Hoe het allemaal begon

Gestart door DeWitte, 19 november, 2005, 13:51:48

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

DeWitte

Weet jij nog hoe het allemaal begon? deel1

Ondanks me alzheimer-light (door mijn collega's mijn selectief geheugen genoemd  :? ) :twisted: viel het weer bij; toen ik een manneke was van een jaar of 13 had mijn 5 jaar oudere buurjongen Leo een Honda 500Four  8) en af en toe mocht ik in de garage erop zitten en uiteraard als ie er aan het sleutelen was zat ik 1e rang.

zo ene dus;



van hem kreeg ik ook posters van motoren en binnen de kortste keren hing mijn slaapkamer vol met motorposters (en naksche wiever :mrgreen:) voor me verjaardag kreeg ik een boekie met de motoren van dat jaar; 8) had me vader niet moeten doen :wink:

Elke type dat erin stond kende ik van buiten en me favorieten waren de
Honda 750 four


en de Suzuki Gt 750

ja wist ik veel toen :mrgreen: Bmw vond ik geen ruk aan.......... :?

Jong dees te veurzichtig zaat de mam :? twijfel er nog steeds aan waarom dat ze dat zei, :?  mss omdat ik niet zo handig was en regelmatig in de lappenmand zat of dat het gewoon bezorgdheid/moederliefde was :? ik hou het maar op het laatste :lol:

Een vespa gekregen van een tante :oops: die ik samen met een vriendje verbouwde tot een chopper annex crosser :shock: we sloopten dus er af wat kapot ging of volgens ons geen toegevoegde waarde had en alleen maar overbodig gewicht was :rofl: veel lol mee gehad en heel vaak mee op onze bek gegaan; yep zonder helm :oops: mja in het weiland was het ff vloeken, naar huis duwen; de trappers weer recht kloppen met een hamer en verder totdat de benzine op was en weer naar huis duwen..........

mooi was die tijd 8)

toen ik 16 werd had ik gespaard/gewerkt voor een 2e hands Zundapp Ks 50 die aanmekaar hing met onderdelen die zeg maar door de 1e eigenaar verzameld waren.  :roll: nee ik wist van nix :shock:


yes ik was de king of the road 8) ging me verkering in Mechelen er gelijk mee ophalen uiteraard en bij hun thuis brak al de gaskabel; haar oudere broer speelde voor wegenwacht en repareerde hem ter plekke....

Stoere tijd; met 20 man zaterdagavonds op stap met de brommers, ut meadje achterop :wink: ; we waren stoerder dan de Hells Angels 8) en scheurden de hele wereld over (ale van Hulsberg tot Vaals dan :oops: )

Toen de politie de Ks50 in beslag nam :shock: was ik gecastereerd zeg maar (stelletje aanstellers #$%^&* woute :evil: ) mja tijd voor wat nieuws, een Yamaha Dt50 :wink:



in dat zelfde jaar werd ik dus ook nog wereldkampioen enduro of zoiets :rofl: op mijn 18e direct me A rijbewijs gehaald (wie kent de tijd nog vd lesvergunning die je in elke gemeente apart bij de pliessie moest halen na een theorie-examentje?? 8) Kneuterigheid troef en lessen op een Honda 350 met de instructeur achterop (met dubbele bediening) :shock: yep na me 3e x (ja ik kan het nog steeds niet  :banghead4rv: ) het felbegeerde roze A papiertje 8)

Vanaf toen was Jack Middelburg zelfs een mietje; ik was toch veel sneller :? met me eerste echte motor de Honda cb 900 Bol Do'r :worship-cool: bekans 100 pk, open BSM uitlaat, frame van kauwgumstaal en remmen die niet eens die naam mochten hebben en een olieverbruik van 1 liter op de 500km :rofl:



was jij het ook bijna vergeten?? hoe het allemaal begon :? waarvandaan die motorkriebels...........posts het snel hier zodoende kan je het nog altijd na zoeken :wink:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

rvs_gps

Ik ben in mijn jeugd met het tweewieler virus besmet. Ik woonde toen bij de vroedvrouwenschool en mijn vrienden en ik crosten daar in het bos met wat Mobylletjes


en Puchjes, die afgedankt waren door deze of gene vroedvrouw.
Dat waren nog eens tijden, overal statiegeld flessen zeumeren om vervolgens  te voet naar de Heerlerbaan te gaan om daar bij Mobil voor 1 gulden of zo "n liter benzine te halen. Ja wij hadden toen onze eigen crossbaan in het bos.

Een van die vrienden had een vader die ook motor had gereden. Hij was dus al besmet met het motor en sleutelvirus. We haalden echt alles uit elkaar en zetten het ook weer in elkaar. Hij kreeg een Yamaha FS1 voor de verjaardag en ik moest het doen met een  krijgertje een Sparta,
handschakeling 3 versnellingen.


Deze brommer heb ik zo vaak uit elkaar gehaald dat ik het niet meer kan tellen. De balladeur was kapot, iets met de schakeling. Nou ik kan je vertellen dat ik (toen ik een andere brommer had) deze brommer met een voorhamer ritueel in elkaar geslagen heb :twisted:

Mijn laatste (en betrouwbaarste) brommer was een Yahama FS1DX jawel met schijfrem.
En deze was al lekker opgevoerd, hij reed zo'n 65-70 toen ik hem kreeg, ik heb er ook nooit meer wat aangedaan.
Ja, wij kwamen overal met onze brommers, in het weekend op stap naar Hulsberg naar La Baraque en de Bokkerijder. En we gingen zelfs op vakantie naar Luxemburg 8)
Man, dat was een wereldreis voor ons, maar wij deden dat wel even, bikkels als we waren. Na  vier dagen stonden de mam en de pap al op de camping omdat alle geld en eten op was.

Veel geld had ik toen niet en dat was ook een van de redenen dat ik motor ben gaan rijden. Een auto met bijbehorende verzekering was veel te duur.
Tja het rijbewijs... rijden met een L dat kon toen, maar eerst even de theorie halen op het politiebureau. Dat doe ik wel even dacht ik, 3 keer ben ik teruggeweest  :cry: . Maar toen ben ik ook gaan lessen, meteen aangevraagd en na 8 keer lessen op een Suzuki 250 tweetakt had ik mijn rijbewijs.
Voor mijn achtiende had ik al een Honda Black Bomber thuis staan, weliswaar in onderdelen maar toch.

Dit zou mijn eerste motor worden maar het werd toch een Honda CB 250 voor jawel 250 gulden gekocht bij Henkie Rekers met kapotte gelijkrichter.

Die Honda CB250 heb ik niet lang gehad, balen hoor, op de autoweg max. 125km met wind in de rug, zon in de spiegel en plat op de tank. Ik hing altijd achteraan.
Een leuke anekdote die ik me nog kan herinneren is dat ik in Valkenburg 2 setjes bandenplak op gemaakt heb om de voorband te plakken en er vervolgens toch maar te voet mee naar Heerlen terug te lopen.

Enfin die motor was dus te langzaam en te klein, dat moest sneller, groter en zo kwam er een Suzuki GT750. Machtig mooi, machtig snel en dorst, heel veel dorst. Een korte berekening leerde mij dat ik driekwart van  het gespaarde vakantiegeld aan benzine moest besteden :idea: . Dat laatste heeft de doorslag gegeven en op een avond in Valkenburg zittend op een terras heb ik hem verkocht. Enkele dagen daarna was ik de trotse bezitter van een Honda CB750  four, met die 4 mooie uitlaatjes en die olietank aan de zijkant.

Zo kon ik toch nog op vakantie met de motor naar Frankrijk, ik was toen 18. Deze  CB750 heb ik compleet opgereden om toen over te stappen op een Honda GL1000 Goldwing.

Wordt vervolgd

Mounty

ik heb nog niet zo'n geschiedenis..
Was amper 14 jaar toen ik wel es op de kleintjes van een tante moest letten (kreeg ik betaald)..en daar stond altijd een brommertje klaar voor gebruik..Als er dan vrienden waren dan een voor een een rondje op dat ding..Toen ik 15 was kreeg ik de "brommerkolder"al in de kop en kreeg een Kreidler Floret van een kennis...moets wel een en ander aan opgeknapt worden. Toen ik een avond een kennis naar huis wilde brengen ben ik na een wilde achtervolging staande4 gehouden door de politie..ojee..geen 16, geen verzekering, opgevoerd, geen goede verlichting, lekkende benzinetank...etc..ook die kennis had geen goede brommerhelm en had een scatebord helm opgezet..tja...
Mee naar het buro en brommertje kwijt...veel cebtjes ook nog kwijt..
Kreeg wel een stukje ijzer terug van de politie..

Toen ik 16 werd heb ik de brommert van mijn tante gekocht en heb daar een jaartje op gereden
http://members.lycos.nl/vespa/vespa.html

Toen ik iets sneller wilde dan die 65kmh kon ik een Yamaha FS1 kopen..met veel onderdelen om op te voeren...heb ook meteen een 70cc bloje erop gezet en de spoelpoorten of zoiets uitgevijld....ook iets met de hoek ban een membraam laten doen..
Dat reed 100 de keuteberg omhoog met twee personen erop..



Toen ik 17en een half werd ben ik begonnen met autorijbewijs..theorie en aansluitend praktijk...in dienst heb ik toen B C  en E achter B em C  gehaald...

Jaren later(ahum) kreeg een kennis het in zijn kop om voor de motor te gaan lessen...ik had toen nog zoiets van..een motor??neehhh joh..
Maar toen ik eenmaal aan het lessen was..tja..

Ik had les op een Honda NX 250..lekker licht..omdat een andere leerling deze kapot had gemaakt moets ik afrijden op een Suzukie GS500E....dat was iets anders rijden..
Ben in een keer geslaagd voor dat A rijbewijs terwijl die kennis waarmee ik begonnen was er drie of meer keer over gedaan heeft (ik weet dat niet omdat het contact toen verwaterd is omdat hij dat niet kon uitstaan..)
Tja..toen begon huisje boompje beestje en geen tijd en geld voor een motor..maar toen ik ging verhuizen stond er een motor in de garage welke ik wel mocht gebruiken..meost hem aleen poetsen...
Honda CBX 500..heb deze een paar keer geleend en gebruikt...


Toen mijn schoonbroer een motor kocht mocht ik die lenen waneer het mij en hun uitkwam..in mijn vakantie had ik deze dan 3 weken thuis staan ..
Heb ik toch een paar jaar plezier meer beleefd...was trouwens een Yamaha XT600 uit 91


Een goede vriend kreeg twee jaar geleden een motor kado van zijn vrouw en kids...een Yamaha XJR1300 uit 2002...

deze mocht ik ook al een paar keer uitproberen en wat rondjes rijden...totdat deze vriend op vakantie ging afgelopen zomer..mocht ik de motor bij mij thuis zetten en erop rijden en toeren...heb op die drie weken ongeveer 2500km gereden..
Vlak voor mijn vakantie had ik wat centjes wteen te verdienen en had ik een klein bedragje om een motor, helm, kleding etc te kopen..na een tijdje zoeken zag ik mijn Yamaha staan en ben deze gaan kopen...en ik rij er lekker op, het ding doet het prima...ook al is ie oud en niet zo mooi als de nieuwe motoren..
http://groups.msn.com/YamahaFZ750bikes/ronsfz75089justron.msnw?Page=1

Zover mijn Brommer/Motor geschiedenis...

Ron
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

karz

Ik heb een brommersloop gerund in de garage van mijn ouders tot ongenoegen van de buurt.

Mijn eerste brommer was een zundap cs50 met ks80 voorvork. Deze heb ik nooit verzekerd want dat was niet te betalen. Deze is tijdens mijn hele brommer periode een retauratie project geweest, dat door geldgebrek nooit van de grond is gekomen.

Mijn eerste 'weg' brommer was onderstaande puch :



De was voorzien van een polini 65 cc racekit met membraam. En een verzwaarde voorvork.

Mijn tweede 'weg' motor was een zundapp cs50 in brandbier look.



verder heb ik nog deze gehad :
vespa ciao

mobilette kaptein '74

honda mt5


En nog wat puch maxi's voor onderdelen ;)

Leuke tijd was dat met die brommers.

Later werden auto's wat interessanter:

Kadett 1.6 gt
Kadett 1.3
Mazda 323F 1.6 1990
Mazda 323F 2.0 V6 GT





en natuurlijk de dodge W200 5.2 L V8 :twisted:


Nu rij ik een brave volvo v40.
En ben ik motors overgestapt voor het 'fun' gehalte.

Toen ik net mijn rijbewijs had moest er natuurlijk meteen een motor komen. Voor een prikkie kocht ik een suzuki bandit 400 (gsf 400) met nog 10 mile op de teller van een vriend:



Een paar maanden later kwam de tiller al ;), nadat ik op via Hakinnen op ene had mogen rijden moest ik er gewoon een hebben.



Sinds augustus werk in maastricht en om bij de Geusselt een beetje op te schieten is het fijn als je een motor hebt. Echter met de TLR zag ik dit niet zitten vanwege et hoge verbruik en jatgevoeligheid. EN zeker in de wintermaanden niet.

Toen had ik deze bol d'or gevonden:



En die heb ik 2 maanden later ingeruild voor deze Honda VF700 S:



Mijn naasten zijn al gewend aan mijn wispelturigheid waar het voertuigen betreft. Ik doe zoveel mogelijk onderhoud en reparaties zelf.
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

Desmo-devil

Als 14 jarige reed ik op de brommer van mijn moeder, een peugeot.
Toen al had ik intersse in alles wat met motoren te maken had, ik spaarde modellen en maakte heel veel modelbouw motoren ( Mam waar zijn die eigenlijk gebleven ??)
Mijn eerste brommer was een Yamaha FS 1 die werd opgevoerd naar 70 cc. Topsnelheid 95 km/h.

Daarbij kwam kocht ik al snel samen met een vriend een Suzuki 125 crosser waarmee het Ransdaler veld onveilig werd gemaakt.

Net 18 jaar kocht ik mijn eerste motor een XT 500 in zwart/chroom en natuurlijk met de gouden velgen.

Vervolgens kwam er een Yamaha XS 650 special

Het off road gebeuren bleef echter trekken en er kwam een Honda XL 600 R

en een blauwe Transalp 600 V

Veel van mijn vrienden gingen toen chopper rijden en ik bouwde zelf in de schuur een hardtail chopper met een honda CB blok.

Deze werd echter gestolen en omdat deze fiets hoog getaxeerd was kon ik een nieuwe Intruder 1400 aanschaffen.

Dit beviel me echter helemaal niet en via een vriend maakte ik een proefrit op een Ducati 750 sport, en daarmee was het Ducati virus een feit.


Deze fiets was echter kwalitatief zeer slecht en omdat ik in die tijd veel woon/werk kilometers maakte kocht ik een Kawazaki ZX 7 R


Met deze heb ik ruim 50.000 heerlijke probleemloze kilometers gereden.
Totdat mijn vrouw op een 750 Monster ging rijden waardoor het Ducati virus weer de kop opstak. Ik ben uiteindelijk gevallen voor een 900 SS uit 1994 omdat ik die met een beperkt budget naar mijn wenssen kon verbouwen.
What's next ? Ik weet het nog niet !!

WhomBom

Mn pa rijd al sinds zn 18e ofzo motor, dus als kleine poet kreeg ik het  met de paplepel ingegoten  8)  Ik mocht wel es mee achterop, en toen ik wat ouder was mocht ik mee op motorvakans, dat was echt vet....

toen ik 15 was had ik eigenlijk niet zon trek in n brommer, maar toen ik de puch Z-one van mn broer eens "geleend" had was ik verkocht  :twisted:

ik ging dus op zoek naar n brommer, dat werd uiteindelijk mn trouwe dappje, waar ik nu nog mee rondkachel



Met de dapp zijn we (Herr tod, nog n dapp-rijder, en ik) toen we 17 waren op vakantie naar Normandie geweest, dat was helemaal geweldig.

toen ergens tussen die vakantie en de 18e verjaardag werd toen besloten dat ik mn A rbw zou halen. Vervolgens werd n echte beginners bike gekocht, de gs 500
img]http://img67.imageshack.us/img67/5812/quax2bb8bp.jpg[/img]

"....may the grip be with you!..."

DeWitte

kick 8) kom op neem eens de tijd en vertel... (liefst met veel piccie's)
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

R-yen

Ik kwam deze tegen bij een zoekopdracht, leuk topic  :yes6rs: en zal ik bij deze even aanvullen  :D.

Toen ik een jaar of 14 was had de broer van een vriendje van me een Yamaha dt waar ik eens een keer mee mocht rijden, erg leuk, vanaf dat moment ook meteen begonnen met sparen voor mijn eigen "crosser" een Honda MT 50



Daarmee werd ik van de weg gereden (door een sjeng die een doodlopend straatje inreed zonder richting aan te geven, of te kijken)..

De brommer was total los, van het verzekeringsgeld kocht ik toen een Aprilia ET 50, opgevoerd tot 70cc vloeistofgekoeld, maar niet echt betrouwbaar.



Toen ik deze voor de zoveelste keer langs de kant van de weg moest achterlaten omdat hij vastgelopen was in de versnellingsbak, maar deze keer tegenover een "kamp", was deze toen ik terugkwam verdwenen.

Inmiddels had ik mijn motorrijbewijs gehaald en had mijn vader mijn moeder zo ver gekregen dat we samen voor een motor mochten gaan kijken. Dit werd een Honda VF 750 Sabre, waar ik hoofdzakelijk gebruik van maakte.



De motor was nogal log en zwabberig en om ook eens samen te kunnen rijden kocht ik er een Honda CBX 550 bij, die ik binnen een maand na aankoop moest reviseren omdat een big-end te ver versleten was.



Toen er wat budget was moest er toch een wat serieuzere brommer komen, dat werd de hier ook wel bekende Suzuki RF900.

(Maar zo gepoets als ie hier is heeft niemand hem hier gezien :oops:)


En natuurlijk na vele jaren op de RF rondgereden te hebben mijn huidige fiets, de KTM 990 adventure.