zo langzamerhand wel verplicht om te reageren. Er wordt immers geïnsinueerd dat leden van motorclubs vrijwel altijd crimineel gedrag vertonen. Dat is in onze optiek een onjuiste tendentieuze berichtgeving, waarin alle motorrijders over een kam worden geschoren. Leg dat maar eens uit aan de gewone toerrijder of de motorrijder die aan het woon-werkverkeer deelneemt. Ook door onze aangesloten verenigingen wordt deze stigmatiserende berichtgeving niet geaccepteerd."

Bron: KNMV

Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

HD4ever

Citaat van: De Witte op 16 september, 2011, 19:33:19
KNMV ontstemd over criminele duiding   
   
De KNMV reageert ontstemd op berichten in de media waarin motorclubs generaliserend als 'crimineel' worden betiteld. De vele suggestieve en insinuerende teksten over 'criminele motorclubs', die de laatste dagen in de media zijn verschenen, hebben bij de KNMV de nodige reacties van bezorgde motorrijders en van leden teweeg gebracht. Bij de Koninklijke Nederlandse Motorrijders Vereniging, die in 1904 werd opgericht, zijn meer dan 50.000 leden en 280 motorclubs aangesloten.
Deze clubs of verenigingen hebben als doelstelling dat ze zich bezighouden met de organisatie van toerritten en/of motorsportevenementen. Hierbij gaat het om het uitoefenen van de motorhobby en om het gezamenlijk delen van een passie, waarbij de aangesloten clubs of verenigingen meestal streekgebonden zijn en soms aan een bepaald merk zijn gekoppeld.

IK begrijp niet waar de KNMV zich druk over maakt. Niemand heeft beweerd dat motorclubs crimineel zijn. In de media stond toch duidelijk;

"Wie lid is van een motorclub als de Hells Angels kan bijna niet anders dan crimineel gedrag vertonen. Dat concludeert de Nederlandse politie in het interne rapport 'Hells Angels en andere 1%-MC's in Nederland', waarover Vrij Nederland beschikt."

Motorclub 'de bougie' en andere normale merkenclubs vallen dus echt niet in deze categorie club, en hoeven zich ook niet aangesproken te voelen. Trouwens, van de 280 aangesloten clubs bij de KNMV is volgens mij alleen de keurige H-DCN als enige Harley davidson Club aangesloten, dus waar hebben we het over?  :-X
Maar goed, KNMV-directeur Patrice Assendelft is weer eens in het nieuws geweest en heeft er handig gebruik van gemaakt, om de KNMV weer eens te kunnen promoten.  :yes6rs:

Waarom publiceren ze het rapport niet gewoon?  Het is dus gewoon ordinaire stemmingmakerij !  :?
"Some people are alive only because it's illegal to kill them"

Desmo-devil

Ik begrijp welke mortrclubs ze bedoelen, maar is dat nieuws ???????????????????????? :shock:

DeWitte

Satudarah-leden aangehouden bij grote politieactie 

BREDA - Tijdens een grote politieactie in Noord-Brabant zijn dinsdagavond tien leden van motorclub Satudarah aangehouden.
Dat heeft het Openbaar Ministerie (OM) op een persbijeenkomst bekendgemaakt.

De arrestaties hebben te maken met ernstige bedreigingen in de horeca in Breda en met een geweldsincident eind augustus in de gemeente Zundert.

Bij dit incident werden twee mensen ernstig mishandeld door vermoedelijk leden van Satudarah. De politieactie richt zich op leden van Satudarah, niet tegen de club zelf, aldus een woordvoerder.

Zes aanhoudingen werden verricht in het clubhuis van Satudarah in Zundert. Twee mensen zijn aangehouden op de A16 tussen Breda en Rotterdam, en twee arrestaties vonden plaats in Breda. Meer aanhoudingen worden niet uitgesloten.


Tien plaatsen

De politie heeft dinsdagavond op tien plaatsen doorzoekingen gedaan, waaronder in het clubhuis in Zundert. De andere doorzoekingen waren in Tilburg, Halsteren, Bergen op Zoom, Breda en Rotterdam.

Bij de actie waren meer dan honderd agenten van de politie Midden- en West-Brabant en het Korps landelijke politiediensten (KLPD) betrokken.

De aangehouden verdachten worden naar verwachting op 21 oktober voorgeleid aan de rechter-commissaris in Breda.


Chapter Breda

Alle arrestanten  zijn lid van de afdeling in Breda. Ze zitten in volledige beperking, wat betekent dat ze geen contact mogen hebben met de buitenwereld. Dat zei de advocaat van Satudarah, Eric Thomas, dinsdagavond.

Volgens Thomas zitten de leden in politiebureaus verspreid over Tilburg, Breda en Dordrecht. Hij had eerder contact met de leden over geruchten dat Satudarah de horeca in Breda in haar greep probeerde te krijgen.

''Er is veel heisa geweest, maar ze stelden dat ze zich daar helemaal niet in herkenden'', zei de raadsman.

Over een mishandeling in Zundert waarbij leden van Satudarah betrokken zouden zijn, sprak Thomas nog niet eerder met de motorclub.

bron nu.nl
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

HD4ever

Oppassen dus als je een paar motorvrienden bij je op bezoek hebt, want anders kan dit gebeuren!   :schater:

Video van 'TV Oost' -->>   http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?nid=132400
"Some people are alive only because it's illegal to kill them"

DeWitte

Ze vertrekken wel, de *****  :-X Als ik zo van mijn gelijk was overtuigd kon die wout de boom in :yes6rs:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Mounty

Citaat van: DeWitte op 25 oktober, 2011, 06:00:02
Ze vertrekken wel, de *****  :-X Als ik zo van mijn gelijk was overtuigd kon die wout de boom in :yes6rs:

jup... :mrgreen: ook ik zou blijven staan als ik in mijn gelijk zou zijn. Volgens mij en andere berichten was er daar meer aan de hand. Het ging om een protest omdat ze het clubhuis niet mochten openen....zodoende hadden ze de motoren,bij een lid in de straat, aan beide kanten van de weg geparkeert en zodoende de weg min of meer geblokeerd. Op zich mocchten ze daar staan maar niet als je het overige vrekeer hindert....
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

HD4ever

Vrijdag 4 november:

Aanstaande vrijdag 4 november Nederland 2, programma "Reporter" om 21.15 uur!

Special over de Motorclubs in Nederland met als hoofdonderwerp 'Satudarah MC en de Hells Angels.'

Mis het niet! Een keertje geen Voice of Holland!
  :mrgreen:
"Some people are alive only because it's illegal to kill them"