Hoofdmenu

Ducati in de verkoop

Gestart door DeWitte, 23 februari, 2012, 16:30:35

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

DeWitte

De huidige eigenaar van Ducati, Investindustrial, heeft aangegeven dat zij op zoek zijn naar een koper met voldoende potentie om het bedrijf verder te laten groeien. Investindustrial is het investeringsbedrijf van de rijke Italiaanse familie Bonomi en zij hopen Ducati voor 1 miljard Euro te kunnen verkopen. Dat is 2/3 meer als het bedrag dat de familie Bonomi in 2006 aan TPG (destijdse eigenaar) betaalden. Ducati heeft ondanks de financiële crisis een flinke groei gemaakt, zo zijn zij van 8,5% marktaandeel in 2010 uitgegroeid naar 10.7% eind 2011. Volgens Investindustrial voorzitter Andrea Bonomi zijn er enkele grote industriële bedrijven uit Azië, Europa en Amerika die interesse hebben. Geruchten gaan dat dit Indiase motorfabrikant Mahindra en Duitse autofabrikanten zijn. De verwachting is de nieuwe koper dit jaar nog gevonden wordt.




Bron: financial times
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

SuzukiLimburg

En als we hier nu eens met een paar man bij elkaar leggen?
Ik heb wel interesse om mijn eigen fabriekje te hebben.
Is that a thunderstorm? No, it's SuzukiLimburg!

Busaberke

Jij hebt zeker nog nooit (geprobeerd) om samen te werken met een stelletje Italianen ?  :guns:

Je kunt in Italië fantaaastisch vakantie vieren, maar voor zaken kun je er beter wegblijven!
Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

DeWitte

lekkere wijven en heerlijk ijs hebben ze er ook  :yes6rs:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Joepie1958

Ijssalon beginnen in bella Italia, met echt Hollands ijs,
Ducatifabriek, lamazitte
Motorrijden? Je moet maar gek zijn
Lid van de B.T.A.

SuzukiLimburg

Citaat van: DeWitte op 24 februari, 2012, 14:58:11
lekkere wijven en heerlijk ijs hebben ze er ook  :yes6rs:

Die lekkere wijven heb ik er nog steeds niet gezien, niet rond het Gardameer en ook niet in Milaan.

Wellicht deze zomer in de herkansing. De kans is groot dat we net als de Witte naar Countryhouse Le Valcelle gaan in Italië. Dus Witte...als jij ontdekt heb waar ze in de buurt zitten, laat het me dan weten.
Is that a thunderstorm? No, it's SuzukiLimburg!

Joker

Italiaanse vrouwen hebben één heeeeeel groot voordeel.......... je verstaat ze niet   :yes6rs:
Never ever go west when you know you should be heading south.  Never ever whisper when you know it's time to shout.

QuattroFrits

Citaat van: Joker op 27 februari, 2012, 22:43:10
Italiaanse vrouwen hebben één heeeeeel groot voordeel.......... je verstaat ze niet   :yes6rs:

Ik versta ze juist heel goed.  :yes6rs:














\alleen snap ik er geen bal van.  :mrgreen:
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

DeWitte

Volkswagen-Audi biedt 750 miljoen op Ducati   
   
Volgens de Corriere di Bologna heeft het Audi-concern via Volkswagen een bod van 750 miljoen op het te koop staande motormerk Ducati gedaan. De eerder genoemde vraagprijs van de huidige eigenaren -investeringsmaatschappij Investindustrial (70%), een aantal privé investeerders en Ontario Pension Plan (7%), zou 1 miljard euro zijn, zoals eerder bevestigd door voorzitter Andrea Bonomi van Investindustrial. Volgens de Corriere heeft Audi nog kort de tijd een exclusief bod te doen, daarna krijgen andere gegadigden ook weer een kans mee te bieden. Hierdoor zou een zeer snelle overname zeer goed mogelijk zijn, de krant meldt dat op dit moment de boekhouding van het Italiaanse merk door de Duitsers wordt doorgenomen. Als er hier geen grote verrassingen uit komen zou de koop direct kunnen plaatsvinden, aldus de Corriere
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

DeWitte

CiteerDefinitief: Audi koopt Ducati voor 860 miljoen euro   
   
Het doorgaans welingelichte persbureau Reuters meldt dat de voorgenomen koop van Italiaanse motorfabrikant Ducati door Duitse automaker Volkswagen/Audi definitief doorgaat. De automaker betaalt volgens bronnen dichtbij de overname 860 miljoen voor Ducati, dat is inclusief de schuldenlast van zo'n 200 miljoen, die overgenomen wordt. Door analisten wordt gemeld dat de aankoop niet snel winstgevend voor de Duitsers zal worden maar dat het vooral een prestige-aankoop is. De inkomsten van 71 miljoen in 2010 spelen in het immense VW-concern immers nauwelijks een rol van betekenis. Hierbij komt ook nog het gegeven dat sportieve motorfietsen, de core-business van Ducati, juist nu minder populair worden. Volkswagen zou met de aankoop vooral het merkportofolio willen uitbreiden en over alle transportmogelijkheden laten uitstrekken. Daarbij speelt ook de rivaliteit met BMW een rol. Het rondom de aankoop genoemde verhaal dat Audi op technisch vlak nog iets van Ducati kan leren lijkt zeer twijfelachtig, dergelijke technieken zijn binnen het concern al ruim voorradig, bijvoorbeeld bij Porsche. Al met al lijken de zakelijke analisten vooral negatief over de aankoop

Bron Reuters
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Herr Tod

Mooi mooi mooi, carbon raus, stahl rein :mrgreen:
It's a 400 Bandit mate! Designed by a Genius. Built by Craftsmen. Ridden by a Twat! :mrgreen:


Motzippaldy

Proud on the South  

SuzukiLimburg

Audi heeft geen GTI's, dus de Ducati GTI zal er niet komen.
Wellicht gaan ze het merk omnoemen naar Ducaudi.

Ik ga voor de Ducaudi RS6 en dan in Avant uitvoering, kun je lekker veel meenemen.
Is that a thunderstorm? No, it's SuzukiLimburg!

Busaberke

Niet Audi, maar Lamborghini eigenaar van Ducati

In tegenstelling tot wat eerder werd bericht, blijkt dat niet Audi maar Lamborghini zich nu officieel eigenaar van Ducati mag noemen.

Lamborghini ligt dan wel in handen van Audi, dat op haar beurt voor 99% van Volkswagen AG is, maar toch maakt het principe een wereld van verschil. Zowel op gevoelsmatig als economisch vlak. Ten eerste blijft Ducati met Lamborghini als eigenaar technisch gezien in Italiaanse handen. Ten tweede en het voornaamste is dat Lamborghini met het inlijven van de zuinige(re) producten van Ducati gemiddeld genomen minder ´vervuilend´ bezig is wat op den duur door de Europese Unie geeist wordt. Kwestie van een slimme manier van de EU tevreden houden dus.
Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009