MV AugustaRivale 800

Gestart door DeWitte, 04 november, 2012, 07:32:28

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

DeWitte

Hier de eerste schetsen van de ophanden zijnde nieuwe Rivale. De motor, die zal worden aangedreven door een nieuwe 800cc driecilinder met 125 pk bij 170 kg, zal naar verwachting op de komende EICMA in Milaan worden gepresenteerd.

Het is geen publiek geheim dat bij MV Agusta al langere tijd wordt gewerkt aan een compleet nieuw model. De geruchten over een tegenhanger van Ducati's Hypermotard kwam in een stroomversnelling nadat door studenten van de universiteit van Turijn in samenwerking met MV Agusta de Tricruiser was ontwikkeld.

Vlak voor de zomer werd door MV Agusta officieel de komst van de Rivale bevestigd, die volgens Giovanni Castiglioni een kruising tussen een motorfiets en een Supermoto Enduro zou zijn die zal worden aangedreven door een nieuwe 800cc driecilinder.

De nieuwe driecilinder een opgeboorde versie van de huidige F3/B3 675, waarvan de boring naar 81 mm is vergroot om de grotere cilinderinhoud te verkrijgen. Het design van de Rivale is echter compleet anders dan het door de studenten ontworpen Tricruiser concept en staat echter veel dichter bij Ducati's Hypermotard. Of beter gezegd: een Hypermotard met het nodige Diavel DNA.

Naar verwachting zal de Rivale over enkele weken op de EICMA in Milaan worden gepresenteerd, de lancering van de fiets wordt pas in het najaar van 2013 verwacht.



ik persoonlijk vind die erg geslaagd, heel mooi :yes6rs: :worship-cool: En als de specz kloppen van 125 pk bij 170 kg een rappe bike :twisted:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Joker

Ik vind hem niet mooi. doet me denken aan een sprinkhaan  :yes6rs:
Never ever go west when you know you should be heading south.  Never ever whisper when you know it's time to shout.

karz

is de hypermotard zo'n succes dat er een tegenhanger nodig is ?
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

Desmo-devil

Wat een lelijke motor, er klopt niets van de verhoudingen, wat mij betreft hebben ze de plank volledig misgeslagen. Hier wordt een Hypermotard rijder niet warm of koud van.  :(

thedutchrockstar

Ik vind het iets hebben van een jetski!
overigens vind ik hem wel sexy, maar word hoogst waarschijnlijk onbetaalbaar
2 wheel madness

SuzukiLimburg

Noppenbandjes er op en je hebt een all-road...
Is that a thunderstorm? No, it's SuzukiLimburg!