Motorrijders protest Brussel en 5 mei bevrijdingsrit

Gestart door DeWitte, 01 mei, 2012, 05:38:05

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

DeWitte

België - Afgelopen zaterdag hebben zich tussen de 1.000 en 1.400 boze motorrijders verzameld voor een protestmanifestatie in Brussel. Met deze actie willen de motorrijders aandacht vragen voor wat ze een "motorfobisch Europa"  noemen. "Niet onze veiligheid staat voorop in Europa, wel de winsten van de producenten."
De manifestatie is georganiseerd door een Belgische federatie van boze motorrijders, de FBMC (Fédération Belge des Motards en Colère). Met deze actie willen de vooral Franstalige motorrijders een motorfobisch Europa aan de kaak stellen en protesteren ze tegen absurde regelgeving zoals de verplichte technische keuring van motoren en het voorgenomen besluit om ABS-systemen verplicht te stellen op nieuwe motorfietsen. Ook zien de motorrijders het beleid van de Belgische overheid ten aanzien van motorkleding niet zitten en willen ze dat er meer rekening wordt gehouden met de motor wat betreft infrastructuur en veiligheid op de weg.

De FBMC kondigt alvast voor september nieuwe acties aan. "Als ze niet naar ons luisteren, staan we hier in september weer. We zullen dan met meer zijn en we zullen dan niet meer zo braaf zijn. "

Voor de betoging was geen vergunning aangevraagd en het was dan ook opvallend dat deze zeer goed georganiseerd was en rustig verliep, ondanks dat meerdere belangrijke Brusselse verkeersaders werden geblokkeerd.

In navolging van Frankrijk en België wordt er ook in Nederland een protest georganiseerd in de vorm van een "bevrijdingsrit". Deze toertocht wordt op 5 mei gehouden en zal door heel Nederland plaatsvinden.

Bron FMBC / ROTS


Voor meer informatie, zie: http://www.rots-dhc.nl/Bevrijdingsrit.html

Bevrijdingsrit zaterdag 5 mei 2012
Route : Maastricht - Code M Road Captain: Luc
  Opstapplaats Vertrektijd
M 1 Stadionplein Maastricht 09.25 uur
M 2 BP station Meiberg, Weert 10.00 uur
M 3 Ooijendonk (a2 OZ), Liempde (Texaco) 10.35 uur
  Tankpauze 10.35 / 11.05 uur
M 4 Shell station De Lucht Oost, Bruchem 11.25 uur
M 5 OK tankstation De Knoest, Nieuwegein 11.45 uur
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Joepie1958

ik zie nog niet waarom het eigenlijk gaat :-X
Motorrijden? Je moet maar gek zijn
Lid van de B.T.A.

m@rtijn

ik ook niet...
beetje technische keuring zou voor aantal motoren onderweg geen slechte zaak zijn en die malloten met korte broek en t-shirt op de motor horen daar ook niet thuis.
En ABS op de motoren is ook geen overbodige luxe.

off-line

HD4ever

#3
Citaat van: Joepie1958 op 01 mei, 2012, 20:13:41
ik zie nog niet waarom het eigenlijk gaat :-X

Die z.g. 'Bevrijdingsrit' die vanmorgen is verreden had niets met de aanstaande Europese wetgeving te maken, maar meer met de betutteling van onze eigen overheid, die ook dit jaar weer veel motor events blijft afgelasten, onder het mom van openbare veiligheid, hetgeen gewoon gelul is. :onderplak:

De eerste berichten geven aan dat het een groot succes was en er ondanks het mindere weer toch duizenden motorijders aanwezig waren. Hier een kleine video met vertrek van een groep uit Liempde die op weg gingen naar Nieuwegein. Vanavond zullen de eerste beelden wel op TV zijn.  :shock:

ROTS-DHC Bevrijdingsrit (vertrek Liempde) 05-05-2012

Vertrek uit Groningen :
Bevrijdingsrit, route Groningen

Verzamelplaats Nieuwegein:
Bevrijdingsdag ROTS.mp4
"Some people are alive only because it's illegal to kill them"

@Nippon

Citaat van: m@rtijn op 02 mei, 2012, 18:57:23
ik ook niet...
beetje technische keuring zou voor aantal motoren onderweg geen slechte zaak zijn en die malloten met korte broek en t-shirt op de motor horen daar ook niet thuis.
En ABS op de motoren is ook geen overbodige luxe.

abs is goed voor malloten die niet weten tot hoever ze moeten/kunnen gaan  :roll:

of anders gezegd dankzij ABS kunnen malloten ook rijden (lees: remmen )



DeWitte

#5
Klopt helemaal. ABS heb je nooit nodig  :yawn:

Anders gezegd, jij weet helemaal niet waar je het over hebt. ABS red levens, echt wel. :yes6rs:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

@Nippon

Citaat van: DeWitte op 06 mei, 2012, 08:09:48
Klopt helemaal. ABS heb je nooit nodig  :yawn:

Anders gezegd, jij weet helemaal niet waar je het over hebt. ABS red levens, echt wel. :yes6rs:

juist, en daar zit 't grootste gevaar  :roll:

dat geeft malloten 't gevoel hun niks kan gebeuren  :yes6rs:

als ik iemand vraag van, zeg waarom gaat jouw abs zo vaak aan  :roll:
en hij zegt dan doodleuk van " nou daar is 't toch voor "
ik weet 't niet , maar kun zo iemand niet beter thuis laten  :yes6rs:



Joker


juist, en daar zit 't grootste gevaar  :roll:

dat geeft malloten 't gevoel hun niks kan gebeuren  :yes6rs:

als ik iemand vraag van, zeg waarom gaat jouw abs zo vaak aan  :roll:
en hij zegt dan doodleuk van " nou daar is 't toch voor "
ik weet 't niet , maar kun zo iemand niet beter thuis laten  :yes6rs:
[/quote]
Dat vind ik wel wat kort door de bocht. 
Never ever go west when you know you should be heading south.  Never ever whisper when you know it's time to shout.

DeWitte

Citaat van: @Sambal op 06 mei, 2012, 08:33:53
Citaat van: DeWitte op 06 mei, 2012, 08:09:48
Klopt helemaal. ABS heb je nooit nodig  :yawn:

Anders gezegd, jij weet helemaal niet waar je het over hebt. ABS red levens, echt wel. :yes6rs:

juist, en daar zit 't grootste gevaar  :roll:

dat geeft malloten 't gevoel hun niks kan gebeuren  :yes6rs:

als ik iemand vraag van, zeg waarom gaat jouw abs zo vaak aan  :roll:
en hij zegt dan doodleuk van " nou daar is 't toch voor "
ik weet 't niet , maar kun zo iemand niet beter thuis laten  :yes6rs:



Het is geen gevoel, het is een feit. Stoere praat dat je beter zou kunnen remmen zonder dan met ABS.   :yes6rs:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

@Nippon

Citaat van: DeWitte op 06 mei, 2012, 09:41:13
Citaat van: @Sambal op 06 mei, 2012, 08:33:53
Citaat van: DeWitte op 06 mei, 2012, 08:09:48
Klopt helemaal. ABS heb je nooit nodig  :yawn:

Anders gezegd, jij weet helemaal niet waar je het over hebt. ABS red levens, echt wel. :yes6rs:

juist, en daar zit 't grootste gevaar  :roll:

dat geeft malloten 't gevoel hun niks kan gebeuren  :yes6rs:

als ik iemand vraag van, zeg waarom gaat jouw abs zo vaak aan  :roll:
en hij zegt dan doodleuk van " nou daar is 't toch voor "
ik weet 't niet , maar kun zo iemand niet beter thuis laten  :yes6rs:



Het is geen gevoel, het is een feit. Stoere praat dat je beter zou kunnen remmen zonder dan met ABS.   :yes6rs:

dat beweer ik helemaal niet  ;)
ik wou dat ik zo goed kon remmen  :roll: dan kon ik anderen ook beter bij houden  :oops:
ik weet dat ik zonder ABS met meer reserves moet rijden 
je bent toch ook van mening dat ABS er is om een rijder te corrigeren en niet om grenzen te gaan verleggen
als je ABS constant afgaat dan deugt je rijstijl niet  :-X
of ziet U dat anders  :roll:.

en ja mijn volgende brommer zal met ABS zijn  ;) maar ik zal echt niet anders gaan rijden, zeg maar stoerder  ???

QuattroFrits

Volgens mij is iemand die niet zonder ABS een noodstop (want daar is het voor bedoeld) kan maken niet goed aan het rijden, dus moet ik mij helemaal bij Sambal aansluiten.
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

DeWitte

Citaat van: @Sambal op 06 mei, 2012, 10:06:20
Citaat van: DeWitte op 06 mei, 2012, 09:41:13
Citaat van: @Sambal op 06 mei, 2012, 08:33:53
Citaat van: DeWitte op 06 mei, 2012, 08:09:48
Klopt helemaal. ABS heb je nooit nodig  :yawn:

Anders gezegd, jij weet helemaal niet waar je het over hebt. ABS red levens, echt wel. :yes6rs:

juist, en daar zit 't grootste gevaar  :roll:

dat geeft malloten 't gevoel hun niks kan gebeuren  :yes6rs:

als ik iemand vraag van, zeg waarom gaat jouw abs zo vaak aan  :roll:
en hij zegt dan doodleuk van " nou daar is 't toch voor "
ik weet 't niet , maar kun zo iemand niet beter thuis laten  :yes6rs:



Het is geen gevoel, het is een feit. Stoere praat dat je beter zou kunnen remmen zonder dan met ABS.   :yes6rs:

dat beweer ik helemaal niet  ;)
ik wou dat ik zo goed kon remmen  :roll: dan kon ik anderen ook beter bij houden  :oops:
ik weet dat ik zonder ABS met meer reserves moet rijden 
je bent toch ook van mening dat ABS er is om een rijder te corrigeren en niet om grenzen te gaan verleggen
als je ABS constant afgaat dan deugt je rijstijl niet  :-X
of ziet U dat anders  :roll:.

en ja mijn volgende brommer zal met ABS zijn  ;) maar ik zal echt niet anders gaan rijden, zeg maar stoerder  ???

Het is niet van belang of ABS er is om grenzen te verleggen of om een rijder te corrigeren. ABS is er om je wielen niet te laten blokkeren bij het remmen. Feit is dan ook dat je brommert daardoor beter te besturen cq te beheersen is in sommige (nood?) situaties. Sommige (de meeste) gevaarlijke situaties veroorzaak je nou eenmaal niet zelf maar andere (veelal koekblikkers?) Feit is dan ook dat je dan vol aan je rem trekt (want daar denk je op dat moment nl niet bij na, echt niet) en met ABS heb je dan gewoonweg meer kans om te overleven (bijv uit te wijken of zo?)

Als ik jou en Frits redenatie zou volgen waarom zou je dan een moderne valhelm gebruiken en niet een ouwerwetse pispot of zo'n braincap waar je shoppertmannen al eens mee ziet? Beschermende kleding, grote onzin toch? Nee dat doe je ook niet en toch was je niet van plan (op je hoofd) te vallen. Gordel om in auto's, ook flauwekul net zoals airbags. Heb je allemaal niet nodig als je een goede coureur bent of ligt het ietwat genuanceerder? ABS red levens, punt. Zeker, ik hou ook niet van verplichtingen, straks krijg je nog dat verplichte gele fluo vestje :-X. Ik moet er niet aan denken. Maar om de gemiddelde brommertchauffeur uit het ziekenhuis te houden? Zo dom nog niet, met al die stijgende ziektekosten. Ritje met een ambulance kost tegenwoordig al 900,- euri voor 10 min. Bedoel maar, moeten jij en ik toch samen ophoesten nietwaar?

Ik rijd al mijn 5e brommert met ABS en wil nooit meer zonder, ik ben niet zo'n goeie chauffeur en de rest in het verkeer vertrouw ik ook al niet. Maar pas bij een verplicht vestje ga ik protesteren  :lol:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Desmo-devil

#12
@ sambal en Frits, ben het helemaal niet met jullie eens. Als je een noodstop moet maken zoals ik een aantal weken geleden, dan ga je automatisch vol in de ankers, je hebt zo weinig tijd om na te denken, dan doe je dat in een reflex, het gevolg is dat je op dat moment totaal stuurloos bent, je achterwiel gaat stuiteren en breekt uit. Ik ben ervan overtuigd dat als ik ABS gehad had , dat ik dan een kans had gehad om er langs te kunnen sturen in plaats van er vol op. Iemand die roept dat ABS alleen voor onervaren rijders is en rijders die niet kunnen of durven remmen is in mijn ogen zelf een gevaar op de weg en lijdt aan een hoog percentage zelfoverschatting. Mijn volgende fietske zal zeker ABS aan boord hebben !!!!!!! Maar ja ik rij ook pas 30 jaar dus heb weinig ervaring  :mrgreen:

@Nippon

ja dat weet ik  ;)

niet iedereen is zo verstandig als wij hier op 't forum  :-X

ik wil ook alleen maar zeggen dat er luuj zijn die denken dat als je ABS hebt je niks kan gebeuren
imo is 't schijnveiligheid  :-X  zoiets als een hesje of groot licht
je moet toch ergens een streep trekken mbt veiligheid
b.v onder de vangrail nog pinten plakken, alle bomen kappen in de buiten bochten en ga zo maar door
ik trek die lijn mischien wat eerder dan jullie  :mrgreen:

ABS kan je wel eens redden, maar tis geen garantie , imo luxe

Desmo-devil

#14
ABS is een technisch hulpmiddel die jou als berijder daadwerkelijk helpt om bestuurbaar te blijven in noodsituaties. Een geel hesje of groot licht is alleen een optisch hulpmiddel waardoor anderen je eerder of beter zien, daar heb je zelf helemaal niets aan dus ik zie jouw vergelijking  met betrekking tot schijnveiligheid niet.
Natuurlijk heb je gelijk dat ABS geen enkele garantie is dat er niets meer kan mis gaan maar ik denk dat 90 % van de motorrijders zich daarvan bewust is.  de 10 % idioten die denken dat ze onsterfelijk zijn uitgezonderd. ( ik heb er van het weekend weer een paar gezien. Welke autmobilist denkt " mij kan niets gebeuren want ik heb ABS " ??? Niemand toch, en toch is het algemeen geacepteerd op iedere auto . Dus waarom niet op je motor.  Geef mij maar ABS, traction control  etc.  etc. op mijn motor, gemak dient de mens toch, en ik zal er geen seconde minder lol om hebben onder het rijden. Ik heb nooit met ABS gereden maar ik weet zeker dat mijn rijstijl niet zal veranderen als ik wel ABS zal hebben.