KLPD: Extra aandacht voor onnodig links rijden

Gestart door DeWitte, 03 april, 2011, 17:32:26

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

DeWitte

Het Korps landelijke politiediensten (KLPD) gaat in de maand april extra aandacht besteden aan onnodig links rijden en andere gedragingen uit de ergernis top tien. De Verkeerspolitie van het KLPD heeft onder motorrijders, onder het motto 'motor in het vizier', een enquête gehouden. In totaal reageerden ruim 6200 motorrijders. Een aantal van de ergernissen staat ook in de huidige ergernis top tien die het KLPD in 2010 samenstelde: (tussen haakjes de plaats in de algemene ergernis top tien)

1.       Onnodig links rijden (4)

2.       Richtingaanwijzer niet gebruiken (10)

3.       Onvoldoende afstand houden (1)

4.       Peuken en rommel weggooien

5.       Kwaliteit wegdek/drempels

6.       Onjuist afgestelde verlichting

7.       Telefoon vasthouden bellen/sms'en

8.       Laat stoppen in voorrangsituaties

9.       Inhalende vrachtauto's

10.   Rijden met alcohol en drugs (2)

De Verkeerspolitie zet voor deze campagne opvallende en onopvallende surveillancevoertuigen in die dagelijks toezicht houden op het snelwegennet in de Randstad en de hoofdtransportassen. Met de komst van bredere snelwegen en spitsstroken blijven weggebruikers vaak in het midden rijden, terwijl de rechts gelegen rijstroken daardoor ongebruikt blijven. Dit vermindert de capaciteit van de weg en wekt irritatie op bij weggebruikers die wel rechts rijden. Zij dienen meerdere rijstroken over te steken bij een inhaalmanoeuvre, omdat rechts inhalen in die situatie niet is toegestaan.

Zoveel mogelijk rechts houden is nog steeds de basisregel in Nederland en kan bij het niet opvolgen daarvan een bekeuring opleveren van 100 euro, daar bovenop komen nog de administratiekosten van 6 euro
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

SuzukiLimburg

Het zal mij benieuwen wat het KLPD aan puntje 5 gaat doen.

Het is een goede zaak dat ze in april meer gaan opletten, maar als je het mij vraagt zouden ze het hele jaar door op dit soort dingen moeten letten, dus ergens is dit ook weer een beetje onzin.
Is that a thunderstorm? No, it's SuzukiLimburg!

DeWitte

punt 5 heb ik geen last van, wegdek boeit me geen flikker, pas bij off-road heb je daarvan beperkingen. iedereen aan de all-road zeg ik :yes6rs:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

QuattroFrits

Citaat van: Dwars® op 04 april, 2011, 13:22:27
punt 5 heb ik geen last van, wegdek boeit me geen flikker, pas bij off-road heb je daarvan beperkingen. iedereen aan de all-road zeg ik :yes6rs:

Er zijn toch drempels waar je met 30 km/h al gelanceerd word, ook met jouw motor of koekblik.
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

Mounty

Citaat van: Dwars® op 04 april, 2011, 13:22:27
punt 5 heb ik geen last van, wegdek boeit me geen flikker, pas bij off-road heb je daarvan beperkingen. iedereen aan de all-road zeg ik :yes6rs:

Uit ervaring moet ik je wel gelijk geven...met een racer rijden en dan over een verhoging van ongeveer tien centimeter gelanceert worden...terwijl de allroads er geen last van hadden..
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

karz

yeah right, er is ook nog zoiets als slijtage, ook je allmighty allroad kan zonder die klappen ..
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

DeWitte

CiteerMet de hoeveelheid 'drempels' (het mag die naam niet hebben, tenminste....niet met dit apparaat)

Hier de complete test van freaks, het geeft wel weer hoe je kan harken met Kaatje
http://www.motorfreaks.nl/testen/2008/ktm-990-adventure-abs.html

en qua slijtage doet ie niet onder voor ne part welke andere (japanse?) brommert, ik ben na 20dzd km 1 grote beurt, een stuk of 4 sets banden en setje verse remblokken niet armer dan op de Honda.
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Steefke™

Het werd #$%&&*&^ eens tijd met die linksrijders haha ik kom ze regelmatig tegen als ik er rechts voorbij blaas haha.  :mrgreen:
Smells like rubber

Mounty

Vanmorgen een linksrijder voor me..... :-X

Vanmorgen rij ik naar Maastricht in mijn Vito met een slakkengangetje van 140 op de teller, de GPS geeft dan 132 aan. Ik ga links rijden om een paar auto's voorbij te gaan maar voor me reden er drie die evensnel als de rechterbaan reden. de achterste twee gingen op een gegeven moment mooi aan de kant en de voorste bleef links rijden, maar haalde verder niet in. Na een kilometer ongeveer vond ik het genoeg en gaf ik een lichtsignaal om hem kenbaar te maken dat hij fout bezig was. Hij gaat naar rechts en terwijl ik m inhaal met weer die 140 op de teller kijk ik hem aan en zie ik dat hij een uniform van de politie aan heeft. Hij draait zich naar mij toe en kijkt ff terug. Ik blijf stug doorrijden en haal nog enkele auto's in en ga uiteindelijk weer naar rechts. Intussen blijft de politie me ff volgen maar als ik de snelweg verlaat gaat hij recht door...
Ben benieuwd of hij er iets mee doet, ik reed immers wel te hard en gaf een "onnodig" lichtsignaal. Gekleefd heb ik iig niet
Als hij er iets mee doet heb ik weer eens de kans om het op te nemen tegen de politie...ik teken altijd bezwaar en maak daar een uitgebreide brief van. Ik heb zo al menige boete kwijtgescholden gekregen.  :yes6rs:
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

DeWitte

 :worship-cool:

idd, bezwaar aantekenen als die dildo daar iets mee doet :yes6rs:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away