Hoofdmenu

Yamaha WorldCrosser

Gestart door DeWitte, 02 december, 2011, 05:24:44

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

DeWitte

Yamaha liet al een jaar geleden een conceptvariant van de XT1200Z Super Ténéré zien onder de naam World Crosser. Nu heeft het Japanse merk laten weten dat deze versie er in 2012 ook werkelijk komt, al is het niet meer als zelfstandig model maar wel als special edition van de eerder genoemde 1200. Door het toevoegen van een kit met een groot aantal offroad-accessoires en vooral beschermdende delen is de Worldcrosser een meer offroad-gerichte variant van de Super Ténéré. Zo zijn er carbon zijpanelen en voorvork- en frame beschermers van hetzelfde materiaal. Daarnaast is de kit gevuld met een zwart geanodiseerde, aluminium skidplate, -cardanbeschermer en -achterrem beschermkap. De offroad-ambitie wordt compleet gemaakt door de keuze voor Metzeler Karoo banden met een volledig noppenprofiel. Het is nog onduidelijk of de Akrapovic uitlaatdemper standaard wordt meegeleverd in de kit, of deel uitmaakt van een zogenaamde "R-serie". Qua kleurstelling kan er gekozen worden uit een overwegend gele of rode variant, beide met de bekende Yamaha speedblocks.



Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

De Sjeng

Vette bike, gunde ik mij ook wel!! (voor erbij  :mrgreen: )
God Forgives, I Don't

HD4ever

Citaat van: De Sjeng op 02 december, 2011, 14:14:35
Vette bike, gunde ik mij ook wel!! (voor erbij  :mrgreen: )

Yep, voor woon-werk verkeer in de wintermaanden wel bruikbaar. In het donker zien bekenden je toch niet !  :nana9oi:
"Some people are alive only because it's illegal to kill them"