Hornet weg wat? Hypermotard of Tiger 1050?

Gestart door Hammerboy, 13 september, 2012, 09:27:48

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Hammerboy

Hey ik heb op dit moment mij CB600F Hornet te koop staan.
Het is een super fiets waar ik veel plezier mee heb beleefd. Maar nu deze de deur uit gaat is de vraag; wat komt ervoor in de plaats?

Ik hink nog op 2 gedachten:
Of voor de fiets gaan waar ik al sinds hij uit kwam een zwak voor hem. De Ducati Hypermotard 1100. Niet de meest praktische fiets, maar wel een fiets waarmee je echt kan genieten van het motorrijden!


Of voor een meer verstandige keuze gaan, de Triumph Tiger 1050.
Een fiets waarmee je wat meer kilometers mee kan maken en je ook eens een lange trip (richting alpen) mee kan maken...


Wat vinden/denken jullie?
Iemand ervaring met 1 van deze fietsen?

Gr Rob
Ducati Hypermotard 1100

@Nippon


Desmo-devil

#2
Ik heb 15 jaar diverse Ducati's met heel veel plezier en passie gereden. Ik heb lang getwijfeld over de aanschaf van mijn huidige Triumph 955 i. Nog geen seconde spijt gehad van deze beslissing. War een geweldige motor, veel comfort, genoeg vermogen, strak sturen en allround inzetbaar.
Onlangs ook een testrit gemaakt op de 1050 en dat is de overtreffende trap van de 955 en wordt absoluut mijn volgende motor. Op een hypermotard heb ik ook wel eens gereden en dat is absoluut een pure funbike die een big smile op je gezicht tovert, echter is niet geschikt voor veel meer dan een rondje knallen om de kerk. Totaal niet te vergelijken met de 1050. Als ik moest kiezen dan wist ik het wel, ik zou zeker voor de Triumph gaan, krijg je geen spijt van. Een fiets waarbij je zeer zeker ook ongelofelijk kan genieten van het motorrijden.  En dan heb ik het nog niet eens gehad over de onderhoudskosten van een Duc.

Hammerboy

Bedankt voor je advies desmo!

Je hebt zeker een punt! En ik ben er van overtuigd dat de Tiger een top motor is.
Maar een motor kopen doe je helaas niet alleen met je verstand  ;)

Ik ga binnenkort proberen de Hypermotard voor een dagje te huren, om ermee de Eifel in te gaan. Dan weet ik hopelijk of dit echt een motor voor mij is of alleen puur een funbike.


Ducati Hypermotard 1100

DeWitte

Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

m@rtijn

ik ging voor de Tiger. Wilde je niet af en toe ook wat langere tochtjes maken met je collega's? Een keertje naar de alpen?
Tja, dan lijkt me de Tiger meer geschikt...

maar wie ben ik...heb nooit een Tiger of een Duc gereden.
off-line

QuattroFrits

Citaat van: m@rtijn op 13 september, 2012, 18:05:01
maar wie ben ik...heb nooit een Tiger of een Duc gereden.

Ik ook niet, maar ik zou toch zeker voor de Tiger gaan.  :yes6rs:
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

Hammerboy

Citaat van: m@rtijn op 13 september, 2012, 18:05:01
ik ging voor de Tiger. Wilde je niet af en toe ook wat langere tochtjes maken met je collega's? Een keertje naar de alpen?
Tja, dan lijkt me de Tiger meer geschikt...

Haha ja maar die collega's van mij zijn van die suffe BMW rijders. Die snappen niet precies wat een Ducati V-twin inhoud!  ;)
Ducati Hypermotard 1100

karz

Dat zullen dan wel K-serie BMW rijders zijn  :yes6rs:
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

Joker

 als je echt wat langere tripjes wilt maken dan zou ik ook voor fr tiger gaan.
En oh ja. volgens mij bestaan er niet zoveel duffe motoren. maar des te meer duffe berijders  die op super motoren zitten maar niet kunnen rijden  :lol:
Never ever go west when you know you should be heading south.  Never ever whisper when you know it's time to shout.

DeWitte

Hij heeft een gevoelige snaar geraakt heren?  :lol:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

m@rtijn

off-line

karz

Citaat van: DeWitte op 14 september, 2012, 04:55:16
Hij heeft een gevoelige snaar geraakt heren?  :lol:

Ohyeah, ik rij een 20 jaar oude RS en ben helemaal getrouwd met het merk BMW  :jack:

Nèh, maar  come on, als je een in lijn rijdt dan wil je alleen maar sturen en comfort en geef je verder niks om motorkarakter.

Als je een twin-boxer hebt gekozen dan weet je toch ook wel wat een ducati v-twin is.

Alhoewel er natuurlijk wel hele hordes op een GS rijden 'omdat het kan..'    :confused:


sometimes the same is different, but mostly it's the same.

Hammerboy

Citaat van: DeWitte op 14 september, 2012, 04:55:16
Hij heeft een gevoelige snaar geraakt heren?  :lol:

Inderdaad de Witte!
Die BMW rijders hebben wel een kort lontje  ;)

Het huren van de Hypermotard gaat helaas niet door! De gast die hem voor mij heeft gehuurd heeft er zoveel plezier mee gehad dat ie m daarna op de grond heeft gegooid!

Helaas! nu maar ff wachten tot ie gemaakt is en het weer goed is...
Ducati Hypermotard 1100

DeWitte

een KTM 990 SM-R niks voor je? Schijnt beter te sturen dan de Duc (staat in Venlo nog een mooie demo/gebruikte)
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away