Hoofdmenu

Zoektocht

Gestart door De Sjeng, 20 november, 2012, 11:02:02

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Desmo-devil

Ik zeg ook Transalp. Heb er zelf een gehad.
Niet te zwaar, dus redelijk geschikt voor off road.
Genoeg comfort en vermogen om op de autobaan mee te kunnen.
Probleemloos blok. ( 80.000 km mee gereden en 1 keer een storing)
Voor een goede prijs te koop.

De Sjeng

Zoals het er nu uitziet, ga ik zaterdag naar een transalp bj 90 kijken. Tips anyone? waar op te letten?
God Forgives, I Don't

DeWitte

Citaat van: De Sjeng op 22 november, 2012, 06:45:10
Thanx!! Dit is informatie waar ik iets aan heb. Maar BMW afgezworen? Deze staan toch bekend als "über" betrouwbaar?
De Yamaha staat er idd niet bij, maar hoort er wel in thuis. Desalniettemin ben ik een beetje huiverig(onterecht?) revisies va 35dkm zijn niet vreemd. Terwijl er f650 met 100dkm niet vreemd zijn. En ook de transalp zijn hoge km standen bekend.
En idd de f650 is een dames brommertje. Maar een beetje pimpen en het ziet er al anders uit.
De Dr Big is ook een optie, echter minder goede ervaringen qua techniek, en geen idee qua hoge km standen. Je vind ze weinig op marktplaats.
Tot nu toe neig ik nog het meeste naar een transalp of f650. Maar moet eerst mijn rebel kwijt.( maar loopt geen storm) het is ook niet het seizoen om je motor te verkopen.



Een BMW uber-betrouwbaar? Echt niet, doe mij maar een Jap en dan een Honda in het bijzonder als het om degelijkheid gaat. De emotie, beleving is minder, maar als het om betrouwbaarheid  gaat, staat Honda op eenzame hoogte.  :yes6rs:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Joker

Citaat van: DeWitte op 22 november, 2012, 16:01:40
Citaat van: De Sjeng op 22 november, 2012, 06:45:10
Thanx!! Dit is informatie waar ik iets aan heb. Maar BMW afgezworen? Deze staan toch bekend als "über" betrouwbaar?
De Yamaha staat er idd niet bij, maar hoort er wel in thuis. Desalniettemin ben ik een beetje huiverig(onterecht?) revisies va 35dkm zijn niet vreemd. Terwijl er f650 met 100dkm niet vreemd zijn. En ook de transalp zijn hoge km standen bekend.
En idd de f650 is een dames brommertje. Maar een beetje pimpen en het ziet er al anders uit.
De Dr Big is ook een optie, echter minder goede ervaringen qua techniek, en geen idee qua hoge km standen. Je vind ze weinig op marktplaats.
Tot nu toe neig ik nog het meeste naar een transalp of f650. Maar moet eerst mijn rebel kwijt.( maar loopt geen storm) het is ook niet het seizoen om je motor te verkopen.



Een BMW uber-betrouwbaar? Echt niet, doe mij maar een Jap en dan een Honda in het bijzonder als het om degelijkheid gaat. De emotie, beleving is minder, maar als het om betrouwbaarheid  gaat, staat Honda op eenzame hoogte.  :yes6rs:

Bijna helemaal mee eens. BMW is niet zaligmakend.  maar als we het hebben over de f650.  daar ligt een ROTAX blok onder.  en ik heb zo'n ding een jaar lang akelig mishandeld. Maar stuk gaan deed hij echt niet.
Never ever go west when you know you should be heading south.  Never ever whisper when you know it's time to shout.

Desmo-devil

Het enige waar ik ooit problemen mee had , waren de modules onder het zadel, die wilden nog wel eens kapot gaan. Het zijn twee zwarte kastjes onder het zadel. Maar als de motor goed start en stationair loopt dan zijn ze ok.

De Sjeng

Citaat van: Desmo-devil op 23 november, 2012, 14:37:05
Het enige waar ik ooit problemen mee had , waren de modules onder het zadel, die wilden nog wel eens kapot gaan. Het zijn twee zwarte kastjes onder het zadel. Maar als de motor goed start en stationair loopt dan zijn ze ok.

Oké super...Ik rij morgen ochtend naar utrecht. En kom ermee terug rijden, indien ik hem koop. Ik ben benieuwd
God Forgives, I Don't

Joker

Citaat van: De Sjeng op 23 november, 2012, 16:03:50
Citaat van: Desmo-devil op 23 november, 2012, 14:37:05
Het enige waar ik ooit problemen mee had , waren de modules onder het zadel, die wilden nog wel eens kapot gaan. Het zijn twee zwarte kastjes onder het zadel. Maar als de motor goed start en stationair loopt dan zijn ze ok.

Oké super...Ik rij morgen ochtend naar utrecht. En kom ermee terug rijden, indien ik hem koop. Ik ben benieuwd

Je hebt gelukkig het weer mee  :mrgreen:
Never ever go west when you know you should be heading south.  Never ever whisper when you know it's time to shout.

De Sjeng

#22
Zoooo.....transalp is binnen. Net vanuit Utrecht ermee terug gereden. Rijdt super. Hij is van bj 90.
Was van zijn vriendin, echter deze is vorig jaar overleden. Heeft er niet veel op gereden. Daarom km stand 16dkm extra's ; corbin zadel, hoge ruit, valbeugel, bok, topkoffer, handvatverwarming(was wel lekker vanochtend)
Motor heeft wel iets kuipschade van een val bij lage snelheid. Maar niets, wat niet te herstellen is.

Bedankt voor alle adviezen.
God Forgives, I Don't

DeWitte

Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

De Sjeng

#24
Citaat van: DeWitte op 24 november, 2012, 14:43:55
:thisthreadisworthlesswopics:
:stupid:

Foto's volgen.
Weet iemand een Jap sloperij? Waar ik kuipdelen kan krijgen?
Kuipdelen zijn te repareren. Maar waarom moeilijk maken als het makkelijk
God Forgives, I Don't

DeWitte

Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Desmo-devil

http://www.mainly-twins.nl/

Probeer het hier eens, Ligt aan de Hamstraat in Kerkrade.

De Sjeng

Citaat van: Desmo-devil op 26 november, 2012, 13:17:25
http://www.mainly-twins.nl/

Probeer het hier eens, Ligt aan de Hamstraat in Kerkrade.

deze had niets ervan liggen. Toch bedankt.
God Forgives, I Don't

De Sjeng

#28
Zo Transalp een beetje schoongemaakt, zodat ik (eindelijk) eens een foto kan plaatsen.

Hier is hij dan

:mrgreen:
God Forgives, I Don't

Desmo-devil

Leuk, dat is exact dezelfde als ik heb gehad. Veel plezier er mee.