2013 MV Agusta F4 1000

Gestart door DeWitte, 10 november, 2012, 16:51:13

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

DeWitte

Voor het modeljaar 2013 komt MV Agusta met een vernieuwde versie van haar vlaggeschepen, de F4 1000, F4 1000 R en F4 1000RR, waarvan nog niet wordt vrijgegeven hoe de onderstaande specificaties worden verdeeld. Qua uiterlijk valt nieuwe LED-dagrijverlichting op, net als een nieuw achterlicht met LED-strips. Ook de remmen zijn aangepast, daar komt een nieuw model Brembo "GP" monobloc remklauwen en een Öhlins remcilinder, ook delen van de koppeling komen bij Brembo vandaan. Geheel nieuw is de Öhlins voorvork en schokdemper met electronische instelling, al lijkt dit voorbehouden aan de duurste RR-versie. Ook de Öhlins stuurdemper is hierbij electronisch instelbaar. Het electronische hart van de machine is het MVICS (Motor & Vehicle Integrated Control System), waartoe ook ride-by-wire en het traction control systeem met 8 standen en hellingshoeksensor behoren, net als de instelbaarheid van de toerenteller, gasreactie, motorrem en mappings. Alle instellingen zijn via een nieuw dashboard aan te passen. Motorisch zijn er nu titanium drijfstangen en een vernieuwde krukas, waarmee de nieuwe versie vermoedelijk boven de 200 PK zal uitkomen. Het al bekende systeem met variabele lengte van het luchtinlaattraject wordt als TSS (Torque Shift System) apart genoemd. Verder genoemde details zijn de ZR 200/55-17 Pirelli Supercorsa banden, concentrisch verstelbare voetsteunen, gesmede aluminium wielen, EAS (Electronic Assistes Shift), een met de hand gelast vakwerkframe en een nieuwe versie van de opvallende uitlaat.

2013 MV Agusta F4 1000 - Nieuwsmotor.nl

Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Desmo-devil


Busaberke

Ik vind het knap hoe MV Augusta zich met de F4 sinds 1998 nog steeds staande weet te houden door telkens weer de motor en de vormgeving lichtjes aan te passen i.p.v. eindelijk eens met een échte nieuwe opvolger voor de dag te komen. Jammer.

Wellicht worstelen ze met het zelfde probleem dat Ducati destijds met de 916 had (ook een ontwerp van Tamburini) : zo'n iconisch model is bijna niet te vervangen door iets gelijkwaardigs, kijk maar naar de "flop" van Ducati's opvolger, de 999.
Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

Joepie1958

zo'n Augusta van 'n paar jaar oud stond verleden jaar (of daaromtrent) bij de BMW dealer naast 't vliegveld, als inruiler :oops:
Toen ik vroeg waarom er allemaal druppels opzaten bleek dat de vorige eigenaar toch wel heel hard gehuild had toen hij hoorde wat dat ding nog maar waard was en welke inruilprijs hij had gekregen :-X
En hij zag er nog zo mooi uit maar helaas niet aan mij besteed, en ondanks de slechte inruilprijs nog ver buiten mijn budget :twisted:
Motorrijden? Je moet maar gek zijn
Lid van de B.T.A.

Diddl

Citaat van: Busaberke op 15 november, 2012, 11:58:25
Ik vind het knap hoe MV Augusta zich met de F4 sinds 1998 nog steeds staande weet te houden door telkens weer de motor en de vormgeving lichtjes aan te passen i.p.v. eindelijk eens met een échte nieuwe opvolger voor de dag te komen. Jammer.

Wellicht worstelen ze met het zelfde probleem dat Ducati destijds met de 916 had (ook een ontwerp van Tamburini) : zo'n iconisch model is bijna niet te vervangen door iets gelijkwaardigs, kijk maar naar de "flop" van Ducati's opvolger, de 999.

Hey Hey ff rustig he de 999 is er eentje je vind hem mooi of niet maar het is wel een beter sturende motor dan de 916 en in de meeste tests komt hij zelfs nog beter weg dan de 1098 ik moet zeggen ik ben er helemaal gelukkig mee en ben blij dat ik voor een 999 gekozen heb dus een flop niet echt en ja mv mag langzaam mee uitdagend gaan worden neemt niet weg dat het een prachtige machine is en blijft
Ducati 999 2003
audi A3 1996

I was in hell ring the bell and run away