2012 Triumph Tiger Explorer 1200

Gestart door DeWitte, 30 oktober, 2011, 06:31:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

DeWitte

Al eerder deden spionagefoto's de ronde, maar nu zijn voor het eerst de echte foto's van de nieuwste telg van het Britse motormerk uitgelekt. Op de foto's zijn alle details van deze machine goed te zien, waarbij vooral de (nog moielijk zichtbare) cardanaandrijving opvalt. Volgens de website geeft de machine 1200cc en meer dan 134 pk uit de drie zichtbare cilinders. Verder zijn een buizenframe en conventioneel opgehangen remklauwen zichtbaar. De cilinderinhoud en het uiterlijk plaatsen deze nieuwe Adventure motorfiets recht tegenover de bestverkochte zware motorfiets van dit moment, de BMW R1200GS.

Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Mounty

Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

toverfee

 :-X :-X

wachten tot er genoeg geld is.

:lol: :lol: :lol:

hebben hebben
Je leeft maar één keer, geniet daar om.

QuattroFrits

Citaat van: YZF_Ron op 30 oktober, 2011, 07:49:17
Op de foto vind ik het wel wat...

Vind ik ook.  :yes6rs:
Citaat van: toverfee op 30 oktober, 2011, 09:21:51
:-X :-X



wachten tot er genoeg geld is.

:lol: :lol: :lol:

hebben hebben

En wat is geld, geld moet rollen.
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

toverfee

 :yes6rs: :yes6rs:
Mee eens, maar we gaan eerst verhuizen naar Rothenbach 1,1 km over de grens...... als alles goed gaat. Dan zien we het wel.

elke jaar moet je wat te wensen hebben zeg ik maar.
Je leeft maar één keer, geniet daar om.

Mounty

Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

Busaberke

Ik ben al een tijdje aan het rondneuzen voor een aantrekkelijk geprijsde Tiger van het modeljaar 2007 of 2008.
De introductie van een nieuw model heeft meestal een prijsverlagend effect op het vorige model, dus ik ga nog ff afwachten ...  :twisted:
Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

Desmo-devil

De huidige bevalt geweldig, dus over een jaar of zo het 2007 model en deze nieuwe over een jaar of 3. Lijkt me een strak plan haha

DeWitte

als iedereen aan de all-road gaat, koop ik een HD

:mrgreen:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

QuattroFrits

Citaat van: DeWitte op 31 oktober, 2011, 11:08:46
als iedereen aan de all-road gaat, koop ik een HD

:mrgreen:

Dat wil ik nog wel eens meemaken, DeWitte aan de HD. :mrgreen:
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

De Sjeng

Citaat van: QuattroFrits op 31 oktober, 2011, 16:33:11
Citaat van: DeWitte op 31 oktober, 2011, 11:08:46
als iedereen aan de all-road gaat, koop ik een HD

:mrgreen:

Dat wil ik nog wel eens meemaken, DeWitte aan de HD. :mrgreen:

Wie weet? zou het hem bevallen?  :yes6rs:
God Forgives, I Don't

HD4ever

Citaat van: De Sjeng op 31 oktober, 2011, 16:56:41
Wie weet? zou het hem bevallen?  :yes6rs:

Hij droomt er anders al lang genoeg van.  :mrgreen:
Ja hoor, ik denk wel dat hij zo'n dikke Roadking tourbuffel wil met open lawaai pijpen voor de vette klappen, zodat ze in Roermond in de A73 tunnel de tegeltjes opnieuw aan de muur moeten gaan plakken  :schater:   
"Some people are alive only because it's illegal to kill them"

Desmo-devil

De witte op een HD, het moet niet gekker worden.  :rofl: :rofl: :laughing49so: :banghead4rv: :no: :nana9oi:

Mounty

Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

Busaberke

De nieuwe Tiger komt overigens pas in 2013, voor 2012 is enkel een update gepland.
Goed nieuws voor de verkopers van gebruikte Tiger , maar niet voor mij...

CiteerDoor MOTOR.nl

Flink aantal updates 2012 Triumph Tiger 1050
Maar geen nieuw model.




Triumph heeft de Tiger 1050SE voor het modeljaar 2012 gepresenteerd. Natuurlijk, er zijn een aantal technische upgrades en ook de kleuren en graphics zijn anders. Maar vooral opvallend is de gewijzigde vering. De Tiger heeft zowel voor als achter verbeterde veringscomponenten met een opnieuw ontwikkeld binnenwerk. Daarnaast is de achterveer nieuw en zijn er meer vering- en dempingsinstelmogelijkheden.

De veerconstante aan de achterzijde is gestegen van 108 N/mm tot 139 N/mm, een toename van 29 procent. Hiermee moet de controleerbaarheid van de motorfiets toe nemen bij zowel solo- als duogebruik. Een ander pluspunt is het verminderd inveren bij het aanremmen. De verbetering van het rijwielgedeelte wordt ook  merkbaar door het 20 mm lager geplaatste stuur. Daarbij is het stalen exemplaar vervangen door een taps toelopend, geanodiseerd aluminium stuur.



Ook is er een aantal onderdelen die 'ontchroomd' werden. De wielen, kettingwieldrager en de remklauwen zijn enkele van de vele componenten die nu voorzien zijn van een zwarte afwerking. Ze worden aangevuld door een grafietkleurige ophanging van de stepjes en de schertsplaten, terwijl de dempers en hielplaatjes nu een geborstelde, in plaats van gepolijste, afwerking van het aluminium hebben.

De Tiger 1050SE is leverbaar in drie kleuren: Diablo Red, Crystal White en een two-tone Matt Black/Matt Graphite combinatie. De uitrusting is ook voorzien van handkappen, middenbok en een bijpassende kofferset. Het model zal standaard voorzien zijn van Triumph's eigen ABS systeem. De Tiger 1050SE is vanaf november 2011 te koop bij de Triumph dealer. De prijs blijft met € 14.490 ongewijzigd.
Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009